Squat,

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat,

Dag heren/dames,

Ik stuit elk week weer tegen het zelfde aan.
    tijdens het squatten, vooral als ik zwaar en goed diep ga, voel ik mijn Musculus tensor fasciae latae ( heb even naam opgezocht op het internet).

Op het moment dat ik diep ga begint het vanaf boven tot onder, helemaal te rekken. Net alsof er iemand met een deegroller er over heen gaat.

Ik heb het ook alleen maar bij mijn rechter been.
    Maar dan ook alleen als ik het zwaarder pak en tegen me laatste 2 sets aan zit van 6 of 8.

Moet er bij vermelden, dat ik van sportschool gewisseld ben ik wel enorm op me benen vooruit ben gegaan. Kan het misschien daar mee te maken hebben ?

voorbaat dank,
    Korosh

Last edited by Korosh; 18-03-2010, 12:52.

gewoon zijkant vna je been dus? mss rek je het iets op .oid

Comment

Ik durf het niet te zeggen, het is ook alleen dat ene kleine rotspiertje.
      en nu zit ik gewoon vast op een gewicht.. want als ik zwaarder ga doet het pijn.
      Ben dus nu een beetje genoodzaakt om herhalingen van 12-15 te doen.

Comment

Probeer eens te stretchen, en verander je stand eens een keer bij de squats/leg presses.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Misschien wring je je heupen in een benarde positie omdat je techniek niet goed is? Ga je zelfs schuin waardoor maar 1 kant pijn doet.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Dynamisch beginnen te rekken, proper warmup doen ipv 2 opwarm setjes als je dat nog niet doet (niet neerbuigend bedoeld, maar zijn echt een ton mensen die al 3+ jaar trainen en nogsteeds 10xbar, 10x80kg en dan hun werksetjes gaan doen op de squat en niet doorhebben waarom ze zichzelf kapot trainen)

Squat opnemen op video bij je werksetjes, keertje van zijkant, en van voorkant zodat imbalances op kunt merken

Hoeveel kg je squat is misschien ook wel belangrijk even te vermelden (gaf aan dat je al 3,5 jaar traint, als dat inclusief 3 jaar squatten is kan je best wel flinke homp gewicht verzetten)

Met wat voor foot position squat je, welke barplacement e.d. heb iets meer informatie nodig om hier wat op te kunnen antwoorden?
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

thx voor de reactie, heb het ook even op de sportschool aangegeven.

En er is even iemand komen kijken

alles ging wel, maar wat de conclusie was..;

aangezien ik nog maar 7 maanden me benen train, van moeizaam 10x losse stang tot nu 120kg, blijkt dus dat mijn spieren te snel gegroeid zijn en me pezen niet mee kunnen ontwikkelen.

Dus is me verteld om nu maar gewoon 4 setjes van 10 tot 12 te doen.. zodat me pezen mee kunnen ontwikkelen.

Wat betreft warming up, loop warm of fiets een stukje.
              dan nog 2 a 3 opwarm setjes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X