pull-ups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pull-ups

Is alweer een tijdje geleden dat ik me hier heb aangemeld (half jaar ongeveer), en ben laatst hier weer op t forum gekomen, een beetje rondgekeken, en heb nu zelf een vraag.
    Ik train nu dus al een half jaar, heb schema van Mark Rippetoe gevolgt, ben 16 kg aangekomen, ben flink vooruit gegaan met al m'n oefeningen, maar het enige wat me nog steeds niet lukt, is om ook maar één volledige pull-up te doen. Ik ben er al een stuk op vooruit gegaan, doe altijd driekwart pull-ups zeg maar, en dat gaat veel makkelijker dan eerst, maar een hele pull-up lukt nog steeds niet.

Nu ben ik van plan om een ander schema te gaan volgen, van Bill Starr met wat eigen aanpassingen (bovenste schema op deze pagina, voor de geïnteresseerden: New Lifter)
    samen met een vriend van mij, maar daar wachten we nog een maand of wat mee, aangezien hij een hamstring blessure heeft opgelopen.
    Tot die tijd was ik van plan m'n training zelf wat in te delen, en daarbij zou ik me graag wat focussen op m'n pull-ups, en ik vroeg me af of jullie me konden helpen aan wat assisterende oefeningen.
    Ik kwam zelf niet verder dan dumbbell rows, ik hoop dat jullie me wat meer kunnen helpen, ik zou echt graag eindelijk een volledige pull-up kunnen doen, want mezelf voorhouden dat 't niet lukt omdat ik te zwaar ben hou ik ook niet veel langer vol...

lat pulldown, deadlift, bent over row, cable row, assisted pull ups.
    Groeten

Comment

had ik ook eerst man, ik voelde me zwak vergeleken met andere kleine kerels om mij heen die makkelijk pull-ups deden, na 8 maanden gym nu kan ik mezelf (brede pullup) 5 a 10 x optrekken, dus het komt wel.. blijven trainen.

blijf je spieren prikkelen zoals in de zomersticky staat, verander reps, verander oefeningen etc etc.

Comment

Inverted rows ?

Comment

ik heb op sportschool zo'n assist pull up apparaat, dan steunen je knieen op een steun waarvan je het opwaartse gewicht kan instellen. zo kun je ook assisted dips doen oid. zo kun je wel de hele range of motion van pull ups doen alleen dus lichter dan eigen bw

Comment

khad een beetje zo'n --> gezicht toen ik me inverted rows ging voorstellen, en bankdrukken voor me zag, maar heb 'm al even opgezocht en dat leek toch heel wat logischer.
            zo'n assist pull up apparaat lijkt me ideaal, vooral omdat je 't gewicht kan instellen, maar helaas hebben ze die hier niet.

Verder bedankt voor de replies, zal zeker wat van deze oefeningen proberen, en hopelijk kan ik ooit nog 's een pull up doen!

Comment

Oefening baart trouwens kunst, hoe zwaar ben je eigenlijk dat je het niet redt? En hoeveel kg pak je op andere rug oefeningen?
              Groeten

Comment

Probeer te chinnen, dan kun je je biceps beter bijzetten.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

99 kg bij 2,03m en 15%

Andere oefeningen specifiek voor bovenrug deed ik nooit, zal morgen wat proberen, kijken hoe dat gaat. Bedenk me nu dat dat wel eens een reden kan zijn waarom 't nog niet lukt...

Comment

best vreemd dat het dan geen 1x lukt, hoeveel doe je op andere oefeningen dan?
                    Groeten

Comment

squat 5x95
                      deadlift 5x117,5
                      press 5x48,5
                      bench press 5x67,5

Comment

Vaag, denk dat het meer oefening vereist dan. Toen ik 110 ongeveer deadliftte vorig jaar, was ik nog een dikke pad van 110kg en kon ik het ook nog wel 2x.
                        Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X