Ongelijke tricep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ongelijke tricep

Zit met een zwaar symmetrie probleem, nl: Me linker tricep is duidelijk minder als de rechter.

Rechts ziet er gewoon goed uit, goede bicep, schouder en tricep, mooi, zowat perfect in verhouding. (omtrek 40,5 cm)

Links een pak minder in de verhoudingen, ligt vooral aan de tricep en een beetje de schouder, maar het verschil, van 1,5cm, zit hem voornamelijk in de tricep.

Zou ik dan wat meer met losse dumbells moeten trainen, doe ik nl bijna nooit met triceps omdat ik er voor me gevoel weinig baat bij heb.

En zou het dan nog uitmaken of ik dan die losse dumbell oefening als eerste, of als de tricep al wat vermoeider is, dus als laatste pak?

idd met losse gewichten trainen, en zou dan het met alle oefeningen doen met losse gewichten,

of je moet je mindere triceps meer gewicht pakken dan de sterke triceps.

een andere mogelijkheid is minder aandacht aan je sterke triceps besteden.

een andere mogelijkheid is er volgens mij niet.
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

Ongelijke spier aanpakken is de "zwakkere" harder aanpakken. Dus stel je doet met de linker arm 14kg bicep curl moet je met de ander die achterloop 16-18kg pakken om dezelfde intensiteit en dus prikkel te geven om te groeien.

Comment

Originally posted by zwaan View Post
        Zit met een zwaar symmetrie probleem, nl: Me linker tricep is duidelijk minder als de rechter.

Rechts ziet er gewoon goed uit, goede bicep, schouder en tricep, mooi, zowat perfect in verhouding. (omtrek 40,5 cm)

Links een pak minder in de verhoudingen, ligt vooral aan de tricep en een beetje de schouder, maar het verschil, van 1,5cm, zit hem voornamelijk in de tricep.

Zou ik dan wat meer met losse dumbells moeten trainen, doe ik nl bijna nooit met triceps omdat ik er voor me gevoel weinig baat bij heb.

En zou het dan nog uitmaken of ik dan die losse dumbell oefening als eerste, of als de tricep al wat vermoeider is, dus als laatste pak?
        Das normaal, se, heb dat met mijn benen. Maar dat zijn echt de puntjes op de i, se. Eerst massa, zwaan.

Grtz

Comment

Losse dumbels
          En het gewicht van je sterkste arm moet je ook met je minste arm trainen
          In jouw geval Links minder. Dus wat je links max kan ook voor rechts nemen. Zo kan je ze gelijk trekken.
          Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Of flink wat negatieven doen voor links met zwaar gewicht. Zou een flinke prikkel moeten geven.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Shock the system!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X