VN wil einde Sinterklaasfeest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

vandaag gehoord dat Sinterklaas en zwarte piet blijven en dat de VN helemaal niks gaat doen.
    Het blijkt dat die Vere Shepherd helemaal niks binnen de VN te zeggen heef en dat ze lid is van een soort Caribische organisatie die 30 miljard euro schadevergoeding wil hebben van Nederland, Engeland en Frankrijk in verband met het slavernijverleden.
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Comment

Ook mooi dat ze met een werkgroep van vier gekleurde mensen naar de kwestie zwarte Piet ging kijken. Dat is hetzelfde als je met vier vegatariers het offerfeest gaat beoordelen. Gelukkig dat het gezeur een beetje over is. Kunnen we weer verder met de belangrijke dingen in het leven.
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Srry ik vier sinterklaas met zwarte pieten.
        Nee lekkrr de grensen open dan kunnen ze hier komen zeiken.
        Pak lekker assad aan, schaf het slachtfeest af, en zo kan ik uren doorgaan.
        Nee echt ik moet nog opletten wat ik typ zeg...pleur lekker op naar jr eigen land en laat ons met rust.
        (Dit is niet persoonlijk naar jou tal)
        Voor de zeikerds lekker doorgaan zo helpen jullie geert vanzelf aan een meerderheid.
        Dan kunnen alle pieten die niet bij de sint horen terug..
        Moet gvd niet gekker worden jamaicaanse kuthoer in haar land kun je als het donker is geeneens veilig naar buiten...neuk jullie allemaal de moederrrrrrr

Had het niet veel beter kunnen verwooooorden whahah
        Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
          Zullen we Kerst ook maar gaan afschaffen. Dat is tenslotte dierenmishandeling als de Kerstman zijn slee laat voorttrekken door rendieren.

En het is natuurlijk ook de natuur die beschadigd wordt erdoor; al die kerstbomen die ervoor omgehakt worden.
          Ja en niet te vergeten de kerstman is nog dik ook! Super zwaar, en een zeer slecht voorbeeld voor kleine kinderen, die daardoor kunnen denken dat het oke is om dik te zijn!

Ik denk trouwens dat alles te maken heeft met illuminatie, misschien heeft rainman nog informatie hierover.

Comment

Laten we zeggen dat dit een goede promotie voor onze Sinterklaas is geweest! Iedereen zit weer vol in de Sinterklaas en gaat weer massaal kado's kopen. LEVE DE ECONOMIE. Misschien is dit hele gebeuren gewoon bewust opgezet, zou mij niks verbazen in ieder geval.

6 december worden de sinterklaasinkoopcijfers bekend gemaakt en dat word weer een record!
            The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by Cinix View Post
              vandaag gehoord dat Sinterklaas en zwarte piet blijven en dat de VN helemaal niks gaat doen.
              Het blijkt dat die Vere Shepherd helemaal niks binnen de VN te zeggen heef en dat ze lid is van een soort Caribische organisatie die 30 miljard euro schadevergoeding wil hebben van Nederland, Engeland en Frankrijk in verband met het slavernijverleden.
              Ze kwam toch uit Jamaica?
              Dat is sowieso een land met een bijzondere denkwijze. Bedoel, een groot deel van het westen wordt onderhouden door blanke toeristen (als in: vakantie-neukertjes die regelmatig geld sturen naar wisselkantoren). Jamaicanen mogen volgens mij ook pas het eiland af als ze een x bedrag op hun rekening hebben staan, en voor blanken gelden daar hele andere regels dan voor locals.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik ben ook van mening dat zwarte Piet NIET racistisch is, maar vind het eerlijk gezegd wel heeeel jammer dat er mensen zijn die op Twitter racistische reacties plaatsen. Nergens voor nodig.

Comment

Vind de hele discussie onnodig, maar goed. Ik ben dan iemand die graag luistert waarom donkere zich zo voelen. En dat kan ik dan heel goed begrijpen. Mensen moeten zich niet zo snel aangevallen voelen en wellicht zoeken naar een oplossing. Die zal hoogstwaarschijnlijk heel dichtbij liggen.

En of je nou groene of een blauwe piet, de essentie blijft hetzelfde toch? Of...omdat donkere iets willen, willen we dat expres niet geven? En of we het nou willen of niet.. Nederland is best racistische, maar dat heb je in elk land.

Comment

Originally posted by Allen93 View Post
                    Ik ben ook van mening dat zwarte Piet NIET racistisch is, maar vind het eerlijk gezegd wel heeeel jammer dat er mensen zijn die op Twitter racistische reacties plaatsen. Nergens voor nodig.
                    Goeie post. Ik word ook helemaal gek van zulke uitspraken. Makkelijk scoren, dat is het.

@inferno, ik ben van mening dat niemand uitspraken kan doen over een cultuur waar ze niet zelf zijn opgegeroeid/lange tijd wonen. Zolang je geen kennis van zaken hebt is dat zeer pretentieus. Wie ben jij om iemand uit, bijvoorbeeld Australie, te vertellen hoe zij hun leven moeten lijden?

@talal, inderdaad, Nederland is best racistisch geworden. Het is echter goed te verklaren met de economische crisis in het achterhoofd.

Comment

Nah niet alleen de economische crisis hoor.

Comment

Nederland racistisch, wat willen jullie hiermee zeggen? Bedoelen jullie dan iedere bevolkingsgroep die in Nederland woont?
                        The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by Silk View Post

@inferno, ik ben van mening dat niemand uitspraken kan doen over een cultuur waar ze niet zelf zijn opgegeroeid/lange tijd wonen. Zolang je geen kennis van zaken hebt is dat zeer pretentieus. Wie ben jij om iemand uit, bijvoorbeeld Australie, te vertellen hoe zij hun leven moeten lijden?
                          Het is uiteraard jou goed recht om daar jou mening over te hebben. Ik daarentegen ben van mening dat traditie een slecht argument is, want daarmee kun je alles wel goed praten. Het is vergelijkbaar met je verschuilen achter religie en daar heb ik ook maling aan. En daar komt nog bij, hoe weet jij waar ik ben opgegroeid en/of lange tijd heb gewoond?
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                            Nah niet alleen de economische crisis hoor.
                            Wat nog meer volgens jouw Dexie?

Comment

Oh ik kan wel een waslijst opnoemen hoor. Asociaal gedrag, criminaliteit, enzo fucking voorts. Ik zeg niet dat nederlanders niet zulk soort gedrag vertonen btw (inb4 van die moraalriddertjes die alle buitenlanders gaan verdedigen). Maar ben op me telefoon dus geen zin in een jaar schrijven. Als ik begin komt er denk een heel boek (:

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                                Oh ik kan wel een waslijst opnoemen hoor. Asociaal gedrag, criminaliteit, enzo fucking voorts. Ik zeg niet dat nederlanders niet zulk soort gedrag vertonen btw (inb4 van die moraalriddertjes die alle buitenlanders gaan verdedigen). Maar ben op me telefoon dus geen zin in een jaar schrijven. Als ik begin komt er denk een heel boek (:
                                Maar dat is toch geen reden om racistische Tweets te plaatsen, alleen omdat er mensen zijn die het feest racistisch vinden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X