Ben jij een boven-of onderbreiner??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben jij een boven-of onderbreiner??

: Ben jij een boven- of onderbreiner?Bewaar

Bewerkt door: Redactie
    29-1-14 - 10:27 bron: Huffington Post/De Morgen © thinkstock. Of je nu meer je linker- dan wel rechterhersenhelft gebruikt heeft niet zoveel belang, meent de Amerikaanse wetenschapper Stephen Kosslyn. Veel belangrijker is de bedrijvigheid in het boven- of onderbrein. Onderaan dit artikel kan u overigens testen of u een onder- dan wel een bovenbreiner bent.
    Creatief, spontaan en intuïtief? Dan is de kans groot dat je te horen kreeg dat je vooral je rechterhersenhelft gebruikt. Analytisch, rationeel en praktijkgericht? Dat wordt meteen gelinkt aan de linkerkant van je hersenpan. Mannen gebruiken vooral hun linkerhersenhelft, gaat de populaire wijsheid verder, terwijl vrouwen zich vooral op de rechterkant aanroepen.

Volstrekte nonsens, zegt de Amerikaanse psycholoog Stephen Kosslyn van de Harvard-universiteit. Volgens zijn bevindingen moeten we hersenen op een andere manier in tweeën splijten. Niet in een linker- en rechterhelft, wel in een bovenste en onderste helft. 'Dat je persoonlijkheid gekoppeld zou zijn aan de linker- of rechterhersenhelft is niet wetenschappelijk bewezen', zegt Kosslyn aan The Huffington Post.

Hersenhelft
    Hij vervolgt: 'In bijna elke hersenstudie zul je activiteit zien in beide hersendelen. De linker- en rechterhersenhelft zijn heel erg verschillend - dat klopt - maar de veralgemeningen die mensen zomaar geloven, kloppen niet.'

De linker- en rechterhersenhelft kun je heel duidelijk opdelen, maar blijkbaar zit er ook tussen de boven- en onderkant een vouw. Beide delen doen overigens compleet andere dingen. De bovenkant van het brein formuleert de plannen en voert die uit. De onderkant observeert, classificeert en structureert de binnenkomende informatie.

Op deze site kunt testen of u een onder- dan wel een bovenbreiner bent.
    DIVIDE ET IMPERA

Ik pas weer niet in 1 van de hokjes.......Remy......

Comment

Dit kwam er bij mij uit :

You Have

Tendency Not To Rely on Top/Tendency Not To Rely on Bottom

Which Means
      You think in situational Adaptor Mode: you are open to being absorbed by local events, are action-oriented and responsive to ongoing situations, but you are particularly context dependent.

Allebei een beetje dus

Comment

Ook bij mij kwam dit eruit. Ik heb een andere denkwijze dan Emilio, deze uitslag kan echt niet kloppen naar mijn idee.
        No pain, no gain!!

Comment

Dat ze ook de partners de test laten doen,mis ik bij dit onderzoek.
          Ik heb namelijk een vemoeden dat de ene bovenbreiner is en de ander onderbreiner waardoor je elkaar goed aanvult.)
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dan klopt het testje voor geen meter dus.

Maar ik ben niet Remy!

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
              Dan klopt het testje voor geen meter dus.

Maar ik ben niet Remy!
              Hahaha,dat jij er tussen in zit,zegt meer over jou dan over de test!
              Half/half,Kraak nog smaak,zijig ....kom op man!!
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Waar zat jij dan?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                  Waar zat jij dan?
                  WAT DENK JE?????
                  (ook hetzelfde )
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

You Have
                    Tendency To Rely on Top/Tendency To Rely on Bottom

Which Means
                    You think in situational Mover Mode: You tend to make and act on plans, register consequences, and adjust plans accordingly, but are particularly context dependent.

Niets nieuws
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

You Have
                      Which Means
                      You think in situational Adaptor Mode: you are open to being absorbed by local events, are action-oriented and responsive to ongoing situations, but you are particularly context dependent.
                      Just do it!!!!

Comment

More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

You Have
                          Tendency Not To Rely on Top/Very Strong Tendency Not To Rely on Bottom

Which Means
                          You tend to think in Adaptor Mode (you are open to being absorbed by local events, are action-oriented and responsive to ongoing situations), but sometimes think inStimulator Mode instead (you make and act on plans, but do not always register consequences and adjust plans accordingly).

Comment

You Have
                            Which Means

Comment

You Have
                              Tendency Not To Think on Top/Very Strong Tendency To Not Use you Brains at all.

Which Means
                              You are thick as fuck

Meh?!
                              Mind is everything.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X