Boetes...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boetes...

Hey,

Heb vanavond een boete gehad voor rijden zonder licht. Was al wel wezen kijken voor van die lampjes, maar ze waren uitverkocht.Ik reed ik naar mijn werk toe, kijk naast me, zie opeens 2 agenten in een auto naar me kijken met zeer voldane blik. Moest even aan de kant gaan staan.

Omdat het me eerste boete was, was het slechts €20,- Maarja, wel 20 euro die ik graag ergens anders aan had besteed. Is voor mij toch weer 5 uur werken. Kreeg er nog mooi bij te horen, dat als ik na 8 weken mijn boete niet binnen had. Ik even moest bellen, want dan waren ze het vergeten. Haha alsof ze niet snappen dat niemand dat doet. 1 agent had trouwens nog veel begrip, en vond het erg rot voor me. Fijn, rij dan dooooor!!

Iemand van jullie weleens een boete gehad?? Leuk als je er ook even bij verteld waarvoor en hoeveel.

Grtz David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Da's inderdaad zondegeld. Ik heb op jaarbasis gemiddeld 10 boetes voor te hard rijden. In de tijd dat ik nog met radardetector reed waren dat er 1 of 2. Duurste boete van mij was (toen nog) 900 gulden. Dat is nu ca 410 euro. Toen haalde ik al bellende met 170 km/u een politieauto in waar je slechts 100 km/u mocht rijden. Tegenwoordig krijg ik meestal boets van €30 ofzoiets. Verder ben ik totaal niet verkwistend met geld, integendeel, maar de boetes horen er een beetje bij.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

lkkr sym me zus had pas ook boete zonder licht 25 euri ik rij best vaak zonder licht, hep nooit wat, zij altijd licht aan ja en de lul bij de keer dat ze het niet doet.
      on the road to get huge

Comment

Ik heb er 2 gahad. Een van 90 euro voor het rijden door rood licht en een van 28 euro voor asosiaal hard rijden!!! Na correctie maarliefst 3 km te hard!!! Eigenlijk hadden ze m`n rijbewijs moeten afpakken.

gr

Comment

Te hard rijden gebeurt nog wel eens, wordt er gelukkig niet heel vaak op betrapt trouwens.
          Verder een paar boetes voor verkeerd parkeren of niet genoeg geld in de meter stoppen maar dat was het dan wel.

Comment

Ik heb 1x een boete gehad, 78 euro voor te hard rijden. Dat was erg klote, precies 1 maand studiefinanciering.

Was op een weg waar je maar 50 mocht op het industrieterrein. Echt iedereen rijd daar harder dan 50, dus die flitser heeft flink lopen cashen.

Tegenwoordig rij ik bijna geen auto meer, dus ook geen boetes
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Het is wel duidelijk dat jullie allemaal in Nederland wonen, want de boetes die jullie gehad hebben zijn allemaal bijzonder laag in vergelijking met wat wij in België moeten neertellen. Sinds ongeveer een jaartje zijn er in België de zogenaamnde 'superboetes' ingevoerd. De naam spreekt boekdelen natuurlijk.
              Ik reed ongeveer een half jaartje terug in de verkeerde richting met mijn fiets. (Eigenlijk op een drukke baan met een breed fietspad). Het stuk dat ik in de verkeerde richting had gereden, was maar een goed 50m lang, en toch kreeg ik er 50(!!!) euro boete voor. Het was wel in een zeer drukke verstedelijkte zone, maar toch, 50 euro boete voor enkele meters in de verkeerde richting rijden met de fiets is wel wat veel. Dus wees blij dat je wat dat betreft in Nederland woont!

Zo betaal je in België bv. 150 euro voor 5 km/u te snel...

Comment

Die politieagenten moeten soms boetes uitdelen voor rijden zonder licht. Vooral tijdens controles. Een vriend van mij is ook agent en die zegt dat ie het knap lullig vind om bijvoorbeeld een meisje van 15 op de bon te slingeren voor rijden zonder licht. Maar orders zijn orders he...

Ik heb zelf het afgelopen 1,5 jaar 8 boetes gevangen. Zes voor te hard rijden, duurste was iets van € 80. En twee parkeerboetes en die zijn ook lullig, aangezien ik beide keren zeker weet betaald te hebben voor mijn deur!!. Had toen nog geen parkeervergunning. Maar ja, als je geen ticket van die lui onder je ruitenwisser vind heb je 6 weken later (als de boete op de mat ploft) echt je parkeerbonnetje niet meer om bezwaar te maken.

En nog een keer een boete voor vissen zonder vergunning. Al weer een tijd geleden. Maar die vond ik wel terecht. Was echt mijn eigen schuld.
                Groei, Groeier, Groeist

Comment

alleen de belasting is laag in belgie en weet ik het allemaal dat haal je echt wel 100x uit die boetes naja nederland is misschien dan nog ergens niet de duurste in
                  on the road to get huge

Comment

Nah ik vind dat nog knap lullig, 50m met de fiets. Stel je btw even voor Djaals.

Vind dat we nu toch iets te ver gaan met regeltjes.. Verkeer moet geregeld worden oké, en een auto die 180 rijd waar iedereen 120 rijd is ook erg lomp. Maar fietsen zonder licht in een straat vol lantaarnpalen.. Ik vind dat fietsen zonder reflectoren beboet zou moeten worden, en niet fietsen zonder licht.

Grtz

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                      Te hard rijden gebeurt nog wel eens, wordt er gelukkig niet heel vaak op betrapt trouwens.
                      Verder een paar boetes voor verkeerd parkeren of niet genoeg geld in de meter stoppen maar dat was het dan wel.
                      fout pakeren hoort toch ook
                      je ben niet voor niets een vrouw

heb er wel een paar gehad rond de 30 eur
                      Who's the Chef

Comment

ah dan kan je je nu officieel omkleden bij de dameskleedkamers

Comment

342 eurie hoogste. te snel rijden vanzelf.
                          ook keer door camera wagen genaaid. was 130 eu.
                          voor de rest VEEL 28 en later 30 euries.
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

hmm miss had ik er bij moeten zeggen dat de mijne voor speeding was
                            Who's the Chef

Comment

Ik heb vorig jaar een boete van 600 euro gehad + 2 jaar voorwaardelijk + ook nog dat ik ca 1,5 maand zonder rijbewijs heb gezeten. Was ingenomen maar heb het terug gekregen omdat ik het nodig heb om naar mn werk te komen.
                              Dit alles nadat ik aangehouden werd bij een lasergun controle. Ik reed toen 169 km/h met de corectie er al vanaf. Dit was op een weg waar de maximum snelheid 80 km/h was.
                              79 te hard dus.

Maar heb er zeker van geleerd. Zal mij "hoop ik" niet meer snel overkomen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X