20 januari: politieke proces van de eeuw. Geert Wilders gedagvaard.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

[quote=svoboda;574694]Welke opvattingen zijn dan precies opvattingen die enkel maar economieën hebben verkloot? en waarom precies zijn dit 'mijn' opvattingen?
    Je stelt me op één lijn met jullie SP en PVDA omdat ik het heb over behoud van sociale zekerheid en openbare diensten?

Eerst en vooral: ik ben géén PVDA'er en evenmin een SP'er. De sociaal democratie is wat mij betreft even rot als alle andere pionnen van de politieke elite. Het salonfähig gemaakte oud stalinisme/maoisme, dat plat op haar buik gaat voor snelle regeringsdeelname (SP bij jullie, PVDA in belgië, Die Linke in Duitsland, etc..) vertegenwoordigd al evenmin 'mijn opvattingen'.

Het feit dat je dit zegt toont gewoon aan dat je in platitudes denkt en gewoon met wat veralgemeningen loopt te zwaaien.

het is interessant om de (politieke) geschiedenis eens uit te pluizen en te zien hoe de koersverandering binnen links tot stand is gekomen. Dan zal je merken dat de het beleid, gevoerd door zelfverklaarde 'linksen' en door jullie dan ook allemaal gedefinieerd wordt als 'links' eigenlijk veel rechtser is dan je denkt. Er gaapt een groot gat tussen retoriek en daad. En wie vandaag nog steeds gewoon aannneemt wat het politieke praatbarak 'zegt' zonder dit te gaan vergelijken met wat het 'doet' is gewoon niet van de snuggerste.

Jij hebt het over de verheerlijking van de luiheid en het achteruitsteken van de hardwerkende. Daarom ben je wellicht akkoord met de beperking van uitkeringen en het individualiseren van het sociaal opvangnet; 'want er moet toch iets aan dat sociaal profitariaat gedaan worden, nietwaar?'
    1. ga eens na wié het sociaal opvangnet saneert? wié maakt studeren duurder en zorgt bijgevolg voor goedkopere arbeidskrachten? wié bouwt pensioenstelsels af? Sinds eind jaren '80 is één politieke strekking daar Europawijd het sterkst in: De sociaal democratie. Dus trek je ogen open: er IS geen links meer, de algemene politieke opvattingen vandaag zijn réchts.
    2. Hoewel de uitkeringen beperkt worden in tijd en de werklozen worden opgejaagd en sinds 20 jaar miljarden aan patronale lastenverlagingen worden door gevoerd (wederom door Rood-blauw-groene coalities) verdijnen duurzame jobs, kunnen we allemaal als interim arbeider aan de slag en gaat je levensstandaard niet bepaald omhoog. Gedurende de hele jaren '90 en de eerste jaren 2000 was de 'vooruitgang' onbeperkt. Maar niet voor de hardwerkende mens, evenmin voor de werkloze. Voor wie het feest niet opkon waren politici,topmanagers, bankiers en speculanten.

Wel eens van marktwerking gehoord? Hier hanteerd met nog steeds het legaliteitsbeginsel jonge, de overheid grijpt echt niet in als dat niet nodig is. En jarenlang had iedereen de gedachte dat het niet nodig was, inclusief jij en ik. De economie groeide en iedereen was happy, tot het duidelijk werd dat het één en al lucht was en de ballon knapte. En toen werd er ingegrepen en is het feest ten einde.

En de overheid zelf heeft geen feest gevierd hoor, hoezo niet? Omdat hier een zoon zit van een topmanager bij de belastingdienst en er dus het één en ander van weet. Zo weet ik dat er daar bij de overheid als eerste in salarissen wordt gesneden. En daar verdient de top al beduidend minder dan in bijvoorbeeld de banksector. Dus je kunt alles afschuiven op de overheid, dit is gewoon marktwerking geweest die nu eindelijk zijn kop eens flink stoot.

Vandaag kelderen de speculaties en moet de staat gaan investeren in het oppeppen van dat rot systeem. wie gaat dat betalen denk je? juist: JIJ
    Waar zit dan het grootste profitariaat? Op de laagste sport van de sociale ladder of bovenaan?
    natuurlijk is naar onder trappen makkelijker. Want zoals patricia zei: Bovenaan verander je het niet zomaar, daar houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd.

