Pull-up

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pull-up

Hallo,

Ik ben fire en moet binnenkort sportproeven doen voor beroepsbrandweerman. Een van die proeven is 7 keer kunnen optrekken en iedere keer een hand verplaatsen.
    Hoe kan ik hier best op voorbereiden?
    Ik kan me nu maar een keer optrekken.
    Heb me speciaal hiervoor een dunlop power tower voor aangeschaft.
    Weet iemand welke oefening ik hiervoor het beste doe?

grtz,

Fire

1 keer optrekken? das best wel weinig.

Heb je al ervaring met krachttraining? zoja zou ik gewoon een schema voor kracht ergens hier op de site pikken en aanpassen naar je eigen behoefte.

Denkt dat je voornamelijk je armen zult moeten trainen voor beter te kunnen optrekken, je rug kan het waarschijnlijk al wel aan maar de armen zullen niet meekunnen.

Comment

Meestal is het probleem grip. Je zult een betere grip moeten ontwikkelen. Train zowel je onderamen als je rug. En doe elke dag optrek oefeningen. Net zo lang tot je het 7 keer zonder problemen kunt.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Negatieven doen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik doe al 15 jaar karate. Dus een beetje ervaring wel met kracht training.
          Dat is wel iets anders dan optrekken zenne.
          Maar weeg 90kg en dat is niet simpel om dat naar boven te trekken.
          Weet iemand een goed schema?
          Ik ben niet zo vertouwd met dit forum.
          Eerste keer der op vandaag.
          De fysische proeven zijn in maart of april. dus minimum 4 X per week trainen.
          Misschien best ook met gewichten?

grtz

Fire

Comment

@generalIX

Wat zijn negatieven?

Comment

ik heb een apparaat in de sportschool (ken de naam niet) die "helpt" je met optrekken dmv contra gewicht..ik denk dat de perfecte oefening is voor je om het op te bouwen...weet iemand de naam er van?

werkt perfekt bij mij! trek mezelf nu 10x op (90kg)
              fijne oefening voor de biceps bdw

Comment

Voor t maximun van de punten zou ik het 12 keer moeten kunnen...

Comment

Bij oefeningen heb je de positieve (concentrische) en de negatieve (eccentrische) fase. De negatieve fase is bij het optrekken het stukje dat je je laat zakken. Oftewel je stapt op een stoel, pakt de stang tegen je borst en laat je zo langzaam mogelijk zakken. Zodra je helemaal beneden bent ga je weer op je stoel staan, pakt de stang weer op het hoogste punt en laat je weer zakken.
                  In maart haal je makkelijk trouwens. Maak je geen zorgen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

nou ik heb ook 95kg gewogen (geen spieren maar vet) en ik heb me altijd 3-4x kunnen optrekken en ik had eigenlijk weinig of geen ervaring met krachttraining en mn armen zijn zeker niet super sterk. Dit geheel ter zijde.

verder zoals ik al zei zou ik je armen trainen, vooral biceps denk ik en je grip=onderarmen

Comment

Bedankt al voor jullie informatie he boys!
                      Ik heb eigenlijk specieke oefeningen nodig om te kunnen trainen dus als jullie der enkele zouden kunnen geven...
                      Ik weet niet hoe ik er zou moeten aan beginnen.
                      Volgende week komt de power tower dunlop van Nederland naar België.
                      Elke dag hangen en naar boven trekken?

grtz

Fire

Comment

Originally posted by Fire View Post
                        Bedankt al voor jullie informatie he boys!
                        Ik heb eigenlijk specieke oefeningen nodig om te kunnen trainen dus als jullie der enkele zouden kunnen geven...
                        Ik weet niet hoe ik er zou moeten aan beginnen.
                        Volgende week komt de power tower dunlop van Nederland naar België.
                        Elke dag hangen en naar boven trekken?

grtz

Fire
                        Omgekeerd. Boven hangen en laten zakken, opstappen tot je weer boven hangt en dan weer laten zakken. Zo vaak mogelijk doen als je aankunt.

sigpic

Comment

Pull-up

Wat ook wel erg handig is bij deze oefening in het begin is misschien het gebruik van handschoenen om de grip te vergroten, daarbij doet het ook minder "pijn" in je handen en kan je je beter concentreren in de hierboven genoemde oefenings varianten.

Pull-ups (chin-ups) en push-ups zijn 2 oefeningen om sterk te blijven en te worden als er geen sport centra's in de buurt zijn.

Succes

Comment

Deze namiddag komen ze het toestel vanuit Nederlend leveren de eerste training kan van start gaan vanavond.
                            Hopelijk lukt het tegen begin april...
                            voor mininmum 7 keer op te trekken...

Comment

Succes ermee kerel.

Gewoon de tips volgen die er al staan en voor je het weet krijg je het ook 7 keer voor elkaar

Groeten
                              Robin

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X