Dumbell Bench press: polsen roteren of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dumbell Bench press: polsen roteren of niet?

Hey,

Een vraagje:
    ik zie bij de dumbell bench press 2 variaties: een aantal houden bij het omhoogduwen van de halters de polsen gestrekt (zoals op de site hieronder aangegeven) en een aantal roteren hun polsen bij het opduwen (zoals ikzelf...). zodat bij gestrekte armen de polsen naar elkaar wijzen.

Heeft dit een effect op de spierbelasting (meer-minder op borstspier, meer of andere nadruk op andere spieren,...) of maakt het eigenlijk niets uit. In de club heb ik al een aantal verschillende antwoorden gehad, dus benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groeten,

Patrick

Dumbbell Bench Press

Ik heb geen wetenschappelijke bewijsvoering, maar ik denk dat er nogal wat spanning op je schoudergewricht komt als je met wat zwaardere gewichten gaat draaien.

Comment

Ik heb me dit ook al afgevraagd. Hetzelfde voor de normale shoulder press of de Arnold press. Is er een meerwaarde door het draaien met de polsen?

Comment

denk dat het meer een variatie op is.
        sommige zeggen dat het voor meer pomp zorgd.
        zelf denk ik als je ze indraaid dat je meer je triceps laat participeren in de oefening

Comment

Persoonlijk doe ik het niet, het lijkt mij gewoon een extra belasting voor je schouders, die worden al genoeg belast. Heb hier geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar het lijkt mij geen meerwaarde te geven.
          Velen doen het niet met indraaien en boeken toch ook resultaat. Valt natuurlijk zeer moeilijk te meten of dat het meerwaarde heeft.

Comment

Persoonlijk doe ik het ook niet, ivm schouders.
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Ik geloof niet in de meerwaarde van het draaien van de polsen, dus nee.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Draaien met polsen is onzin. Zo kun je niet genoeg kracht leveren en ook niet voldoende de nodige spieren aan spreken en verhoogt alleen maar kans op blessures. Pure onzin dus.

Comment

heeft geen meerwaarde, reden dat mensen dat doen, is omdat ze denken de binnenkant borst mee aan te spreken. Helaas bestaat de binnenkant borst niet...

Comment

Is leuk als je met 16kg dumbells aan het klooien bent, als je bij de 40+ komt gaat je lichaam daar tegen protesteren. Heeft weinig meerwaarde, wil je een fly doen bovenin, doe dan gewoon fly's, ben je aan het DB pressen blif dan ook bij het DB pressen.

My 0,02
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by Nergal View Post
                        Ik heb me dit ook al afgevraagd. Hetzelfde voor de normale shoulder press of de Arnold press. Is er een meerwaarde door het draaien met de polsen?
                        Iemand hier een antwoord op?

Comment

Originally posted by Nergal View Post
                          Iemand hier een antwoord op?
                          het antwoord is al meerdere keren gegeven. het is onzin en voegt niks toe

Comment

Ik vroeg het nog eens omdat de arnoldpress toch iets meer inhoud dan alleen polsen roteren.

Comment

Meer pomp zou dan komen omdat je hem bovenin vasthoud = langer spanning
                              Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X