MBP Ivy Bridge Retina Display

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by onderhandelen View Post

tot nu toe nog geen vergelijkbare machine kunnen vinden.
    Dit zijn de specs van een Sony Vaio S serie:

SVS13A1C5E

Processor: Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz

Harde schijf: 512 GB SATA Gen3 Flash SSD

Geheugen: 12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM

Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer

Display: 33,7 cm LCD, 1600x900+camera

Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M 2GB

Levensduur batterij in graphics-modus: tot 8,5 uur
    Levensduur batterij in stamina-modus: tot 12 uur

Connectiviteit: Draadloos WAN

HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang

AC-adapter: 1 AC-adapter

Draadloos LAN: Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn

Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight

Taal en toetsenbord: (QWERTY)

USB-poort(en): 1 x USB2.0 + 2 x USB3.0

Bluetooth®: Bluetooth® 4.0
    Als wij dat dan vergelijken met de specs van die hypebook:

la maar zien dan, ter vergelijking, hier de specs:

1. Ivy Bridge
    2. Retina beeldscherm
    3. ssd
    4. hdmi
    5. 2x usb 3
    6. 2x thunderbold
    7. battary min 7 uur
    8. ram 1600 mhz 8 gig

niet te vergeten niet plastik fantastik, styling, gebruiks- gemak en weinig gezeik. K heb mij kapot gezocht kan er niet 1 vinden.

Hoop dat je met een strakke laptop komt. Ben benieuwd
    Voor meer details kun je hier kijken:

Apple MacBook Pro met Retina Display (voorjaar 2012) 15" prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Hihi, zelfde fout als dat ik had gemaakt vorig jaar en (bijna) een Dell had gekocht . Apple - Dell vergelijking gemaakt Dell kwam qua proccesor ed sterk uit de voeten Apple had destijds geen hdmi geen usb enzo

Tot ik 1 op 1 ging vergelijken. Dan komt de kat uit de boom. Dan denk je wat maken die paar cores, threads en bussnelheid enzo uit ? Veel als besturingsysteem goed is, dan is 1+1= 3 oftewel synergie.

Ik noem dat dus oplichting of dief van je eigen portemonnee

Sony...Total Price£ 1,638.00 inc. VAT:

intel Ivy Bridge

2# of Cores
      4# of Threads

Intel® Smart Cache 4 MB

Bron:Intel® Core? i7-3520M Processor (4M Cache, up to 3.60 GHz)

MacBook Pro:

Intel Ivy Bridge

4# of Cores
      8#of Threads

Intel® Smart Cache 6 MB

Bron:http://ark.intel.com/products/64900/...to-3_30-GHz%29
      Last edited by onderhandelen; 14-06-2012, 20:24.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it

Comment

Ow god, oh is nog erger dan een jehova wbt het uitdragen van zijn boodschap.

En nu effe serieus: Het is een prima laptop, maar voor prijzen die beginnen bij 2000 euro mag dat ook wel. Verder zal dat ding vast leuk zijn voor zzp'ers die aan fotoberwerking doen, maar dan kun je imho ook gewoon een workstation icm 2x30'' monitor plaatsen. Kost evenveel, maar nog veel meer bruikbare plaats, en als je op anderhalve meter afstand gaat zitten, heb je retina x2!

Maargoed, al met al een prima laptop, wat aan de dure kant, maar zolang je een ganse pc-noob bent met geld teveel en een ego zo groot als je beurs, is hij perfect.

Maar oh, alles even terzijde; kun jij eens een keertje gewoon goede, samenhangende zinnen typen? In plaats van al die gedachtes die voor jou vast heel logisch zijn, maar voor mij in ieder geval op meerdere manieren op te vatten zijn?

____

En verder nog een leuk filmpje, maar wel met een hoop leugens erin. Om maar wat te citeren: Instead of using standard components, apple designs it components from the ground up' Dus apple ontwerpt, en frabriceert zijn eigen architecturen van alle chips? Knap.
        Last edited by scoobydoo; 14-06-2012, 20:27.
        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Inferno, doe jezelf een plezier en hou op met proberen om aan alle kanten je gelijk te halen.
          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Ow god, oh is nog erger dan een jehova wbt het uitdragen van zijn boodschap.
            Ziet er wel heel erg uit idd. alsof ik daar werk ofzo

heb je retina x2
            W00T is dat er al ?

Om maar wat te citeren: Instead of using standard components, apple designs it components from the ground up' Dus apple ontwerpt, en frabriceert zijn eigen architecturen van alle chips? Knap.
            Ja man Appel kwaliteit netzoals met IBM.....jonguh je loopt achter

We like it

Comment

W00T is dat er al ?
              Wat is het verschil tussen 2560x1440 met een ppi van pak em beet 200 op een afstand van 50cm en 2x2560x1440 met een ppi van pak em beet 100 op een afstand van 100cm. Ik zal alvast een tip van de sluier oplichten: het is zelfs méér dan retina x2.

