Kickboksen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kickboksen

Zoals ik al vaker zei ga ik beginnen met kickboksen...
    Om te kijken wat het is sprak ik vandaag met een paar vrienden bij iemand in de achtertuin(woonboerderij dus enorme tuin)af om te kijken wat ik nog kon..
    2 van deze vrienden doen al jaren karate en een andere vriend kickbokst nu een jaar..
    Ik vantevoren ontzettend veel bluffen en dat heb ik geweten een gast van 70 kilo die me een trap vol voor mn kop geeft afweren is mij vreemd geworden lijkt het en ik sla net zo idioot slecht als akebono tijd om serieus te gaan beginnen dus.
    Moraal van het verhaal ik heb vroeger een jaar karate gedaan en begon het toen wel aardig te leren maar heb het gevoel nu ik 40 kilo zwaarder ben ik een slome koe ben geworden qua vechten..

In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Kan je wel die hoge trappen doen? Of is je lenigheid in je benen ook afgenomen door de krachttraining.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

tja algemeen bekent verhaal. een tijd geleden was er een docu over free fighters. daar zaten ook mensen bij die eerst alleen maar voor de massa gingen en kwamen nu bedrogen terug. na een tijdje gevochten te hebben zagen ze in dat ze toch meer voor kracht en snelheid moesten gaan. daardoor was massa een blok in de weg.
      je spieren worden meestal korter en dat gaat ten koste dus van de snelheid en dat heb je juist nodig.
      sterkte met trainen word een hele klus om alles los en flexibel te krijgen.

Comment

ja een vechtsport in combi met bb is erg moeilijk ik doe zelf teakwondo en jujutsu maar ben echt wel veeeeel slomer maar de trappen en stoten zijn wel veeeeel harder. kwa lenighijd heb ik er wijnig last van gewoon veel rekken maar snelheid ho maar.
        dat vind ik ook niet zo belangrijk, ik geef liever een goede trap of stoot dat 10 zachte

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (KeepItReal @ Jul. 18 2005,08:40)]Kan je wel die hoge trappen doen? Of is je lenigheid in je benen ook afgenomen door de krachttraining.
          Dat vreemdgenoeg nog wel en een split en spagaat lukt ook nog bijna!
          Alleen zit er uiteraard niet echt kracht achter de hoge trappen omdat ik er niet op geoefend heb.
          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
          Squat 230 kilo
          Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Iguana @ Jul. 18 2005,00:31)]maar heb het gevoel nu ik 40 kilo zwaarder ben ik een slome koe ben geworden qua vechten..
            Who's the Chef

Comment

Als ik van u was zou ik nu beginnen te trainen op explosieve kracht,en trappen tegen een zak met gewichtjes rond de enkels. Ik heb meer dan 10jaar thai gedaan en serieuse wedstrijden gevochten,maar als ik nu zou moeten vechten heb ik helemaal de lenigheid en flexibiliteit niet meer als vroeger maar ben wel zeker als ik nu trap dat die 10x keer harder zal aankomen als vroeger, de vraag is enkel als ik trap en als ik nog zo hoog geraak

Maar als ik 2- 3 weken terug zou trainen op het trappen en boksen ben ik er terug mee weg. Snelheid in boksen heb ik wel niet verloren, ze noemden me vroeger niet voor niks de snip

Grtz
              stil growing

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (snipke @ Jul. 18 2005,12:08)]Als ik van u was zou ik nu beginnen te trainen op explosieve kracht,en trappen tegen een zak met gewichtjes rond de enkels. Ik heb meer dan 10jaar thai gedaan en serieuse wedstrijden gevochten,maar als ik nu zou moeten vechten heb ik helemaal de lenigheid en flexibiliteit niet meer als vroeger maar ben wel zeker als ik nu trap dat die 10x keer harder zal aankomen als vroeger, de vraag is enkel als ik trap en als ik nog zo hoog geraak  

Maar als ik 2- 3 weken terug zou trainen op het trappen en boksen ben ik er terug mee weg. Snelheid in boksen heb ik wel niet verloren, ze noemden me vroeger niet voor niks de snip  

Grtz
                Dat harder aankomen merkte ik ook wel..
                Zo gauw 1 van mn vrienden geraakt werd door mij stond hij heel raar te tollen.(alleen raakte ik haast niet )
                Maargoed het lijkt me de ideale combinatie om lekker door te trainen en 2x per week erbij te gaan kickboksen en op zon manier mijn kracht te leren beheersen!
                Echt snel zal ik nooit worden maar het mag wel wat beter dan het nu is.
                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Lijkt me heel normaal en merk het zelf ook. Hoge trappen lukken me niet meer, low-kicks trap ik iemand volledig af. Boksen is de snelheid zeker minder maar niet weg. Slagkracht is verdubbeld gok ik..
                  Conditie is een ander verhaal, heel veel minder helaas...

Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Curiosio @ Jul. 18 2005,12:50)]Lijkt me heel normaal en merk het zelf ook. Hoge trappen lukken me niet meer, low-kicks trap ik iemand volledig af. Boksen is de snelheid zeker minder maar niet weg. Slagkracht is verdubbeld gok ik..
                    Conditie is een ander verhaal, heel veel minder helaas...

Greets...
                    Ach die hoge trappen zijn vaak toch niet efficient en meer voor de show.
                    Mijn bedoeling is dat mijn bokswerk(lowkicks gaan wel aardig) wat beter wordt en ik doe het vooral als cardio en voor mn conditie die zoals jij ook hebt flink bagger is.
                    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                    Squat 230 kilo
                    Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Hoge trappen voor de show?

Tuurlijk ziet het er spectaculairder uit, maar praat maar eens met iemand die tijdens een wedstrijd een scheenbeen in zijn nek geklieft kreeg. Goed uitgevoerd kan je het canvas kussen.

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (Lobsterboy @ Jul. 18 2005,14:15)]Hoge trappen voor de show?

Tuurlijk ziet het er spectaculairder uit, maar praat maar eens met iemand die tijdens een wedstrijd een scheenbeen in zijn nek geklieft kreeg. Goed uitgevoerd kan je het canvas kussen.
                        idd zo heb ik ooit eens een partij gezien van 5 seconden. Daarna lag die jongen nog een half uur knock-out.
                        Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

She wasn't Asian, but she sure knew how to Bang Cock...

Comment

En toch blijven het speciale hoogstandjes.
                          Maargoed ik lag gister ook languit in het gras na een schop op mn kop.
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

hoge trap is alleen meer riskant voor een counter omdat ie vaak langzamer is als een low kick en je dekking is niet of nouweluijks aanwezig bij een highkick
                            Who's the Chef

Comment

Als je t goed leer t is je dekking zeker wel aanwezig bij een high kick niets moeilijk aan, ik heb ook freefight gedaan en kan het nog steeds alemaal me bene moet ik wel iets meer rekke maar high kick....eitje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X