Zelfmoord

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zelfmoord

Een gast die een jaar of 10 geleden bij me in de straat woonde heeft zelfmoord gepleegd. Was ongeveer van mijn leeftijd. De reden zou zijn dat zijn vrouw een jaartje eerder was overleden.
    Hij woonde alleen en had zich opgehangen blijkbaar.

Mijn moeder vertelde het vandaag en mijn reactie was "ach wat hij wil hè"... waarop mijn moeder begon dat je zoiets nooit mocht doen want het leven was een gift en meer van dat.
    Ben zelf van mening dat als iemand het zat is hij/zij het zelf moet weten zolang hij/zij niet voor een trein gaat staan e.d. omdat je daarmee een ander een behoorlijk trauma kan bezorgen.
    Verder is het niets iets waar je voor hebt gekozen om op deze aardbol te worden gezet dus waarom mag je niet besluiten om er af te stappen?
    Beter is om er uit te halen wat erin zit uiteraard!

Ben benieuwd naar de mening van anderen. Is mijn mening zo afwijkend dat ik vind dat iemand het zelf moet weten?

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Ik sluit mij hierbij geheel aan. Al vind ik wel dat er soms te snel naar die uitweg gegrepen word. Maar ja het blijft iemand zijn eigen keus.

Comment

Je hebt zelf het recht om je leven te ontnemen als daar een grondige reden voor is en alles geprobeert hebt om eruit te geraken.

Vind het egoistisch van mensen die dat niet begrijpen, de persoon in kwestie weet dat ook wel en gaat dat niet zomaar doen.

Spreek van ondervinding want ooit heeft mijn (ex)lief zelfmoordpoging gedaan (overdosis rohypnol)omdat het niet meer ging, heb ze gevonden in bed..is geen lachertje..liep allang deprie rond door misbruik van vader.

Heb veel kopzorgen gehad en slapeloze nachten omdat ik dacht dat ze er een einde aan ging maken..zodanig veel dat ik er zelf heel veel last van had en aan niks anders meer dacht.
      Als ik wegging zei ze van vanavond doe ik het..dit vind ik dan weer een laffe zet want als je zoiets hoort en je moet naar huis denk je aan niks anders meer, zag het als een bedreiging...

Werd er zelf depri van na tijdje..je probeert vanalles maar niks heeft nut, was een uitgemaakte zaak voor haar, beslissing was allang gemaakt.
      Heb het dan moeten uitmaken voor mezelf want ze heeft dat meerdere malen gedaan..nu hoor ik ze niet meer..is ze er nog?? Ik twijfel eraan..is al 4 jaar geleden maar nog niet vergeten.

grtz
      Elk pondje komt door het mondje !!!
      Denk je sterk.

Comment

Heb bij mensen die meerdere pogingen doen altijd mijn twijfels. Als iemand het echt wil doet hij/zij het wel meteen goed, en anders toch zeker de 2e keer.

Greets...

Comment

Het is je eigen keuze natuurlijk, maar bedenk wel dat je een hoop mensen er verdriet mee doet.

Ookal wil je zelf dood, er zijn vrijwel altijd anderen die veel om je geven. Ouders, familie, vrienden, enz. Je moet ook bedenken wat voor pijn je die mensen doet als je zelfmoord pleegt.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by Curiosio
            Heb bij mensen die meerdere pogingen doen altijd mijn twijfels. Als iemand het echt wil doet hij/zij het wel meteen goed, en anders toch zeker de 2e keer.

Greets...

Had ik ze niet gevonden dan was ze nu dood...
            Elk pondje komt door het mondje !!!
            Denk je sterk.

Comment

Begrijp wat je zegt hoor en wil er uiteraard niets aan af doen!

Greets...

Comment

Originally posted by KeepItReal
                Het is je eigen keuze natuurlijk, maar bedenk wel dat je een hoop mensen er verdriet mee doet.

Ookal wil je zelf dood, er zijn vrijwel altijd anderen die veel om je geven. Ouders, familie, vrienden, enz. Je moet ook bedenken wat voor pijn je die mensen doet als je zelfmoord pleegt.
                Oké maar moet je dan voor anderen blijven leven?
                Gaat ook geen gezelige boel worden en daarnaast ben je ook niet gevraagd of je überhaupt wilde leven.

Als iemand (jonge) kinderen heeft ligt het anders uiteraard.

Greets...

Comment

Eigen keus, als ze willen gaan, gaan dan!

Klote voor de achterblijvers maar tis niet anders.
                  2 mensen die ik ken hebben het geprobeerd en het was mislukt (we waren er op tijd bij)
                  Volgende keer moeten ze het maar goed doen.
                  Sponsored by:
                  Inshapesupplements

Comment

Ik vind het de easy way out. The pussy's way!

Niks kan zo erg zijn dat je je eigen hierdoor van kant moet maken.
                    Voel je eigen eenzaam? Dus dan maar zelfmoord? Jezus waar gaat dit over!

Comment

Vind als je dat doet dat je niet goed bij je hoofd ben. Der is zoveel in het leven en om voor te leven. En ik vind dat ze is moeten stilstaan met hoeveel verdriet ze hun nabestaanden vrienden enz. aandoen..
                      "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

Originally posted by corina
                        Eigen keus, als ze willen gaan, gaan dan!

Klote voor de achterblijvers maar tis niet anders.
                        2 mensen die ik ken hebben het geprobeerd en het was mislukt (we waren er op tijd bij)
                        Volgende keer moeten ze het maar goed doen.
                        Je geeft niet om deze mensen als je dit kunt zeggen corina.
                        Volgende als je ze weer op tijd betrapt laat ze dan maar lekker dood gaan

Comment

Originally posted by Achilles
                          Ik vind het de easy way out. The pussy's way!

Niks kan zo erg zijn dat je je eigen hierdoor van kant moet maken.
                          Voel je eigen eenzaam? Dus dan maar zelfmoord? Jezus waar gaat dit over!
                          Je zou maar echt eenzaam zijn. Iets als je gezin verliezen kan je ook aardig de zin om te leven ontnemen gok ik.

Greets...

Comment

Ik geef maar al te veel om die mensen!
                            Die mensen maken ook heel veel mee, ziektes, psygisch in de knoei.
                            Nu gaat het gelukkig een stuk beter met hun.
                            Na ja, de een kreeg bijna weer te horen dat ze weer een andere k a nker had, was gelukkig niet.

Als die mensen zo ongelukkig zijn, mijn gezin daar ook door opgelslokt wordt, dan zeg ik indd, pak die rust voor jezelf, hoe pijnlijk het voor ons dan ook mag zijn.
                            En dat zal zeker pijn doen, maar dan weet ik wel dat hun rust hebben gevonden.

Je moet eerst het verhaal erachter weten waarom.
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Originally posted by Curiosio
                              Je zou maar echt eenzaam zijn. Iets als je gezin verliezen kan je ook aardig de zin om te leven ontnemen gok ik.

Greets...
                              Zeer zeker! Maar als een echte vent/ vrouw die stevig in zijn/ haar schoenen staat ga je toch verder met je leven. Met in gedachte dat het gezin dat je net kwijt bent alles behalve zou willen dat jij jezelf op een labiele manier van kant maakt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X