soepelheidsoefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

op die site die iemand op de eerste pagina gaf (ben de naam kwijt) staat als je heel stram bent elke dag (waartoe ik zeker behoor). Dus elke dag kan zeker geen kwaad zou ik zo denken?

maar 2x per dag zal dus wrsch wel overkill zijn veronderstel ik.

Maarja das eigen aan de mens hé, veel te snel resultaat willen.

Comment

shoulder dislocations werken zo te zien wel heel goed. Ik kan na amper 4-5 dagen al op 1m een volledige beweging afwerken (eerst op 1m20).

Echter kan ik dit pas de 2de en/of 3de serie van die oef. Als ik de oef op een bepaalde dag nog niet heb uitgevoerd dan moet ik altijd terug beginnen op 1m20. maw ik begin de dag eve stram als ik vroeger was, maar na 1x10 reps word het wel soepeler. Is dit normaal? de bedoeling was eigelijk dat ik over het algemeen wat soepeler zou worden en niet enkel na het uitvoeren van de oef.

Comment

Ik heb zelf geen ervaring met de shoulder dislocation maar wel met het leniger/soepeler maken van het lichaam. Ik merk hetzelfde als bij jou, toen ik net met yoga begon duurde het vrij lang voordat ik wat soepeler werd en nu ben ik dat vrij snel. Ik begin echter wel altijd stram en word na een paar oefeningen wat flexibeler. Is bij mij vrij snel minder geworden, maar ik ben bang dat ik altijd wel een beetje stram zal blijven.

Maar als je pas na een paar oefeningen soepeler wordt, kun je toch voordat je een strike wil gaan gooien alvast wat oefeningen doen en dan pas met de bowlingbal aan de slag gaan?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ja maar ik moet wel meerdere keren op een avond gooien. een typische wedstrijd bestaat uit 3 of 4 games. elke game bestaande uit 10 frames.

1 frame is ofwel 1 worp als het strike is of 2 worpen als het spare is met uitzondering van de 10de.

dus moet ik ruwweg genomen tussen de 30 en de 60 keer gooien. als ik daartussen altijd terug stilletjesaan stram word heeft het weinig nut eigelijk.

Ik zocht eigenlijk iets meer 'definitiefs', maar volgens jou kan dit dus niet?

Comment

Volgens mij kan het best, maar gaat dat niet zo 1 2 3... Als ik naar mijn yoga-lerares kijk, die vouwt zich ook op commando dubbel, zonder eerst warm te worden... het menselijk lichaam is er dus volgens mij zeker toe in staat, het vergt echter wel oefening... Denk dat je daarvoor geen snelle oplossing hebt maar gewoon moet oefenen oefenen oefenen...
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Het is dat het nadelig is qua stabiliteit als je zwaar gaat trainen anders zou ik me ook wel willen dubbelvouwen op commando.

Comment

ik zoek ook geen snelle oplossing. Ik ben bereid om hier maanden voor te werken. In de zomer van volgend jaar ga ik normaal mee naar amerika voor een cursus, tegen dan zou ik al wat soepeler moeten zijn. dat geeft me dus nog een 9-tal maand .

ik voel verschil als ik de oefeningen doe, maar niet 's morgens als ik opsta en dat zou ik willen bereiken. Maar als dit niet mogelijk is wil ik hier niet teveel hoop op krijgen, vandaar de vraag.

Comment

Ik denk dat je het gewoon moet volhouden, en dat je dan automatisch ook korter kunt beginnen. Dat je korter kunt beginnen als je bent opgewarmd is verder niet heel vreemd he, maar uiteindelijk warm je waarschijnlijk op met 1m.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk dat je altijd wel wat stram zult zijn als je bijvoorbeeld net wakker wordt... Maar zoals GenIx al zegt, je zal een steeds kortere warming-up nodig hebben... Maar ik denk dat het ijdele hoop is om te denken dat je straks uit je bed stapt en vanaf seconde 1 als een soepele hinde je been bij wijze van spreken in je nek kan leggen of dat je schouders meteen zo soepel als was zijn... Je zal altijd iets van warming-up nodig blijven hebben vermoed ik...

Comment

Maar als ik 'smorgens zou opwarmen en het blijft voor de rest van de dag goed dan zou dit ook al een oplossing zijn .

Maar vlak voor ik begin te bowlen of zelfs tijdens de bowling daar met een bezemsteel staan zwaaien dat komt er toch niet van

Comment

Denk dat dan gewoon wat molenwieken wel volstaat.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Ik denk dat je altijd wel wat stram zult zijn als je bijvoorbeeld net wakker wordt... Maar zoals GenIx al zegt, je zal een steeds kortere warming-up nodig hebben... Maar ik denk dat het ijdele hoop is om te denken dat je straks uit je bed stapt en vanaf seconde 1 als een soepele hinde je been bij wijze van spreken in je nek kan leggen of dat je schouders meteen zo soepel als was zijn... Je zal altijd iets van warming-up nodig blijven hebben vermoed ik...
                          das het rare, ik ben over mn ganse lichaam zo stram als iets, maar ik kan wel zonder problemen een been in mn nek leggen, nouja zonder problemen, je snapt wat ik bedoel .

kleine update:

de oefeningen werken echt wel, de eerste 2-3 reps begin ik op 1m20 en dan kan ik al onmiddelijk smaller gaan. Ik merk het wel dat ik beweeglijker ben. Denk dat ik binnen een maand een serieus verschil zal merken .

>Ik merk wel dat ik soms zo een beetje een 'moe' gevoel heb, vooral in mn rechter schouder en zelfs een heel klein beetje pijn met momenten. Eerder een irriterend prikje dan echte pijn eigenlijk. Maar maak me er niet echt druk in. Als het erger zou worden misschien wel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X