thuis oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• thuis oefeningen

Ik ga (voorlopig) niet naar de sportschool. Welke oefeningen kan ik thuis doen om wat in spiermassa aan te komen? (dat gaat voor mij sowieso moeilijk omdat ik tot het vrouwelijk geslacht behoor)
    Ik zat zelf te denken aan push ups en bijvoorbeeld dumbells, is dat een aanrader? Die dumbells zijn maar 1kg per stuk trouwens. En moet je alleen meer eten op trainingsdagen ? En hoe vaak in de week ?

Dumbells van 1kg gaan je niks brengen. Zou ze zoiezo tot 20kg halen (of een paar verstelbare bijvoorbeeld), dan kun je wel even vooruit gezien het feit dat je vrouw bent.
    Voedingsschema zou ik omdat je net begint gewoon eenvoudig houden, oftewel op trainingsdagen een weishake na de training en op niet trainingsdagen op diezelfde tijd wat nootjes ofzo. Eventueel kun je gaan kcal cyclen, maar lijkt me voorlopig nog niet nodig.
    Zou beginnen met 2x trainen in de week, en opvoeren naar 3x.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zorg iig dat je samengestelde oefeningen gaat doen als je toch besluit thuis te gaan trainen. Dus duw/trek oefeningen met rug/borst/armen/benen.
      Hurken met dumbells, voorwaarts stappen, the farmerswalk, dumbelldrukken op vlakke en schuine bank, dumbell roeien, optrekken met de wijde greep, push ups, dumbell curls, french press met dumbell, dippen tussen 2 bankjes, leg raises, legcurls met dumbell, deadlift met dumbells en crunches.

Zo heb je iig een aantal oefeningen die je thuis met enkel wat dumbells of zelfs helemaal zonder gewichten kunt uitvoeren. Het eerste jaar kun je hier thuis mee vooruit en toch voldoende vooruitgang boeken. Na een jaar moet je zwaardere dumbells aanschaffen of (wat ik toch beter vind) een sportschoolabonnement nemen.
      Succes.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X