Toch vreemd dat nu ook bij die bankiers, mijn insziens aardig bovenin, nu toch redelijk gesnoeid wordt! Hun bonussen worden gepakt, hun salaris moet omlaag. En gelijk hebben ze, het was belachelijk, maar dat betekend dus dat er wel in die bovenlaag gesneden wordt en dat er geen mogelijkheid meer is om de hand boven het hoofd te houden.
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

misschien moeten we de discussie wat specificeren.
      Er zijn geen problemen met marrokanen..er zijn problemen met marrokanen tussen de 16 en 23 jaar. Zoals je op die youtube filmpjes ziet (die mij ook woest maken). Daarnaast kunnen we ook discussieren of marrokanen eruit gooien wel de oplossing is. Wilders krijgt het voor elkaar straks dat 35% het land uit kan...de 65% die blijft zal nog haatdragender worden en zullen we nog meer last van krijgen.
      Misschien zijn er andere oplossingen voor het probleem met de marrokaanse jeugd?
      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Ben het er mee eens hoor dat het te vaak Marokaanse jeugd is die loopt te etteren. Toch bleek gister dat ook Nederlanders er wat van kunnen, en nog wel militairen!!

Ik zat in de trein en hoorde uit het tussenstuk waar de deuren zitten dat er het één en ander geschopt en half gesloopt werd ofzo. Afijn, het moment brak aan dat ook pietertje de trein moest verlaten. Dus ik loop daar heel fijntjes de coupé uit en zie daar 3 jongens zitten (waarvan 1 in de maat 3x pieter (en dan niet dik, maar kanonhard afgetrained) en 1 een stukje groter dan mij en 1 ongeveer hetzelfde). 3 militairen notabene, allemaal kisten aan en grote gecamoufleerde tassen bij zich. Ik dacht bij mezelf: dit stuk schorem moet ons land dus verdedigen? Het stonk er naar alcohol en er stonden ook lege blikjes bier.

Verder niks aan het handje totdat de heren het extreem grappig vonden om mij niet de deur te laten openen. Ik : doe die deur ff open. Nee, doen we niet.

Doe toch maar even, nee, niet.
        Doe toch echt maar even!!
        En anders?
        Nou, niet zoveel (normaal ben ik redelijk bijdehand en grote smoel, maar vanavond met dat soort heren besloot ik even verstandig te zijn).
        Maar de deur gingniet open, dus ik werd pistoff.En nu ff rap die deur open!
        Wederom: en anders?
        En wederom: ach, niet zo heel veel.

Gelukkig moesten er toen meer mensen uit en deden zij vriendelijk de deur open zodat ik de zwoele avondlucht kon verwelkomen. Zwaar irritant!!!

Was beetje offtopic, maar soms wel handig om ook te benadrukken dat het niet alleen de Marokanen zijn, hoewel ik moet toegeven dat ik me er ook vaak kapot aan erger.

Wat voor meerwaarde heeft deze post? Weinig, puur frustraties!!

Comment

militairen kunnen ook marrokanen zijn maarja ik was gewoon bijdehand geweest ze mogen toch niks.

Comment

Originally posted by eloy007 View Post
            militairen kunnen ook marrokanen zijn maarja ik was gewoon bijdehand geweest ze mogen toch niks.
            Ze mogen id niks, maar ja, ze stonken naar alcohol en er stonden lege blikjes. Alcohol doet wonderen met de mens, dus ik ging even verder met de veilige modus. Had liever dat ze hielden bij schoppen tegen de trein dan tegen pieter. Kisten in mijn gezicht is nog steeds geen hobby van me.

Comment

Geert Wilders, een held!

Comment

Originally posted by Meerzicht View Post
                Geert Wilders, een held!
                Weer zo'n bijster nuttige opmerking.
                Jij hebt een ongekend talent onzin te praten!

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                  Weer zo'n bijster nuttige opmerking.
                  Jij hebt een ongekend talent onzin te praten!

Yep daar heeft hij vaker last van....
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

geert wilders roept terecht het vraagstuk aan mbt de marrokaanse jeugd. Maar ik vind dat hij veels te kort door de bocht gaat. Daarnaast maakt 1 goed politiek punt nog niet een goede politicus van hem. Ik vind de rest van zijnpolitieke agenda ronduit zwak.
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

@ GeneralIX: nu zie ik het pas! je bent van 1990! je bent student & je hebt een half jaartje gewerkt? a'right, van mij mag je nog aaaaalles zeggen. We hebben het er binnen een paar jaar nog eens over, als je tot de conclusie gekomen bent dat een diploma geen werkzekerheid betekent en je een resem interimjobs versleten hebt.
                      wel één ding: hoe haal je het in je hoofd dat het welvaartspeil enkel maar stijgt?? dat is geen kwestie van ff te zeggen wat je dénkt, daar zijn gewoon cijfers over. De levensduurte is sinds de liberaliseringen en de invoering van de euro enorm gestegen. Het gemiddelde arbeidersloon is niét gestegen de afgelopen 10 jaar, maar de inflatie in rekening gebracht zwaar gedààld. En kom nu niet af met 'gemiddelden' waar toplonen en bedrijfswinsten in verrekend zitten. Het gaat erom dat rijkdom overgeheveld wordt van het ene niveau naar het andere.

