Zelfmoord

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kan mensen niet dwingen te leven als ze echt niet meer willen vind ik.

Hun keus vind ik. Maar zou wel fijn vinden als ze het op een nette manier doen dus geen smerige boel achterlaten voor de nabestaanden.

Comment

Originally posted by corina
      Ik geef maar al te veel om die mensen!
      Die mensen maken ook heel veel mee, ziektes, psygisch in de knoei.
      Nu gaat het gelukkig een stuk beter met hun.
      Na ja, de een kreeg bijna weer te horen dat ze weer een andere k a nker had, was gelukkig niet.

Als die mensen zo ongelukkig zijn, mijn gezin daar ook door opgelslokt wordt, dan zeg ik indd, pak die rust voor jezelf, hoe pijnlijk het voor ons dan ook mag zijn.
      En dat zal zeker pijn doen, maar dan weet ik wel dat hun rust hebben gevonden.

Je moet eerst het verhaal erachter weten waarom.
      Je geeft veel om deze mensen?
      Oke het is dus persoonlijke affectie dat je deze keuze laat maken.

Laten we het dan op een persoonlijk niveau houden: Als jouw man of 1 van je kinderen ook zo ziek zou zijn zou je dan zeggen van he als dood wilt gaan dan mag je dat gerust van mij hoor.

Comment

Als hun heel veel pijn lijden, ja.
        Klinkt hard, ik zou zelf doodgaan van verdriet.
        Maar als hun dat helpt, zal ik niet egoistisch moeten zijn.

Ik dacht er eerst hetzelfde over als jou, snapte er niks van hoe iemand zover kan komen om dat te doen.
        Ik heb het nu van dichtbij meegemaakt, en begrijp zulke mensen nu.

Ik zelf zou het nooit kunnen denk ik, maar ik heb dan ook geen dingen meegemaakt dat ik zover zou komen.

Denk aan pijnlijke ziektes, waar je uiteindelijk toch zeker te weten aan dood ga.
        denk aan altijd maar psygisch in de war zijn etc. etc.
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

Als de hele tijd erge pijnen hebt wordt het een ander verhaal. Maar ja waar heb je tegenwoordig geen pilletje voor.

Als je volgens de dokteren binnen een bepaalde tijd dood gaat dan ga ik niet op een kamer staan janken en mezelf ophangen. Ik ga dan alles doen wat ik in mijn leven nog wilde gaan doen en ik laat de dood me maar komen halen! Ik geef mezelf niet op een dienblad aan hem geven!

Psychisch in de war. Hoe bedoel je dit?

Comment

Originally posted by Achilles
            Zeer zeker! Maar als een echte vent/ vrouw die stevig in zijn/ haar schoenen staat ga je toch verder met je leven. Met in gedachte dat het gezin dat je net kwijt bent alles behalve zou willen dat jij jezelf op een labiele manier van kant maakt.
            Zeer waarschijnlijk niet inderdaad maar dat betekend wel dat een ander wederom beslist over jouw leven. In dit geval ook nog door iemand die er zelf niet meer is. Gaat mij veel te ver!

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Curiosio
              Zeer waarschijnlijk niet inderdaad maar dat betekend wel dat een ander wederom beslist over jouw leven. In dit geval ook nog door iemand die er zelf niet meer is. Gaat mij veel te ver!

Greets...

Ik zie het niet als beslissen over je leven. Ik zie het als dat steuntje die juist op zo'n moment nodig hebt als labiel persoon die nog overweegt om zelfmoord te gaan plegen.

Comment

Dat kan (en zou het waarschijnlijk ook moeten) zijn natuurlijk.

Greets...

Comment

ik ben gelovig. dus zie het leven als een gift wat je niet zelf mag beeindigen, maar jah... iem. die niet gelooft snap ik ook wel dattie het doet.
                  maarrrr.... wat is nou de zin van het leven als je zelf kan bepalen wanneer je 'gaat'. dan kan je immers doen en laten wat je wilt, schulden maken, vijanden, weet ik het en als het niet meer lukt dan 'stap je er gwoon uit' .
                  ik ga geen mensen tegen houden, of wat ook. ze moeten het zelf weten, maar ik ben wel van mening dat het niet HOORT.
                  en... door mn geloofsovertuiging ben ik er ook van overtuigd dat ze zodra ze het gedaan hebben erachter komen WAT ze gedaan hebben.

UGH...
                  een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Of ze er later achterkomen kunnen we een ander topic over openen denk ik

Greets...

Comment

aan jou de eer
                      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Zolang het net als dit enigzins serieus blijft mij best

Greets...

Comment

@Achilles
                          niet overal is een pilletje voor.

Begrijp me goed, ikzelf zou het NOOIT doen, ik vind zelf ook dat je met je leven verder moet, maar zoals ik al zei, ik heb dan ook niks meegemaakt om zover te komen.

Misschien als er iets met mijn gezin gebeurt dat ik dan ook denk, waar leef ik nog voor, kan net zo goed mezelf van kant maken.
                          Sponsored by:
                          Inshapesupplements

Comment

Er moet al zoveel in het leven dus als het ff kan doe ik zo weinig mogelijk wat 'moet' van anderen.

Greets...

Comment

als iemand niet wil leven is dat zijn keuze
                              vind het alleen wel er triest als iemand omaandacht vraagd en daarom zelfmoord pleegd zodat andere mensen er een trauma aan over houden.

neem dan een overdosis slaap pillen ofzo dan is het nog netjes
                              Who's the Chef

Comment

Vind het egoistisch om te zeggen dat kan niet...dat wil zeggen dat je nog niet in die situatie gezeten hebt..iemand die zelfmoord pleegt denkt wel aan degenen die achterblijven en hebben er wel goed over nagedacht maar als de miserie zo lang aanhoud en alles zo blijft dan zie je dit als eige uitweg.

Dan heb iik iets van..ze zal nu rust hebben gevonden en het lijden zal voorbij zijn..met alle begrip dus.

grtz
                                Elk pondje komt door het mondje !!!
                                Denk je sterk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X