Ja man Appel kwaliteit netzoals met IBM.....jonguh je loopt achter
              Erzähl mir das geheimnes. Is het itanium, x86-64, of nog een andere?
              Last edited by scoobydoo; 14-06-2012, 20:41.

Comment

Beeldschermen zijn ook de ruimte in geknald zo te zien fakking hell....

Wist ik nie thnx for informing
                We like it

Comment

Hihi, zelfde fout als dat ik had gemaakt vorig jaar en (bijna) een Dell had gekocht . Apple - Dell vergelijking gemaakt Dell kwam qua proccesor ed sterk uit de voeten Apple had destijds geen hdmi geen usb enzo

Tot ik 1 op 1 ging vergelijken. Dan komt de kat uit de boom. Dan denk je wat maken die paar cores, threads en bussnelheid enzo uit ? Veel als besturingsysteem goed is, dan is 1+1= 3 oftewel synergie.

Ik noem dat dus oplichting of dief van je eigen portemonnee

Sony...Total Price£ 1,638.00 inc. VAT:

intel Ivy Bridge

2# of Cores
                  4# of Threads

Intel® Smart Cache 4 MB

Bron:Intel® Core? i7-3520M Processor (4M Cache, up to 3.60 GHz)

MacBook Pro:

Intel Ivy Bridge

4# of Cores
                  8#of Threads

Intel® Smart Cache 6 MB

Bron:Intel® Core? i7-3615QM Processor (6M Cache, up to 3.30 GHz)
                  Je wilde een ander merk met vergelijkbare specs, of niet soms? Nou, dat heeft die Sony hoe jij het ook wendt of keert. En nogmaals, de hardware componenten van die appeltjes is niet speciaal want het is gewoon wat alle andere fabrikanten ook gebruiken. Intel, NVidia, etc.

Het klopt het inderdaad dat Mac OS een goed OS is, het is immers een Unix-achtig besturingssysteem en dus van grond af aan een beter ontwerp dan wat micro$soft hun klanten voorschotelt. Bijivoorbeeld, het systeem is vanwege het ontwerp veel minder gevoelig voor virussen.

Aan de andere kant, het lijkt mij sterk dat de gemiddelde gebruiker die zo'n peperduur apparaat koopt ook daadwerkelijk gebruik maakt van alle mogelijkheden. Meestal wordt zo'n ding gebruikt om een beetje te internetten, emailen en spelletjes spelen. Het is leuk om tijdens verjaardagsfeestjes een beetje interessant te doen, "Oh, ik heb de nieuwe Apple laptop. Ja ja, gaaf ding man! 8 Ram en zo! Zoooooo, en plat dat ie is! Ik ben het mannetje! Neuken?"

Dus voor de duidelijkheid, het zijn zeker geen slechte machines, verre van dat. Maar het is een beetje lachwekkend als je ziet hoe de trouwe liefhebbers hun hebbedingetjes verdedigen als ware het de belichaming van Messias Jobs. Een godsdiensfanaticus kan daar een hoop van leren.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Ik had vroeger ook altijd meer-pc-voor-je-geld praatjes.
                    But once you go mac, you don't go back.

Heb mn macbook van 7jaar geleden hier nog steeds dagelijks in gebruik.
                    Nog nooit clean install hoeven doen, mn packerd hell inmiddels maar weggegooit.
                    Zie de dell van mn broertje ook in 2/3 jaar voledig naar de knoppen gaan.

Al wel vaker gezegd in mac vs. pc discussies..
                    Denk dat niemand die hier pc verdedigd alsof bill gates een god is ooit langer dan een uur met een mac heeft gewerkt.
                    Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
                      Ik had vroeger ook altijd meer-pc-voor-je-geld praatjes.
                      But once you go mac, you don't go back.

Heb mn macbook van 7jaar geleden hier nog steeds dagelijks in gebruik.
                      Nog nooit clean install hoeven doen, mn packerd hell inmiddels maar weggegooit.
                      Zie de dell van mn broertje ook in 2/3 jaar voledig naar de knoppen gaan.

Al wel vaker gezegd in mac vs. pc discussies..
                      Denk dat niemand die hier pc verdedigd alsof bill gates een god is ooit langer dan een uur met een mac heeft gewerkt.
                      Ja, maar nu haal je 2 dingen door elkaar. Niet alle pc gebruikers hebben Bill Gates spul op hun hardware draaien.

En tegenwoordig is de hardware van alle laptops zo'n beetje hetzelfde.
                      - Dave Tate

Comment

Ik was ook all windows todat me pa een macbook air kocht. Ik wil er nu ook wel een.

Comment

ASUS - Notebooks- ASUS ASUS ZENBOOK Prime UX31A

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Je wilde een ander merk met vergelijkbare specs, of niet soms? Nou, dat heeft die Sony hoe jij het ook wendt of keert. En nogmaals, de hardware componenten van die appeltjes is niet speciaal want het is gewoon wat alle andere fabrikanten ook gebruiken. Intel, NVidia, etc.
                            Kan dat grote verschil niet echt vergelijkbaar noemen.

