goeie oefeningen voor mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goeie oefeningen voor mijn schema

hoi,

ik ben sinds kort bezig met trainen en vroeg me af wat voor mijn schema de juiste of goede oefeningen zijn.ben niet geheel op de hoogte van de termen maar daar kok ik wel uit.lang leven google

ik train 3 keer in de week en train dan.

dinsdag borst en biceps
    donderdag benen en schouders
    zaterdag rug en triceps.
    elke training begin en eindig ik met fietsen.

verder vroeg ik me af waarom de buik niet zo vaak hoeft/afgeraden wordt ,omdat ik dat elke training wel doe .

alvast bedankt

ExRx (Exercise Prescription) on the Net

lees de stickys en stel dan een schema op.
    Groeten

Comment

Buik wordt al genoeg getraind als je andere oefeningen doet zoals deadlift en squat. Het is af te raden om elke training buikspieren te trainen, als je ze wilt trainen is een keer in de week voldoende.

Comment

Persoonlijk zou ik ipv biceps bij borst triceps doen

Dus borst triceps
        benen schoudens
        rug en biceps

Dat is iets beter heb ik het idee.

Verder moet je veel compound oefeningen erin gooien, squat, deadlift, chins en noem het rijtje maar op.

Buikspieren moeten net zo goed rusten als andere spieren. Dus wanneer je 2 dagen achtereen traint is het in ieder geval niet de bedoeling dat je 2x buikspieren doet, want dan komen ze niet aan de rust die zij behoeven.

Maar zoals al gezegd werd pak je met veel (bijv. de compounds) oefeningen al je buikspieren waardoor sommigen zelfs helemaal geen geconcentreerde buikspiertrainingen doen. Wil je het wel? Prima, kan,...maar 3x in de week is niet nodig hoor.
        Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

@der einzelganger Spieren hebben maar 48u rust nodig om te herstellen.
          je hebt gelijk dat als je combount oefeningen doet, je minder spiergroepen apart te trainen.

Comment

@ Fitness-maniak
            Heb je een fijne bron van dat gegeven?
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

je weet dat die er niet zijn you sneaky bastard :P

Comment

Ik beken.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X