Vraag over borstoefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over borstoefeningen

Hoi fellow ijzervreters,

Ik ben nu ruim 3 maanden om de dag aan het trainen, en maak over het algemeen gezien redelijk wat progressie.
    Ik heb echter een probleem. Als ik borst train heb ik het idee dat ik alle andere spieren die daarbij gebruikt worden aan het trainen ben maar voel achteraf helemaal geen spierpijn in mijn borst.
    Ik doe 4 reps, aflopend van 12 naar 10, 8, 6.
    en doe er elke keer meer gewicht op, en probeer echt max te pakken bij elke rep.
    ik doe benchpress, flies, dumbel pullover en dumbel presses. Alleen bij de dumbel pullover heb ik het idee dat ik mijn borst goed aanspan.
    Heeft iemand goede suggesties van mij om mijn borst wat meer aan te pakken? Of is het afwachten tot mijn andere spieren sterk genoeg zijn geworden zodat ik mijn borst beter kan targetten?
    misschien moet ik minder gewicht pakken en wat meer reps doen?

elke suggestie is welkom.
    Knallen Knallen Knallen

om de dag trainen is veelste veel,en zowiezo omdat je net bezig bent met trainen..mieschien pak je de halter te smal met bankdrukken,lekker breed pakken,anders ben je veelste veel met je tricips bezig
    doe maar reps van 12 heel licht om op te warmen,en dan reps van 8 en 8.en dan 6,en 4.en je rug niet hol maken met bankdrukken,en de schouderbladen tegen elkaar knijpen de hele set door

dit is ook een heele goeie
    De Parallel Bar Dip

De parallel bar dip is een oefening die je hele borst aanpakt, maar voornamelijk de onderkant van je borstspieren ontwikkelt. Het is een hele zware oefening als de uitvoering goed is.

De dipbeweging wordt uitgevoerd op een toestel met twee handvatten, meestal als onderdeel van de hanging leg raise stellage.

De uitvoering is als volgt:
    • Ga op de voetsteunen van de machine staan en pak de horizontale handvatten vast
    • Leg je kin op je borst en ga hangen op je handen
    • Laat je lichaam nu langzaam zakken terwijl je ellebogen naar de buitenkanten bewegen. Zorg ervoor dat je in de oefening hangt, dus dat je bovenlichaam naar voren hangt. Als je lichaam rechtop blijft wordt het meer een tricepsoefening
    • Probeer zo diep mogelijk te komen terwijl je je concentreert op je borstspieren
    • Druk jezelf weer naar de eindpositie
    • Ga op de bank liggen en span je rug aan. Je schouderbladen worden naar elkaar toegetrokken en je schouders worden naar achteren getrokken. Houd deze houding gedurende de hele set aan
    • Laat de halter langzaam naar beneden komen naar het midden - of ietsje hoger - van je borst toe tot de halter je borst zachtjes raakt
    • Duw dan de halter recht omhoog terwijl je schouders naar achteren blijven liggen. Dit zorgt ervoor dat alle spanning op je borstspieren wordt gezet

Comment

Bedankt voor je reactie. ik pak de halter al breed, maar ik zal je tips wat betreft houding meenemen naar mijn volgende sessie.

om de dag te zwaar? Ik wissel af tussen boven en onderlichaam dus dat houd in dat ik mijn spieren minimaal 72 uur rust gun voordat ik ze weer laat inspannen, volgens mij is dat wel okay

Knallen Knallen Knallen

Comment

ooit (incline) flyes geprobeerd?
        Is een goede oefening voor borst.
        Pullovers niet. Dat is meer een lat oefening.
        Trainingslog Farmboy:

Comment

Ik lees dat je ruim 3 maanden bezig bent,dus ben je normaal gezien nog full-body bezig.
          Ivm je borst:Het is niet de hoeveelheid oefeningen die je doet maar de intensiteit die je tijdens een set bereikt die dat "gevoel" na een training geeft.
          Let ook op de volgorde van je oefeningen,wat wil zeggen;zorg dat je borst eerder uitgeput is dan je armen en schouders.
          Je kan opwarmen met lage cable cross-overs,daarna kan je 3 sets fly's doen en pas daarna doe je enkele sets bankdrukken.
          Op die manier is je borst al voorvermoeid en zijn je armen nog fris.

grtz
          getting back in shape...

Comment

Aphasia,sorry maar,bedoel je van die fitness toestellen,met vaste gewichten,dat is geen goeie voorbeeld !!!.als je iets wil doen,is dat met lossen gewichten trainen,daar kom je een eind mee.vaste gewichten is voor luie mensen.alleen als het echt moet.maar borts training nee,lossen gewichten dan maar

Comment

Originally posted by alle View Post
              Aphasia,sorry maar,bedoel je van die fitness toestellen,met vaste gewichten,dat is geen goeie voorbeeld !!!.als je iets wil doen,is dat met lossen gewichten trainen,daar kom je een eind mee.vaste gewichten is voor luie mensen.alleen als het echt moet.maar borts training nee,lossen gewichten dan maar
              Heb jij eigenlijk iets verstaan van wat ik schreef?
              Cross overs doe je met de pulley.
              Fly's doe je met dumbels
              Bankdrukken doe je met de halter.
              Waar zie jij nu een fitnesstoestel??
              Trouwens,de meeste BB gebruiken zowel losse gewichten als toestellen.

grtz
              Last edited by Aphasia; 05-06-2007, 20:00.
              getting back in shape...

Comment

Cable Crossovers

dit bedoelde je toch Aphasia
                anders is het mijn fout

Comment

Thanks!

Ik ga "voorverwarmen", ik had al het idee dat ik ervoor moest zorgen dat mijn borst eerder vermoeid ging raken dan de rest. flies en crossovers dus

Ik doe ook fullbody, ben nu 8 maanden bezig waarvan de laatste paar 3-4 keer per week.

deze oefeningen doe ik op dit moment voor borst:
                  Incline dumbbell press
                  Incline dumbell Flies
                  Benchpress
                  daarna pullover
                  Knallen Knallen Knallen

Comment

Na 8 maanden mag je gerust overgaan op een splitschema.
                    Je kan er bvb één training volledig besteden aan je borst en es lekker hard doorgaan.
                    Zorg wel dat je je borst 1st vermoeid.
                    Zo kan je schema eruit zien;1 lage cable crossovers, 3x15 voorvermoeien.
                    2.inclyne fly;3-4x8 3.Bench press 4x8-10 4. pull over 3-4x10

Stop er eventueel nog een andere trainingsmethode in zoals piramide of forced reps.

Succes

grtz
                    getting back in shape...

Comment

Thanks, ik zal je advies opvolgen!

Knallen Knallen Knallen

Comment

Originally posted by sjoerdmostert View Post
                        Thanks!

Ik ga "voorverwarmen", ik had al het idee dat ik ervoor moest zorgen dat mijn borst eerder vermoeid ging raken dan de rest. flies en crossovers dus

Ik doe ook fullbody, ben nu 8 maanden bezig waarvan de laatste paar 3-4 keer per week.

deze oefeningen doe ik op dit moment voor borst:
                        Incline dumbbell press
                        Incline dumbell Flies
                        Benchpress
                        daarna pullover
                        ik zou de pullover er uit halen (is meer voor lats). 3 oefeningen moeten genoeg zijn. Als je toch 4 oefeningen wilt doen, vervang de pullover dan voor cross overs.
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X