@einzelganger. Dat die kredietcrisis en de immocrisis eraan zaten te komen kwam mij heus niet als een verassing, die werd reeds voorspeld door de oorlogen in Afghanistan en Irak, de scheefgetrokken handelsbalans in de VS en de miljarden Amerikaanse staatsobligaties die de Chinezen opkochten. En hoewel iedereen vandaag graag loopt te roepen dat het einde in zicht is, weet ik 100% zeker dat het ergste er nog aan staat te komen.
                      akkoord: de bedrijfswinsten & topmanagerslonen waren exhuberant. De publieke opinie begon te morren, dus zijn er enkele koppen moeten rollen.
                      Maar dit is zeker niet in de toplaag en zijn slechts zoethoudertjes. Het grote snoeiwerk gebeurt onderaan en komt met wat vertraging. Verkiezingen zijn namelijk steeds de spelbreker als het gaat om doorvoeren van onpopulaire maatregelen. Maar je ziet het wel al aankomen. De autoindustrie begint zwaar te saneren, overheidsbudgetten voor sociale zekerheid worden bevroren 'tot er duidelijkheid is over de begroting', er wordt gewag gemaakt van nieuwe relanceplannen 'waar iedereen een steentje aan zal moeten bijdragen' etc...
                      Je gelooft toch niet dat Bill Gates, Karl & Theo Albrecht, de familie Kamprad of bij jullie de familie Brenninkmeijer of Charlene de Cavalhois-Heineken zich ooit zorgen moeten maken om hun oude dag? En waarom hebben zij dat voorrecht? omdat zij toevallig de erfgenamen van een imperium zijn, gebouwd op dag & uurcontractarbeiders, vakbondsverbod en lamentabele arbeidscondities!
                      En terwijl dat uitschot op hun uitbuitingsgewijs & belastingontduikend vergaarde miljardenwinsten zitten wrijven ze in hun handen bij het zien hoe wij hier mekaar zitten uit te jouwen, neer te halen en de ogen uit te krabben. Omdat we elkaar verwijten de oorzaak te zijn dat we slechts een habbekrats hebben om van te leven. Degenen met een job verwensen de werklozen, de werklozen verwensen de buitenlanders, de marrokanen verwensen de turken, de turken kijken neer op de polen, de jongeren vinden de ouderen te duur, de ouderen vinden de jongeren te lui, en ga zo maar door.

Aan умственно отсталые als eloy007, falstyr en maasproductions: de dag dat jij na hard labeur te horen krijgt dat er 200 ontslagen vallen in bedrijf waar je werkt 'om de delende winstvoet tegen te gaan' terwijl je je huis moet afbetalen en 2 kinderen te voeden hebt, dan kan je maar beter sàmen met die vreselijke marrokaan die naast je aan de productieband staat gaan strijden voor het behoud van je job, want alleen red je't niet. Blijf elkaar als schuldige aanwijzen en dan staan jullie voor jet weet gewoon terug lekker naast elkaar, maar dan in de rij voor je voedselpakket.
                      Last edited by svoboda; 15-09-2009, 08:07.

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                        geert wilders roept terecht het vraagstuk aan mbt de marrokaanse jeugd. Maar ik vind dat hij veels te kort door de bocht gaat. Daarnaast maakt 1 goed politiek punt nog niet een goede politicus van hem. Ik vind de rest van zijnpolitieke agenda ronduit zwak.
                        Klopt, vraag wat betreft Marrokaanse jeugd is best op zijn plaats. De manier waarop hij het profileert raakt echter kant noch wal. Het is alleen maar negatieve dingen schreeuwen en verder weining inhoudelijks.

Zijn overige daden als politici zijn voor mij genoeg om hem ronduit een loser te vinden. Andere agendapunten spreekt hij zich bijna niet over uit. Je leest het hier een stukje terug in het topic, Wilders had eindelijk zijn mening laten horen met betrekking tot het al dan niet ophogen van de pensioengerechtigde leeftijd. Het duurt een eeuwigheid voor je dat van hem weet, hij is alleen maar druk met zich stoer te profileren.

