biceps/triceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biceps/triceps

Een dag train ik biceps & triceps

Is het beter om ze allebei af te wisselen dus biceps,triceps,biceps,triceps of eerst oefeningen te doen voor de een dus biceps,biceps,triceps,triceps

Ook hoeveel oefeningen is voor mijn nog een vraag 2 a 3 lijkt mij genoeg voor biceps voor triceps 3 a 4 oefeningen?

Laatste vraag is het goed om supersets te doen met biceps triceps?

Hoop op jullie ervaringen!

Afwisselen mag. Achter elkaar door net zo goed. Is een kwestie van voorkeur.

Supersets, ben daar persoonlijk niet zo van.

En triceps is net zo groot als biceps, dus voor beide evenveel oefeningen. Twee of drie.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke thanks!

Comment

precies, ik heb zelf in mijn nieuwe schema een armen dag met eerst 4 oefeningen voor biceps, 3 sets per oef. En dan triceps hetzelfde, als kleine treat nog 2 setjes onderarmen erbij. Supersets kan maar dan ben je zo fucking snel klaar in de gym
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Ik wissel het meestal af, maar eigenlijk zitten m'n biceps en triceps oefeningen wel door elkaar. Doe meestal 1 week intensiteit: zwaar met niet meer dan 5hh. en oefening om het af te maken 6-8hh. Dan week erna volume met bijv. 10x10, of anders verdeelt, weer een week later met supersetjes en giant setjes.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ben zelf (ook gelezen in de stickies) er van overtuigd dat supersets als extra dimensie moet worden gebruikt, niet om eerder weg te zijn maar om je spieren een extra intensieve training te geven. Er zijn meerdere soorten supersets crafty, moet je maar eens lezen in de stickies. Erg interessant.

ps: general, mag ik weten waarom je persoonlijk niet zo van de supersets bent?
            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Ik kan dan minder gewicht aan voor evenveel reps, en gewicht is mijns inziens zeer belangrijk voor microtrauma.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Af en toe is het wel lekker als laatste oefening maar over het algemeen alles lekker los trainen.
                Biceps 2 oef.
                Triceps 3 oef.
                Who's the Chef

Comment

pak ze liever allebij apart op andere dagen, doe altijd drie oefeningen van elk
                  Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                    precies, ik heb zelf in mijn nieuwe schema een armen dag met eerst 4 oefeningen voor biceps, 3 sets per oef. En dan triceps hetzelfde, als kleine treat nog 2 setjes onderarmen erbij. Supersets kan maar dan ben je zo fucking snel klaar in de gym
                    Dat maakt toch niet uit? Het gaat er toch niet om dat je een bepaalde tijd in de gym bent? Als je maar een goede training neer hebt gezet.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Ik kan dan minder gewicht aan voor evenveel reps, en gewicht is mijns inziens zeer belangrijk voor microtrauma.

Mijn insziens levert een superset wel degelijk microtrauma op, omdat de spieren juist extra intensief belast worden en er dus wel degelijk(scheurtjes in de spieren) microtrauma plaatsvind die zich moeten herstellen in de tijd na de training.

Dat is mijn visie dan, lijkt mij het meest logisch.

ps: hanteer zelf geen supersets, maar denk er wel over

Comment

Nee, intensiteit=relatief gewicht t.o.v. 1rm.

sigpic

Comment

ben met gen eens over gewicht en microtrauma maar heb zelf geen last van dat ik minder gewicht aankan met supersets, je gaat er wel kapot van maar dat geeft alleen maar voldaan gevoel

Comment

Originally posted by tha man View Post
                            ben met gen eens over gewicht en microtrauma maar heb zelf geen last van dat ik minder gewicht aankan met supersets, je gaat er wel kapot van maar dat geeft alleen maar voldaan gevoel

Heb er zelf niet echt last van dat ik minder gewicht aankan, maar wel minder reps, dus in principe komt dat op hetzelfde neer. Want met minder gwicht zou ik wel het goede aantal reps pakken, dus eigenlijk hetzelfde:P

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                              Mijn insziens levert een superset wel degelijk microtrauma op, omdat de spieren juist extra intensief belast worden en er dus wel degelijk(scheurtjes in de spieren) microtrauma plaatsvind die zich moeten herstellen in de tijd na de training.

Dat is mijn visie dan, lijkt mij het meest logisch.

ps: hanteer zelf geen supersets, maar denk er wel over
                              Een superset belast de spier niet intensiever, maar langer en naarmate het volume stijgt, zakt de intensiteit.

Verders belast je met een superset ook niet meer spiervezels, mar een gedeelte van de spiervezels langer.

Volgorde van aanvuren van spiervezels (bij normale training) zorgt ervoor dat slowtwich vezels altijd belast worden en dat je lichaam naarmate het gewicht zwaarder wordt fasttwich vezels erbij gaat betrekken.

Waneer je na een oefening/set waarbij de spier met bv 80%1RM belast word een vervolg oefening/set doet waarbij je maar 50% 1Rm aan kan zullen alleen de slowtwichvezels belast worden en niet de fasttwichvezels die juist het grootste groeipotentieel hebben.

Wat je dus met supersets traint is uithoudingsvermogen bij lichtere belasting.
                              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X