Thuis squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuis squatten

Dag mensen,

Thuis heb ik alleen gewichten om de normale squat en de full squat te doen, alleen deze twee oefeningen kan ik thuis eigenlijk uitvoeren. Zijn deze twee oefeningen al genoeg om je benen goed genoeg te laten groeien?? (Verder heb ik nog een ding aan mijn halterbank hangen waar je schijven aan kunt doen, en dan kun je hierbij zittend een opwaartse beweging maken maar na mijn gevoel is dit maar een nutteloze oefening.)

Doe de fullsquats en de deadlifts en je benen zullen gegarandeerd groeien ja. Zou wel niet alleen benen trainen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Squat variaties zullen zeker je benen laten groeien!
      Denk dat deze oefening alleen al voor voldoende groei in het been-gedeelte zal verzorgen.

'Verder heb ik nog een ding aan mijn halterbank hangen waar je schijven aan kunt doen, en dan kun je hierbij zittend een opwaartse beweging maken maar na mijn gevoel is dit maar een nutteloze oefening'
      Volgens mij bedoel je hier leg extensions?
      Zou ook een goede oefening zijn. Je zou deze bijvoorbeeld als laatst kunnen doen, als 'finishing-move'.

Comment

Squat is toch eigenlijk dezelfde beweging als de Leg Press, alleen is dat een isolatieoefening en de Squat een compound?

Op sportschool heb ik geen mogelijkheid om squat te doen en doe dus alleen de isolatieoefeningen op de toestellen. (bijv leg press etc)
        18 jaar, 85~87,5 kg @ 14 bf (1.92m)

Comment

Originally posted by Striker NL View Post
          Squat is toch eigenlijk dezelfde beweging als de Leg Press, alleen is dat een isolatieoefening en de Squat een compound?

Op sportschool heb ik geen mogelijkheid om squat te doen en doe dus alleen de isolatieoefeningen op de toestellen. (bijv leg press etc)
          je gaat me niet vertellen dat je niet kunt squatten op de sportschool.
          je hebt tog dumbbells en halters, dus squatten kun je wel.
          legpress is in principe dezelfde beweging als squat.
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Leg press is ook een compound hoor. Je beweegt zeg maar 2 'scharnieren'. (Zowel je heup als je knie.)
            Bij een isolatie gebruik je maar 1 'scharnier'. Zoals bij leg extensions.

Ik denk dat jij compound hetzelfde ziet als freeweight? En isolatie hetzelfde als machines? Want dat hoeft niet het geval te zijn

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
              je gaat me niet vertellen dat je niet kunt squatten op de sportschool.
              je hebt tog dumbbells en halters, dus squatten kun je wel.
              legpress is in principe dezelfde beweging als squat.
              Nope, hebben geen losse halters, wel dumbells maar die gaan maar tot 20 kg.. i know i know...
              Originally posted by UpRising View Post
              1 Leg press is ook een compound hoor. Je beweegt zeg maar 2 'scharnieren'. (Zowel je heup als je knie.)
              Bij een isolatie gebruik je maar 1 'scharnier'. Zoals bij leg extensions.

2 Ik denk dat jij compound hetzelfde ziet als freeweight? En isolatie hetzelfde als machines? Want dat hoeft niet het geval te zijn
              1 Oh, nou dan hoef je dus niet te squatten en kan je lekker in een stoelzitten
              2 dat dacht ik inderdaad zo ongeveer. bij meeste machines is dit ook zo lijkt me.

Comment

Originally posted by Striker NL View Post
                Nope, hebben geen losse halters, wel dumbells maar die gaan maar tot 20 kg.. i know i know...

1 Oh, nou dan hoef je dus niet te squatten en kan je lekker in een stoelzitten
                2 dat dacht ik inderdaad zo ongeveer. bij meeste machines is dit ook zo lijkt me.
                Je moet die 2 'scharnieren' wel bewegen he Als ik stil zit beweeg ik meestal niet zoveel
                Heeft jouw sportschool trouwens serieus geen losse halters? Ik zou dan toch overwegen een andere sportschool te zoeken!

Comment

Je moet die 2 'scharnieren' wel bewegen he Als ik stil zit beweeg ik meestal niet zoveel
                  Heeft jouw sportschool trouwens serieus geen losse halters? Ik zou dan toch overwegen een andere sportschool te zoeken!
                  Tis verder hele fijne sportschool maar de losse gewichten en de 'gevorderde' apparaten zoals in een hardcore gym mis is wel ja. daarom ook de i know i know uit vorige post. Ik ga volgend jaar andere sportschool zoeken.
                  Ik ga nu eerst nar de sportschool... ooi

Comment

Dat jullie squat en leg press met elkaar vergelijken!!! Squat is veel beter en je benen groeien er sneller van mits je de oefening correct uitvoert. Ben wel geen exper maar ik weet en het is mij ook tig keer verteld dat leg press niet eens in de buurt komt qua isolatie!

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                      Dat jullie squat en leg press met elkaar vergelijken!!! Squat is veel beter en je benen groeien er sneller van mits je de oefening correct uitvoert. Ben wel geen exper maar ik weet en het is mij ook tig keer verteld dat leg press niet eens in de buurt komt qua isolatie!
                      We waren leg press en squat alleen aan het vergelijken op het gebied van beweging, oftewel isolatie of compound.
                      We waren het dus niet aan het vergelijken op het gebied van effectiviteit.
                      Squat = king

Comment

Ohh dan heb ik jullie verkeer begrepen, excuses.

Squat is more than just a king! lol.

Comment

We waren leg press en squat alleen aan het vergelijken op het gebied van beweging, oftewel isolatie of compound.
                          We waren het dus niet aan het vergelijken op het gebied van effectiviteit.
                          Squat = king

Het is ook absoluut niet dezelfde beweging. Bij squat Heb je een losse vrije bewegingsbaan dus die kan voor iedereen anders zijn. Terwijl je bij legpress met de rug vast zit tegen een leuning en maar in een baan kan pressen.

Comment

Ik voel mijn eigen wel echt uitgeput na un training squatten, wat zijn nou precies de compound oefeningen? ik zelf dacht altijd alleen bankdrukken, deadliften en squatten, of zijn het er meer?

Comment

Er zijn twee definities van een compoundoefening. T-Nation gebruikt het aantal gewrichten waarom de beweging draait (1 is isolatie, meer dan 1 gewricht is een compound), maar ik vind de definitie van 1 spier isolatie en meerdere spieren compound wat prettiger werken, hoewel hij niet waterdicht is.
                              Meer compounds zijn bijvoorbeeld de military press, push press, frontsquat, de roeioefeningen, snatches, cleans etc.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X