Trekveren, wel 's gebruikt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trekveren, wel 's gebruikt?

Ik heb al een aantal jaar trekveren van mn stiefvader gekregen (die vroeger zelf ook veel trainde)

Voor diegenen die niet weten wat ik bedoel, ik bedoel 2 handvaten met daartussen een aantal veren. Deze moet je dan helemaal uittrekken, bijvoorbeeld armen gestrekt boven je hoofd en dan naar beneden met gestrelte armen (soort lat pulldown?) of armen gestrekt voor en dan met armen gestrekt je armen spreiden, waardoor je de veren uittrekt (soort omgekeerde pec-dec).

Ik doe dit bijna elke dag ongeveer 10 keer met 2 veren ('apparaat' kan tot 6 veren). Gewoon tussen t leren door ofzo.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben of iemand hier dit ook doet of heeft gedaan of het wel kent en mij meer kan vertellen hierover. Ik heb gezocht op dit forum, maar geen hits.

Ik vind t in ieder geval een leuke en goede oefening (t spreekt elke upper body spier aan) en ik hoop dat ik mn stiefvader kan evenaren met 6! veren (trust me, dat is fucking zwaar)

ik ken dat ding..op zn zwaarst heb je echt boereworst megakracht nodig om m uberhoupt 1x te buigen..tijd terug s gedaan bij een kennis..levensgevaarlijk ..mn hele armen een paar dagen vernaggeld.

Binnenkort weer s proberen t is 2 jaar geleden dus kan ik ff kijken in hoever ik in kracht ben bijgekomen.

Comment

Originally posted by grain View Post
      ik ken dat ding..op zn zwaarst heb je echt boereworst megakracht nodig om m uberhoupt 1x te buigen..tijd terug s gedaan bij een kennis..levensgevaarlijk ..mn hele armen een paar dagen vernaggeld.

Binnenkort weer s proberen t is 2 jaar geleden dus kan ik ff kijken in hoever ik in kracht ben bijgekomen.
      Wat is op zn zwaarst bij jou dan? Hoeveel veren kun jij eraan hangen? En hoezo buigen? Ik bedoel trekveren, die trek je uit elkaar...:-)

Comment

Originally posted by grain View Post

Zo'n ding als jij beschrijft hebben we ook gehad. Toen ik klein was kreeg ik hem onmogelijk gebogen, maar vanaf 15/16 stelde het weinig meer voor.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Zo'n ding als jij beschrijft hebben we ook gehad. Toen ik klein was kreeg ik hem onmogelijk gebogen, maar vanaf 15/16 stelde het weinig meer voor.
          Volgens mij bedoelen jullie beide wat anders ( 1 dikke veer met 2 handvaten aan t einde die je moet buigen)

Ik bedoel dit:

Comment

Nooit actief gebruikt voor trainingen..Maar met wat fantasie kun je der nogal wat mee..gaan zitten, voet in het ene handvat, arm op de knie en je hebt een soort biceps-isolatie. Wat jij zei uitrekken aan de voorkant (omgekeerde pec-deck) is dan voor rug.
            Met dezelfde voet in het handvat en een andere positie van je arm kun je hier weer een row-variant van maken. Legio mogelijkheden, al lijkt het me meer iets voor op vakantie ofzo..
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
              Nooit actief gebruikt voor trainingen..Maar met wat fantasie kun je der nogal wat mee..gaan zitten, voet in het ene handvat, arm op de knie en je hebt een soort biceps-isolatie. Wat jij zei uitrekken aan de voorkant (omgekeerde pec-deck) is dan voor rug.
              Met dezelfde voet in het handvat en een andere positie van je arm kun je hier weer een row-variant van maken. Legio mogelijkheden, al lijkt het me meer iets voor op vakantie ofzo..
              Toch denk ik als je een tabata doet met 1 van deze oefeningen dat je aardig kapot bent na de 4 minuten.

Comment

Hoeveel trekkracht voegt een veer toe?
                Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by MarkoM View Post
                  Toch denk ik als je een tabata doet met 1 van deze oefeningen dat je aardig kapot bent na de 4 minuten.
                  True Ik zei 'meer iets voor op vakantie' omdat je de oefening nooit zo perfect krijgt als met 'losse' gewichten. Simpelweg omdat er een veer in de weg zit. Absoluut niet afkrakend dus. Als je wat specifieke compound-oefeningen bedacht krijgt is het namelijk een perfect item voor in de koffer.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Dat is wel erg oud die dingen
                    Who's the Chef

Comment

oldskool

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                        Hoeveel trekkracht voegt een veer toe?
                        Dat weet ik dus niet. Ik doe nu 2 veren, soms 3 (maar dat red ik niet altijd)
                        Als ik ze allemaal (6) eraan hang, dan krijg ik ze net 1cm uit elkaar.

Ik zou ook niet weten hoe je dat kan meten, op internet kan ik ook al niks vinden.

Comment

ik heb ze thuis ook liggen maar ik vind het maar een onhandig rotding.

Comment

Rond 1850 waren die dingen populair totaan de jaren 50 van de vorige eeuw. Hopenloos verouderde rommel noem ik het. Valt amper mee te trainen. Leuk om es te proberen en om een beetje kracht op te bouwen als je net begint...verder nutteloze crap.
                            Ik heb er ooit een van wijlen mijn moeder gekregen op mijn 13e maar ik had dat ding voor mijn 15e al helemaal kapot getrokken.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Rond 1850 waren die dingen populair totaan de jaren 50 van de vorige eeuw. Hopenloos verouderde rommel noem ik het. Valt amper mee te trainen. Leuk om es te proberen en om een beetje kracht op te bouwen als je net begint...verder nutteloze crap.
                              Ik heb er ooit een van wijlen mijn moeder gekregen op mijn 13e maar ik had dat ding voor mijn 15e al helemaal kapot getrokken.
                              Stoere praat ja weer! Kom anders maar n keer langs, dan wil ik wel eens zien of jij 6 veren uit elkaar kan trekken.
                              Vind dat jij een beetje te gauw je conclusies trekt, omdat het oud is en simpel. Maar juist de simpelste oefeningen kunnen effectief zijn.
                              Moet jij toch weten met je bosavondtuurtjes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X