opwarmen en afkoelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opwarmen en afkoelen

hey allemaal,

een goede warming up is noodzakelijk om belessurevrij te trainen maar sinds kort ben ik gestopt met de warming up en cooling down van 10 minuten op de crosstrainer reden daarvoor was omdat het beetje tegen ging vallen, en dat de training bijna 1 uur en 3 kwartier ging duren.
    Inplaats daarvan pak ik nu lichtere gewichten en maak ik daar wat sets en reps mee.

ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dit doen? Falstyr heeft ooit al eens een topic geopend over warming up maar sinds die tijd is er veel ervaring opgedaan door mensen en zijn nieuwe dingen aan het licht gekomen.

wat doen jullie?

Raden jullie een cardio warming up aan of af?

wat zijn de voor en nadelen?

Bedankt
    44
    Ja 5 -10 minuten Cardio
    20.45%
    9
    Ja 10 - 20 minuten Cardio
    6.82%
    3
    Ja 20> Minuten Cardio
    0.00%
    0
    Een paar sets en reps met een laag gewicht
    68.18%
    30
    Nee, Ik ga meteen op mijn best
    4.55%
    2

The poll is expired.

Last edited by Xomgeek; 11-01-2010, 17:33.

Van wat ik lees , ben je nog steeds aan het opwarmen hoor.. Ikzelf doe 2 setjes opwarmen... Maar kan onmogelijk weten of dat voor jou voldoende is.... Oeps, per spiergroep bedoel ik

Comment

Doe zelf alleen een spiergroepspecifieke warming up. Geen cooling down.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

doe zelf alleen een warming-up van 20 a 25 herhaling met bijv. lege stang .
        maar denk dat in deze tijd van het jaar nu het echt koud is het gaan kwaad kan om 10 min te fietsen alvorens aan de krachttraining te gaan beginnen.

cooling down doe ikzelf nooit, maar had wel gelezen in een tijdschrift dat dat wel beter zou zijn voor de spieren omdat je deze dus hiermee soepeler maakt

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

( die wilde eens een keer gebruiken )

Comment

fiets naar de gym op een flinke snelheid dus voor mij is dat al mijn warming up.
            daarna doe ik een kleine algemene warming up met 4 kilo dumbbells en vestig wat meer aandacht op de groep die ik die dag wil trainen.

als ik mijn training begin is de eerste set altijd een lichte.

als ik nog zin heb een kleine cooling down (beetje rekken,maar niks bijzonders)
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Deed eerder eerst 7 min fietsen op een aardig tempo, maar daar ben ik vanaf gestapt omdat je zo wel veel energie verbruikt die je beter had kunnen besteden.
              warming up, de spiergroep voor die dag op laag gewicht meerdere herhalingen maken.
              Mind is everything.

Comment

Paar opwarm sets. Verder geen cooling down.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Doe reps met laag gewicht, wel eens te veel reps of sets waardoor men kracht op het eind al weg is... Maar komt verandering in .

Comment

Originally posted by Mowgli Bayat View Post
                      Doe reps met laag gewicht, wel eens te veel reps of sets waardoor men kracht op het eind al weg is... Maar komt verandering in .

Hoeveel reps doe je dan... 300
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

zo veel nu ook weer niet, bedoel gewoon dat moest ik lichter opwarmen ik waarschijnlijk later nog een setje ofzo meer kon, of paar herhalingen. Kracht is niet echt weg, gewoon al wat minder .

Comment

Als ik begin met een deadlift/squat variant, ga ik meestal meteen met deze oefeningen beginnen. Ik warm dan WSB style op (2 x 3 x 40%, 2 x 3 x 55%, 2 x 3 x 70%) en knal daarna meteen mn werksets. Geen gebullshitlul met 5 kg opbouw gewichten.

Kleinere oefeningen doe ik meer HIT style opwarmen, doch wel redelijk explosief, tot zeer explosief in de laatste set(s)
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik doe mee met de (vooralsnog) unanimiteit.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ja gewoon op een laag gewicht
                              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X