vraag bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag bankdrukken

hoe diep moet je gaan bij bankdrukken?
    de instructeur van mn fitnes zei ong een vuist boven de borst,maar een bodybuilder uit andre fitnes zei tot op je borst .
    wie heeft er gelijk ?
    alvast bedankt
    grtz

YouTube - westside bench press alsje
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Voorstellen in de daar voor bestemde sectie.

Originally posted by beertj View Post
      wie heeft er gelijk ?
      Ik.

alvast bedankt
      Graag gedaan.

grtz
      Groetjes terug.

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Voor een zo volledige ROM wil je de barbell tot je borst laten gaan, maar hij mag niet op je borst rusten, omdat je dan de spanning op je triceps kwijt raakt. Zoals Mark Rippetoe zegt, probeer net je shirt aan te raken.

Comment

Inderdaad, en laat het gewicht niet op je borst stuiteren zoals velen doen..
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by MrArchibald View Post
            Voor een zo volledige ROM wil je de barbell tot je borst laten gaan, maar hij mag niet op je borst rusten, omdat je dan de spanning op je triceps kwijt raakt. Zoals Mark Rippetoe zegt, probeer net je shirt aan te raken.
            Hoezo zou je die spanning erop moeten houden dan?

Edit: en hoezo kan dit niet terwijl die op je borst ligt?
            Last edited by Revius; 23-03-2010, 19:29.
            Groeten

Comment

Voor opwaartse veerkracht onderin de rom.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by MrArchibald View Post
                Bullshit.

Ga jij maar eens een tijdje Paused Bench Presses doen. Wedstrijd powerlifters leggen de barbel ook dood op hun borst voor een paar tellen. Er is namelijk nog zoiets als een stretch-reflex. Alle spieren blijven dan nog 2-4sec onder spanning staan.

Na die pauze moet je explosief alles weer aanspannen. Je hebt dan een hogere aanspanning van spieren om het gewicht weer omhoog te krijgen. Meer kracht, meer explosiviteit, meer massa.

Comment

Die opwaartste veerkracht of 'bounce' was ook mijn antwoord.
                  Dat die stretch reflex een paar tellen duurt heb ik zelf niet aangedacht, maar het lijkt mij nog steeds dat deze het sterkst is aan het begin van de reflex.
                  Of dit opweegt tegen de explosiviteit die je kan gebruiken door alles in Ă©Ă©n keer aan te spannen, weet ik niet, maar je raakt zeker wel spanning op je triceps kwijt, ookal ben je niet in Ă©Ă©n keer al de spanning kwijt.

Wellicht is het handig om paused bench-press met 'gewone' bench press af te wisselen, om wat meer explosiviteit te trainen, ga ik zelf misschien ook 's proberen. Maar of de Ă©Ă©n beter is dan de andere, heb ik zelf geen idee.

Comment

Bounce betekend dat je een te zwaar gewicht gebruikt om mee te trainen.

Stretch Reflex heeft bij een ongetraint persoon iets meer dan 1sec dat het vasthoudt. Daarna verlies je pas spanning op de spieren. Een getraind persoon kan het 2-4 sec max vasthouden eer spanning verloren gaat.

Comment

Durf het bijna niet te vragen maar wat betekend BOR en ROM?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                        Durf het bijna niet te vragen maar wat betekend BOR en ROM?
                        Bent-Over Row en Range Of Motion bro.
                        The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                          Bent-Over Row en Range Of Motion bro.
                          schaam, schaam... Ik doe die Bent-over Row standaard als onderdeel van mijn training, tja en range of motion spreekt voor zich.

Thank sch00m.

Comment

Is die bounce niet hetzelfde als stretch reflex? Aan je post te zien niet dus, maar kun je mij 't verschil uitleggen?

Comment

Bounce is het stuiteren op de borstkast.
                              The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X