Buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieren

We hebben nieuwe fitness coach hier ( oude is al 2 maanden weg), en na wat gepraat over de buikspieren en oefeningen beweerde hij dat ik mijn buikspieren elke dag gewoon mag oefenen. Op elk moment van de dag als ik maar tijd heb kan ik ze oefenen. Buikoefeningen zouden geen herstelperiode nodig hebben.

Omdat ik deze nieuwe instructeur niet ken, wil ik het hier nogmaals checken

dus de vraag:

Hebben buikspieren (abs) rust nodig om te groeien, of kan ik ze op elk moment dat ik tijd heb trainen?

Danku
    You can do anything if you set your mind to it

Buikspier is een spier... spier heeft rust nodig...

Edit: Ik opteer voor een nekschot voor die nieuwe coach.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Wat denk je zelf?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb hier ook wel vaker over gehoort, volgens mij ken je ze wel iederen dag trainen maar niet om het uur het moet wel zn rust hebben

Comment

Originally posted by Roell View Post
          We hebben nieuwe fitness coach hier ( oude is al 2 maanden weg), en na wat gepraat over de buikspieren en oefeningen beweerde hij dat ik mijn buikspieren elke dag gewoon mag oefenen. Op elk moment van de dag als ik maar tijd heb kan ik ze oefenen. Buikoefeningen zouden geen herstelperiode nodig hebben.

Omdat ik deze nieuwe instructeur niet ken, wil ik het hier nogmaals checken

dus de vraag:

Hebben buikspieren (abs) rust nodig om te groeien, of kan ik ze op elk moment dat ik tijd heb trainen?

Danku

Naar mijn idee praat die instructeur poep. De buikspier heeft dezelfde structuur als de andere spieren van je lichaam en behoeft daarom net zo goed rust, de 48 uur.

ps: er zijn al aardig wat topics hierover

Laat mijn post nou net getypt zijn in de minuten dat de rest al antwoorde, dus overbodige info
          Last edited by DER EINZELGANGER; 28-05-2009, 22:16.
          Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Bedankt vondt het al beetje raar
            Hij had iets verteld over dat het goed is om door verzuringen heen te trainen dat dat de reden was

Maarja zal het hem morgen is voorleggen als ik ( voor het eerst) me benen train XD

Comment

doe wat ik doe, zondag buikspierdag van make..

een uur lang allemaal EGT harde buikspieroefneningen doen ( dan heb'kt niet over van die simpele situps)

kom dan terug..

had zondag weer gdaan (tikje teveel overdreven die keer mischien, kon ze niet eens meer aanspannen toen'k klaar was :P) maar'k voelz, nu donderdag nog steeds, p.s dit is geen aanrader
              19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                doe wat ik doe, zondag buikspierdag van make..

een uur lang allemaal EGT harde buikspieroefneningen doen ( dan heb'kt niet over van die simpele situps)

kom dan terug..

had zondag weer gdaan (tikje teveel overdreven die keer mischien, kon ze niet eens meer aanspannen toen'k klaar was :P) maar'k voelz, nu donderdag nog steeds, p.s dit is geen aanrader
                No offence, maar als je ze zo erg afragt verbrand je dan niet meer spier als dat je opbouwt? Ik weet het niet hoor maar dat leek me zo.
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Hahaha, klinkt wel leuk 'zondag buikspierdag'

Kun je voorbeelden noemen van die harde buikoefeningen?

Comment

Originally posted by laurann View Post
                    No offence, maar als je ze zo erg afragt verbrand je dan niet meer spier als dat je opbouwt? Ik weet het niet hoor maar dat leek me zo.
                    zoals je ziet boks ik en heb iets nodig om m'n lever te beschermen, dus 't kan niet hard genoeg zijn. veel boksers doen het, ik zelf zie een hoop verschil ongv 3 dage erna poppen ze eruit dus'k denk dat't wel werkt, maar ik zeg er wel even bij dat ik niet 100% op wetenschappenlijke kennis uitga, als ik zie dat iets werkt dan ga'k er mee door

Originally posted by Roell View Post
                    Hahaha, klinkt wel leuk 'zondag buikspierdag'

Kun je voorbeelden noemen van die harde buikoefeningen?
                    legraise en iedere keer datj beneden bent met je benen iemand je in je maag laten slaan is een van m'n favoriete, dan eentje met een bankje in het midden en dan met z'n tweeén tegenover elkaar gaan liggen voeten langs elkaar op 't bankje en dan steeds gewicht doorgeve.. op een bankje met alleen 't gedeelte van je trapese op 't bankje blijven de rest van je lichaam omhoog dus je bent met je benen in de lucht en dan rust je alleen op 't stukje van je traps en dan langsaam naar beneden komen ( dan ga'j lkkr shake neem maar van mij aan :P).. pfff zo kan'k nog wel even doorgaan

alleen hebben veel oefeningen geen naam of zijn gecostumized dus't is 'n beetje moeiljk uitleggen, doe tussendoor trouwens ook gewonen buikspieroefeningen erdoorheen zoals datj op je knieen gaat zitten bij een cable en dan steeds naar beneden toe zegmaar.. jah'k ken al die benamingen niet :P
                    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

om je nou elke keer in je buik te laten slaan bij een leg raise als je gewoon een wasbordje wil heeft geen zin.. das echt hardheid opbouwen voor boxen.

wat wel goed werkt is dat iemand elke keer als jij boven komt met je leg raises, diegene ze weer naar beneden duwt/gooit en jij niet met je enkels de grond mag raken, das zwaar! elke keer wat harder duwen, kun je precies op je max gaan zitten voor maximale intensiteit

Comment

Bedankt voor de tips
                        Train en (en ga trainen) 4x per week, dus een buik dag erbij wordt beetje krap
                        Ga om de training wel buik doen dan
                        Ga die oefeningen zeker wel uitproberen

Comment

*zucht*

1. Doe compound oefeningen zoals Squat, Overhead Squat, Zercher Squat en eventueel Cleans.
                          2. Na je kracht dag, 3x in de week en dus niet elke dag als je elke dag KT doet, doe je 1 core oefening. Denk aan een Side Plank, een gewone Plank of Hanging Leg Raises
                          3. Varieer in sets/reps/tempo mbt Hanging Leg Raise, en natuurlijk genoeg variatie houden in rest van het schema om de 6-8 weken. En dan niet 100'en repetities aan 1 stuk door doen. Blijf tussen de 8-20 range en gebruik eventueel gewicht als het te makkelijk wordt.
                          4. Let goed op je voeding. Om je 6-pack te zien moet je laag genoeg in je vet% gaan zitten.

Dat is alles wat je nodig hebt voor een goed uitziende 6-pack en functionele sterke core.

Die nieuwe trainer is een sukkel, net zoals de meeste mensen die denken tig buik oefeningen te moeten doen na elke work-out.
                          Last edited by Falstyr; 30-05-2009, 09:30.

Comment

vanochtend weer een oude discussie in de gym 8 reps 60kg tegenover 150 reps 10kg.. ik bleef bij mijn standpunt dat 8 reps meer spiermassa kan aanzetten. en als je buikvet wilt verbranden je het beste gewoon 3x15 reps kan doen en gewoon cardio op de crosstrainer ipv 3x 150 reps.

Comment

Tsja voor iedereen werkt iets anders.
                              Ik ken een gozer die elke avond veel sit ups deed en zeer strakke sixpack had.
                              Dus 24 uur rust en dan weer aanspreken buikspieren.W
                              Werkte blijkbaar voor hem.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X