Tabata en RPM

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tabata en RPM

Hallo,

Ikheb 2 vragen;

Ik heb diversetopics zitten lezen over tabata training, wat ik mij afvroeg is of het raadzaam is om voor b.v. de kleinere spiergroepen zoals bicpes, triceps aan het einde van je training 1 setje tabata style te doen?

RPM
    welk percentage van mijn 1RPM pak ik als ik 3 setjes van 8 herhalingen doe voorde beste maximale belasting?

Groeten
    Leven, meervoud van lef!

Het is 1rm, niet 1rpm. Rpm is een supplement.
    Ik heb een keer een tabata biceps en een tabata triceps gedaan. Is meteen de laatste keer. Je armen zijn 2x zo groot na de training, maar ik heb ze 4 dagen niet kunnen strekken naar boven of naar beneden zonder pijn in mijn aanhechtingen. Rechteronderarm had ik het ook het idee van overbelasting van, dus ik doe ze niet meer voor isolatie. Moet er wel bij zeggen dat ik al een tijdje geen bi of triceps isolatie had gedaan, maar dan nog...

Hoeveel procent je van je 1rm moet pakken voor een set van 8, ik denk dat dat rond de 70% zal liggen, maar dat moet je uitproberen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

RPM is inderdaad een supplement... misschien heb je het wel nodig als je aan Tabata wilt beginnen. Ik ga er wel hard op... meer energie etc.

Comment

Is niks over te zeggen. Pak een gewicht wat redelijk licht aanvoelt en ga daar nog wat onder zitten. Desnoods verlicht je het gewicht tijdens de uitvoering ( je hebt 10 seconden )

Comment

Originally posted by Nex- View Post
          RPM is inderdaad een supplement... misschien heb je het wel nodig als je aan Tabata wilt beginnen. Ik ga er wel hard op... meer energie etc.

Ow ow meneer traint pas een maand en nu al aan de supps

Comment

Als het werkt... waarom niet?

Comment

Originally posted by Nex- View Post
              Als het werkt... waarom niet?

Omdat je pezen en aanhechtingen niet zo snel groeien als je spierenen supps moet je pas gaan gebruiken als je op een doodpunt zit, ben ik van mening Simpelweg onverstandig tenzij je graag het risico wil lopen dat je geblesseerd raakt

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Ik heb een keer een tabata biceps en een tabata triceps gedaan. Is meteen de laatste keer. Je armen zijn 2x zo groot na de training, maar ik heb ze 4 dagen niet kunnen strekken naar boven of naar beneden zonder pijn in mijn aanhechtingen. Rechteronderarm had ik het ook het idee van overbelasting van, dus ik doe ze niet meer voor isolatie. Moet er wel bij zeggen dat ik al een tijdje geen bi of triceps isolatie had gedaan, maar dan nog...
                .
                Mietje Nee zonder gein, je hebt idd wat last van je aanhechtingen..maar ik vond het persoonlijk niet storend. Vond het een heerlijk gevoel! Wetende dat ik wat had gedaan en eerlijk is eerlijk..dat ik aan het groeien was Maar ik denk dat het bij jou dan voornamelijk aan de voorbereiding lag mbt lange tijd geen isolaties gedaan of misschien weinig herhalingen voor lange tijd? Heb er nu ik ze vaker doe minder last van. Voel het wel, maar zeker niet hinderlijk!

@ Tattoo:
                Ik neem nu in mijn huidige trainingsschema ook tabata's aan het eind. Bevalt goed, werkt naar mijn idee prima
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Thanxs allen ga er vandaag nog mee beginnen ....... ook buik zwaar met tabata
                  Leven, meervoud van lef!

Comment

Originally posted by erikv View Post
                    Mietje Nee zonder gein, je hebt idd wat last van je aanhechtingen..maar ik vond het persoonlijk niet storend. Vond het een heerlijk gevoel! Wetende dat ik wat had gedaan en eerlijk is eerlijk..dat ik aan het groeien was Maar ik denk dat het bij jou dan voornamelijk aan de voorbereiding lag mbt lange tijd geen isolaties gedaan of misschien weinig herhalingen voor lange tijd? Heb er nu ik ze vaker doe minder last van. Voel het wel, maar zeker niet hinderlijk!
                    Spieren voelen is niks mis mee, aanhechtingen moet je naar mijn bescheiden mening niet voelen branden. Vandaar dat ik die niet meer doe.

@Nex
                    Gebruik zelf ook rpm, werkt geweldig. Lekkere agressie tijdens trainen, meer focus. Zou wel zeggen dat je het alleen moet gebruiken voor cardio, lijkt mij onverstandig om met jouw trainingservaring met rpm aan de gewichten te hangen. Denk net als Tjaaa dat je dan wat gaat verneuken.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Vanavond setje biceps hammer n buikspieren met gewicht tabata style gedaan.

Buikspieren lukte maar 5 setjes met 15 kg weerstand,

Biceps lukte wel, geweldige pomp!!!!!!!!!!!!!!!!
                      Leven, meervoud van lef!

Comment

Dus je bent tevreden? Heerlijk gevoel he... als je spieren worden opgeblazen?

General

Tja... tot nu toe gaat het goed. De reden dat ik aan RMP ben begonnen is omdat ik weinig energie had tijdens de trainingen. Echter nu ik het een zo'n 2 weken gebruik gaan de setjes veel makkelijker...

Ik weet niet wat je exact met meer focus bedoelt maar het is inderdaad wel zo dat ik bij zwaardere gewichten een betere evenwicht heb.
                        Ik weet niet wat het is maar sinds ik RMP gebruik voelt het gewoon ''beter'' tijdens de trainingen.

Wat Tjaaa zegt kan wellicht wel kloppen maar ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Gaat wel lekker nu... zie ook mijn topic waar ik foto's van mijn eerste maand progressie heb geplaatsd.

Comment

Als je te weinig energie hebt tijdens trainingen eet dan wat lichter als je zwaar at, of wat zwaarder als je licht at voor je training, en/of drink dextrosewater gedurende de training. Als beginner moet je dit niet nodig hebben, zeker niet als je pas zo kort bezig bent.

sigpic

Comment

Eet vlak voordat je gaat trainen (tot een uur voor je training) geen vetten. Vetten maken je suf en sloom. Ook als je teveel eet heeft dat een negatief effect op je training. Beter is het om een kleine eiwitrijke/koolhydraatrijke/vetarme maaltijd een 2 uur voor je training te nemen en een kwartiertje voor je training aminozuren of weishake te nemen. Dat geeft je een veel frissere start.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X