Het klopt het inderdaad dat Mac OS een goed OS is, het is immers een Unix-achtig besturingssysteem en dus van grond af aan een beter ontwerp dan wat micro$soft hun klanten voorschotelt. Bijivoorbeeld, het systeem is vanwege het ontwerp veel minder gevoelig voor virussen.
                            alleen t feit dat t niet met een register werkt, verschil van dag en nacht.

Aan de andere kant, het lijkt mij sterk dat de gemiddelde gebruiker die zo'n peperduur apparaat koopt ook daadwerkelijk gebruik maakt van alle mogelijkheden. Meestal wordt zo'n ding gebruikt om een beetje te internetten, emailen en spelletjes spelen. Het is leuk om tijdens verjaardagsfeestjes een beetje interessant te doen, "Oh, ik heb de nieuwe Apple laptop. Ja ja, gaaf ding man! 8 Ram en zo! Zoooooo, en plat dat ie is! Ik ben het mannetje! Neuken?"
                            haha...ff met je mee gaan..maar wat is daar mis mee? wat dat betreft heeft Fitness-maniak pag. 1 gelijk in. Als je op die toer gaat komt het neer op wat je jezelf gunt ga je hq of amateur, net niet, wannabe ?

Loop je op nikes of Santoni/C&J/ Canali ? maakt verschil. Schoenen zijn toch schoenen zou geen verschil uit moeten maken

Dus voor de duidelijkheid, het zijn zeker geen slechte machines, verre van dat.
                            exact

Maar het is een beetje lachwekkend als je ziet hoe de trouwe liefhebbers hun hebbedingetjes verdedigen
                            hier geen liefhebber hoor. Heb Mac altijd verafschuwd juist om hun beperking(en) eigenzinnigheid.

Maar als het gaat om styling, kwaliteit en beste cumputer op dit moment zijn ze koplopers. Neem bijv. de I Mac vet ding maar te duur voor een I5, leuk maar niet leuk genoeg
                            Last edited by onderhandelen; 15-06-2012, 00:47.
                            We like it

Comment

Kan dat grote verschil niet echt vergelijkbaar noemen.
                              Tegenwoordig is een processor niet meer zo allesbepalend voor je 'ervaring' (Daar gaat het toch om bij macbooks, die ervaring?) maar zijn ssd's een veel belangrijkere factor geworden. Een goede SSD van de nieuwste generatie ipv een gewone hardeschijf is een verschil wat je gaat merken. Een snellere CPU niet (En dat zeg ik als iemand die in het verleden eigenlijk teveel geld heeft gespendeerd om sub-zero te gaan met zijn cpu, simpelweg om nét die paar honderd megaherz extra eruit te halen.)

Wbt je muziek; ik denk eerlijk gezegd dat je daar meer gaat hebben aan meer IOPS dan aan een snellere cpu, zelfs het hercoderen van flac naar mp3 lukt met een oude generatie i5 2400s (dus ook nog eens cripple vanwege een cap op tdp) op practisch 100x realtime speed.

Maar even een vraagje; ben jij dan naast een liefhebber van apple, ook iemand die liever beats dan sennheiser heeft? Of loewe over samsung verkiest? Want dat zijn ook merken die an sich niet slecht zijn, alleen vrij prijzig.

Oehoeh, en voordat ik het vergeet; controleer ook eens de nieuwste generatie ultrabooks, daar weten ze ook wat design inhoudt.

Comment

Bij mij gaat het om horse powder

Cpu is wel degelijk van belang....als ik flaptop nu laat calculeren gaat i haperen bij 2 a3 sporen afhankelijk van hoe zwaar ik eea belast....maar hoe meer cpu hoe beter, hoe nieuwer hoe beter de technologie zegmaar, zo ken ik t.

Ssd ga je zeker merken met het laden van progjes ed. maar niet heeul veul met calculeren toch, daarvoor heb je echt ram en cpu nodig ?

meer IOPS
                                wat is dit?

zelfs het hercoderen van flac naar mp3 lukt met een oude generatie i5 2400s (dus ook nog eens cripple vanwege een cap op tdp) op practisch 100x realtime speed.
                                eens, je kan je geld maar 1x uitgeven, imo kan je dan beter nieuwste van nieuwste halen, om min 5 jr vooruit te gaan ofzo. bij 0 verdienste waar ik ff vanuit ga.

Maar even een vraagje; ben jij dan naast een liefhebber van apple, ook iemand die liever beats dan sennheiser heeft? Of loewe over samsung verkiest? Want dat zijn ook merken die an sich niet slecht zijn, alleen vrij prijzig.
                                Heb een Akg k 240 mk 2. Daar doe ik alles mee, speakers ter controle.

Zou deze willen hebben akg k701 maar die is te duur. Ben geen liefhebber van Apple hoor, wil beste voor t geld hebben zegmaar.

design vin ik irrlevant...dat t bij mac slik is, is mooi meegenomen
                                Last edited by onderhandelen; 15-06-2012, 01:17.
                                We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X