En het is geen zeldzaamheid als hij weer eens een andere politici 'uistscheld.' Wat hem in mijn ogen een zeer zwakke politicus maakt.

Comment

Originally posted by svoboda View Post
                          @ GeneralIX: nu zie ik het pas! je bent van 1990! je bent student & je hebt een half jaartje gewerkt? a'right, van mij mag je nog aaaaalles zeggen. We hebben het er binnen een paar jaar nog eens over, als je tot de conclusie gekomen bent dat een diploma geen werkzekerheid betekent en je een resem interimjobs versleten hebt.
                          wel één ding: hoe haal je het in je hoofd dat het welvaartspeil enkel maar stijgt?? dat is geen kwestie van ff te zeggen wat je dénkt, daar zijn gewoon cijfers over. De levensduurte is sinds de liberaliseringen en de invoering van de euro enorm gestegen. Het gemiddelde arbeidersloon is niét gestegen de afgelopen 10 jaar, maar de inflatie in rekening gebracht zwaar gedààld. En kom nu niet af met 'gemiddelden' waar toplonen en bedrijfswinsten in verrekend zitten. Het gaat erom dat rijkdom overgeheveld wordt van het ene niveau naar het andere.
                          Beetje jammer dat je de discussie persoonlijk maakt door mijn leeftijd erin te betrekken, maar à la.
                          En nergens zeg ik dat een diploma werkzekerheid garandeerd, dat geloof ik ook niet. Wel geloof ik dat iedereen er wat aan kan doen om uit de WW te komen, bijvoorbeeld door een eigen initiatief te gebruiken. Er zijn genoeg mensen groot geworden op die manier.
                          Het gemiddelde arbeidsloon is wèl gestegen. En een gemiddelde heet een gemiddelde omdat het gemiddeld is over iedereen. Daarnaast compenseert het marginale aantal mensen in onze bevolking dat meer dan een ton verdient absoluut niet voor een eerst dalend reëel inkomen, laat staan dat het het zelfs positief maakt.
                          En de rijkdom wordt inderdaad overgeheveld, maar niet zoals jij dat voor je ziet. Iemand die veel verdient, draagt exponentieel meer geld af (tot een bepaalde grens uiteraard), want niet alleen draagt hij meer af, omdat hij meer euro's in kas krijgt, ook schuift hij omhoog in de belastingschalen, en krijgt minder subsidies, ondersteuningen etc. Dit was voor de liberalisering van het zorgstelsel nog veel schrijnender, waar we toen een particuliere zorgverzekeraar hadden voor de mensen die aardig verdienden (die belachelijk duur was), of het zeer goedkope ziekenfonds voor de "gewone" mens.

En hier zien we inderdaad dat het besteedbaar inkomen afneemt:

Overigens, als je dit echt meent: " Het gemiddelde arbeidersloon is niét gestegen de afgelopen 10 jaar, maar de inflatie in rekening gebracht zwaar gedààld. En kom nu niet af met 'gemiddelden' waar toplonen en bedrijfswinsten in verrekend zitten.", mag je een lesje economie gaan volgen. Jij zegt dat de arbeiderslonen alleen maar zijn gezakt in de afgelopen tien jaar, en dat die topinkomens zodanig zijn gestegen dat die het gemiddeld besteedbaar inkomen gestandaardiseerd voor inflatie laten stijgen.
                          Is natuurlijk onzin voor een land waar de gini-coëfficient op een magere 0,24 ligt. Dus ja, daar zijn inderdaad statistieken voor, en die maken gehakt van je verhaal.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post

Lol, heb je de beslissing van het hof gelezen, is niet mijn mening of wat ik vind, maar citaten uit de beslissing.

Hier een stukje:
                            Das leuk, maar jij bracht het OM aan. Niet het Hof.
                            Das nogal een verschil. En niet zeggen dat je het Hof bedoelde.
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

nee bedoelde geen hof

Het is en blijft de taak van OM voor opsporing, vervolging van strafbare feite.

De welbekende
                              Originally posted by Osterich View Post
                              Klok + klepel.
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                              We like it
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Om maar even weer een discussie aan te slingeren... Geert Wilders heeft voorgesteld om belasting te gaan heffen op hoofddoekjes....

Wat mij betreft is de hele discussie hiermee afgelopen... wie kan nog verdedigen dat ie hier nog op gaat stemmen?
                                "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X