Bar Brothers nu ook in NL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jaa het gros van de mensen hier baseert z'n mening over crossfit blijbkaar op basis van 3 crossfit fail compilaties?
    Zo kan ik ook iedereen wel gaan wijsmaken dat bodybuilding de weg naar snap city is.
    WORST DEADLIFT FORM EVER! On Youtube...SNAP CITY BABY! - YouTube

Alleen weet ik dat, mits uitgevoerd, binnen beide disciplines prima blessurevrij te sporten is (minder blessures dan ongeveer elke balsport). Het gaat erom hoe de persoon zelf met de sport omgaat
    Ik zou zeggen ga het allebei eens doen en baseer daar je mening op.

Comment

Originally posted by aktito View Post
      Jaa het gros van de mensen hier baseert z'n mening over crossfit blijbkaar op basis van 3 crossfit fail compilaties?
      Zo kan ik ook iedereen wel gaan wijsmaken dat bodybuilding de weg naar snap city is.

Alleen weet ik dat, mits uitgevoerd, binnen beide disciplines prima blessurevrij te sporten is (minder blessures dan ongeveer elke balsport). Het gaat erom hoe de persoon zelf met de sport omgaat
      Ik zou zeggen ga het allebei eens doen en baseer daar je mening op.
      Met een grote nadruk op MITS, ja. Want hoeveel gekwalificeerde coaches die verstand hebben van Oly lifts lopen er rond denk jij? Ik ga geen getallen noemen want die weet ik niet, maar ik vermoed wel dat het aantal hoogstwaarschijnlijk zelfs minder is dan personal trainers die weten hoe je moet squatten.

P.S. Je hoeft niet eens cips van onbekende figuren op te zoeken om voorbeelden te laten zien van hoe het niet moet. Kijk maar eens naar Jeff Seid:

Er zijn ongetwijfeld een hoop jongeren die hem als voobeeld zien en zijn manier van trainen nadoen.
      Last edited by inferno_0666; 03-08-2013, 11:32.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Been there,seen it,tryed it,still do it.

Ik mag toch hopen dat men snapt dat wanneer mensen zonder enige lift ervaring CF gaan doen omdat het de hype is en er daar verteld word dat de wod zoveel mogelijk reps is met een x aantal oefeningen in x aantal min. zonder enige vorm van techniek uitleg de mogelijk op blessure aanzienlijk vergroot. (Meerdere malen zien gebeuren tijdens CF waaraan ik heb mee gedaan en de lessen die ik kan zien die er in mijn gym gegeven worden)
        Dit in tegenstelling tot iemand met lift ervaring die CF gaat doen in welke vorm dan ook (gip zijn opmerking)

Nogmaals ik heb het over beginners/hype mensen zonder ervaring.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Met een grote nadruk op MITS, ja. Want hoeveel gekwalificeerde coaches die verstand hebben van Oly lifts lopen er rond denk jij? Ik ga geen getallen noemen want die weet ik niet, maar ik vermoed wel dat het aantal hoogstwaarschijnlijk zelfs minder is dan personal trainers die weten hoe je moet squatten.
          Dat is ook binnen de fitness/bodybuilding-scene een gigantisch probleem imo.
          Gelukkig train ik in een gym waar men elkaar de barbell lifts aanleert want van de begeleiding hoef je het vaak niet te hebben (die drammen hun eigen rare principes van de AALO door en hebben geen idee waarom welk gewricht in welke positie staat m.a.w. kunnen hun techniek niet onderbouwen), dit brengt ook grote risico's met zich mee omdat men moet vertrouwen op zijn/haar medesporters.
          Kan me voorstellen dat er door dit soms misplaatste vertrouwen al redelijk wat tussenwervelschijven gepopt zijn..
          Maar dat de gemiddeld sporter wel wat meer kennis over anatomie/krachtsoverdracht en wat minder kennis van de verschillende soorten vitargo en creatine zou mogen hebben ben ik het zeker mee eens.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
            Been there,seen it,tryed it,still do it.

Ik mag toch hopen dat men snapt dat wanneer mensen zonder enige lift ervaring CF gaan doen omdat het de hype is en er daar verteld word dat de wod zoveel mogelijk reps is met een x aantal oefeningen in x aantal min. zonder enige vorm van techniek uitleg de mogelijk op blessure aanzienlijk vergroot. (Meerdere malen zien gebeuren tijdens CF waaraan ik heb mee gedaan en de lessen die ik kan zien die er in mijn gym gegeven worden)
            Dit in tegenstelling tot iemand met lift ervaring die CF gaat doen in welke vorm dan ook (gip zijn opmerking)

Nogmaals ik heb het over beginners/hype mensen zonder ervaring.
            Jaa helemaal eens, misschien is de drempel voor onervaren sporters om te 'crossfitten' lager dan dat om te gaan barbell trainen op de bb/pl manier bij wijze van of bedoel je dat niet?
            Wel mooi dat je je mening op iets anders baseert dan wat anderen roepen, gj

Comment

@ inferno

niet de eerste keer dat ik die jeff 'mongloid form' deadlifts zie doen
              You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                @ inferno

tfw zal nooit zo natty zijn als jeff
                17 jaar, 3x95 BP 1x130 SQ 1x170 DL 1x70 CJ 1x100 Fsq
                Frank yang.
                R.I.P Zyzz.

Comment

Mooi alternatief voor conventionele krachttraining. Lijkt me best leuk om te doen ook. Deze gasten hebben weer een heel ander soort controle over en samenwerking tussen hun spieren. Ze zullen zeker niet sterker zijn dan de gemiddelde ervaren kt-er, maar als ik het zo zie zijn ze meer in balans qua bovenlijfkracht. Ik vind het best indrukwekkend hoe sterk hun core moet zijn, alsmede de controle die ze hebben over alle spiergroepen. Zo in balans blijven met een recht lijf terwijl je horizontaal als een vlag hangt vind ik knap. Voordeel voor hun oefeningen en nadeel voor velen van ons is dat ze volgens mij (aanname) vrij matige benen hebben. Ik zie in ieder geval zelden been oefeningen.

Wbt blessures enzo met verschillende vormen van krachttraining, dat is natuurlijk geheel afhankelijk van diegene die het uitvoert.
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Behalve met wielrennen dan, he?
                    Mirin valtechniek?
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ideaal training voor op vakantie bijvoorbeeld. Met beperkte middelen toch nog een goede workout neerzetten.
                      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

@discussie over blessures; er zijn anders ook heel wat oefeningen die met een goede en gecontroleerde uitvoering vragen om moeilijkheden zijn. Zoals dat optrekken in een cirkel, lijkt me een 1e klas schouderverneuker
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          @discussie over blessures; er zijn anders ook heel wat oefeningen die met een goede en gecontroleerde uitvoering vragen om moeilijkheden zijn. Zoals dat optrekken in een cirkel, lijkt me een 1e klas schouderverneuker
                          Ik neem aan dat er ook wat evolutie inzit als er zaken zijn die consistent tot blessures leiden bij een vast concept waar over is nagedacht. Then again, zou me ook weer niet totaal verbazen als dit niet zo was...
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dikkkk (Y)
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                              @ inferno

Lololol
                              "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Lijkt me wel leuk gevoel als je lekker fuck off tegen zwaartekracht kan gaan zeggen. Zou wel geen locatie weten waar ik zulke trainingen zou kunnen doen. In USA hebben ze quasi overal van die speeltuin/gym-achtige toestanden staan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X