Vraagjes van een beinnende

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagjes van een beinnende

Hoi,

Ben nu een tijdje weer beginnen te trainen, met als doel uit te zetten.
    Heb al enkele jaartjes (met tussenpauzen) getraind, maar ik ben om eerlijk te zijn een leek in de opbouw voor een goed schema voor mij.
    Mijn zelf-ineengestoken schema gaat als volgt:

Dag1: Borst, Biceps en buikspieren
    Dag2: Triceps, Schouders en rug

Aangezien ik 3keer per week voetbal en schrik heb om in blessure te vallen, train ik mijn benen niet. Fitness doe ik 5van de 7dagen.

Ik doe mijn reeksen in een interval van 10-8-6-6 met toenemende gewichten.

Graag had ik jullie uw mening en/of bedenkingen hierover gevraagd.
    Ik heb reeds gelezen om beter triceps en borst te combineren en rug eerst te trainen vervolgs biceps.
    Raden jullie mij ook enkele voedingssupplementen aan?

Alvast bedankt om te lezen.
    The Champ

Inderdaad altijd beginnen met de grotere spiergroep, dus eerst rug dan pas biceps en schouders. Idem bij borst/triceps.
    Ben absoluut geen liefhebber van benen niet trainen en het lijkt me ook dat je erg veel doet...
    Noem anders even de oefeningen erbij die je doet en het aantal sets per oefening, maakt het misschien al wat duidelijker.

Sups zijn trouwens een stuk minder belangrijk dan een goed voedingsschema, heb je dat ook?

Comment

OK shannasse:

Chest:
      Machine bench press (2soorten)
      Smith machine bench press (incline als normaal)

Biceps:
      alternate incline dumbbell curl
      barbell curl
      machine one arm dumbbell preacher curl

Shoulders:
      front dumbbell raise
      seated side lateral raise
      behind the neck press met kabels
      overhead shoulder press met kabels

Triceps:
      decline close grip bench to skull crusher
      dumbbell one arm tricpes extension

Rug:
      seated cable rows
      upright barbell row
      nog 2machine oefeningen waar ik benaming niet van weet en niets van terug vind.

Telkens probeer ik toch 10-8-6-6.
      Bij het opzoeken van benamingen van de oefeningen zie ik dat oefeningen verschillende benaming hebben, compound of isolated. Wat is het verschil?
      Als ik echt wil (en dat is het juist, ik wil dat echt ) , kan ik 6van de 7dagen trainen, maar jullie raden dat niet aan?

Alvast bedankt,

Comment

Bij compound pak je meerdere spiergroepen. Dat is bij bijv. : squaten, bench press, deadliften het geval. Bij bench press pak je als hoofd doel de borst, maaar je triceps en schouders train je ook. Bij isolation oefeningen bijvoorbeeld : butterfly's, ook een borstoefening pak je echt alleen de borst. Ik denk dat de meeste jou gewoon 3x in de week lekker fullbody aanraden. Isolation oefeningen ( oefeningen waar je 1 spier pakt ) zijn ook vaker op machines. dat kun je allemaal opzoeken op :

Bodybuilding.com - #1 Exercises Guide - Over 300 Exercises!

Klik de spiergroep aan die je wilt oefenen en dan zie je allerlei oefeningen, compound en isolation .
        Last edited by hardcoremenneke; 20-01-2007, 13:18.
        on the road to get huge

Comment

Ai, die arme schoudertjes, en dat soms wel 3x per week...

Gaat echt niet goed komen met je met dit schema, erg best groeien zul je er ook niet mee.
          Er zijn uiteraard allerlei mogelijkheden waaronder aanpassingen op je huidige schema maar ik zou je liever iets heel anders willen aanraden.
          Train 4 dagen per week, maak 3 verschillende dagen en draai die steeds door. Dus bijvoorbeeld:
          week 1 ; ma=1 di=2 wo=rust do=3 vr=rust za=1 zo=rust
          week 2 ; ma=2 di=3 wo=rust do=1 vr=rust za=2 zo=rust
          enzovoorts.

Voorstel dag 1 - Borst (3 oef), triceps (2 oef), buik (2 oef)
          Voorstel dag 2 - Benen (3-5 oef), kuiten (2 oef)
          Voorstel dag 3 - Rug (4-5 oef), biceps (2 oef), schouders (3 oef)

Bij borst begin je met bankdrukken of dumbell drukken, vergeet de smith. Werken met losse gewichten is veel effectiever en beter omdat je allerlei extra spieren gebruikt voor het stabiliseren. Verder doe je een fly variant en nog iets dat je leuk vindt.
          Bij benen begin je bij voorkeur met squat (mag evt wel in smith) en doe je verder minimaal leg extenions en leg curls. Krachttraining voor je benen zal zeker níet voor blessures zorgen, sterker nog de kans is groot dat je er mogelijke blessures bij bv voetbal mee voorkomt doordat je benen sterker zijn.
          Bij rug moet je iig de onderrug niet vergeten, zorg dat deadlift of evt hyperextensions in je schema zitten. Shrugs (voor de traps) doe je ook op deze dag en mag je als een rugoefenng tellen. Voor schouders doe je 3 oefeningen en zorg ervoor dat er 1 voor de achterkant is, 1 voor de voorkant en 1 voor de zijkant.

Voor iedere oefening 3 sets, hoeveelheid reps naar wens. Bijvoorbeeld 10-8-6 zoals je nu doet, dan uiteraard wel met oplopend gewicht.
          Als je hier de juiste oefeningen bij weet te vinden en dit een tijdje uitprobeert zul je zeker flink vooruit gaan, mits uiteraard ook je voeding op orde is!

Comment

Nice shannasse, heb je even de tijd voor genomen zie ik Zou het zelf ook zo doen. Je traint echt veel te veel nu en bijvoorbeeld 2 oefeningen borst tegenover 2 oefeningen biceps, of 3 oefeningen rug tegenover 4 oefeningen schouders, dat is gewoon echt keihard fout!

Dus even haar advies opvolgen, en je volgende schema posten.

Succes
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Dank je wel om dit allemaal voor mij uit te schrijven.
              Dit is een grote help en zal ik zeker opvolgen (dit forum zal ik ook zeker opvolgen).

Alvast bedankt, ik laat je het resultaat wel mededelen.
              Greets

Comment

Zeker even laten weten hoe het gaat!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X