Leg extension veel kg, squat en leg press niet :S?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leg extension veel kg, squat en leg press niet :S?

Ik ben meerdere machines gaan testen en het maakt inderdaad veel verschil! Zo drukte ik vroeger toen ik net met KT begon 100 kg, nu met een machine van life fitness maar 55 kg.

Het vreemde kwam toen ik de leg extension ging doen. Squat deed ik met 40 kg, daarna leg press met 55 kg en toen de leg extension met 50 kg :S Ik lees vaak blogjes van vrouwen en de leg extension zit daar vaak onder terwijl ze 2 x zoveel gewicht squaten.

Los van het feit dat gewichten niet boeien, vind ik het toch iets vreemds. Ik heb ook die van hammer strength uitgeprobeerd en daar kon ik nog meer op hebben. Sowieso merk ik dat die apparaten van life fitness zwaarder zijn.

Hipabduction kwam op een bizarre 80 kg uit (even voor de grap geprobeerd, wel gewoon 8 herhalingen). De vrouw die na mij kwam schrok zich dood en vroeg even ter bevestiging of ik dat gewicht erop had gezet. Tsja, ik ben eigenlijk helemaal niet sterk, behalve een paar plekken op mijn benen. Dat zal de voetbal vroeger wel zijn geweest I guess.

Edit: dom gelezen kutje
    Make it happen, shock everyone!

Comment

het hangt echt zo van machien tot machien af, de leg press in mijn gym doe ik met moeite 10x55 terwijl die van health centre easy 10x105 ging.
      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

De meeste machines werken met een verschillende katrollen en kabellengtes en zoals je weet, werkt een katrol als een hefboom; dus dat bepaald het verschil. Daarom is het trainen met losse gewichten ook de meest praktische vergelijkingspunt tussen sporters, daarbij is theoretisch nooit verschil van gym tot gym.

De reden waarom jij een leg extension op 50kg kan uitvoeren terwijl je de leg press met moeite op 55kg doet is dus omdat de leg extension bij jullie een ander katrol op is geplaatst t.o.v. de leg press waardoor deze lichter is gemaakt.

Bij mijn gym doe ik de leg extension op zo'n 45kg en de leg press op 90kg; dit zijn apparaten van euhm een geel met zwart logo ik geloof uit Italië.

Katrollen info: Katrol - Wikipedia

Comment

Dat zou wel een verklaring kunnen zijn, maar mijn vent (met 3 x zulke gespierde benen) die doet een gewicht van 40 kg. Leg press en squat doet hij wel heel wat kg's meer. Ik moet zeggen dat ik met de leg press & squatten ook veel meer in mijn billen voel, mijn bovenbenen kunnen veel meer hebben.
          Last edited by Katlyn; 23-07-2010, 08:27.

Comment

Probeer bij de legg press eens verschillende voetposities uit. Hoog op de "plank" is echt iets anders als helemaal onderaan en voeten breed weer heel anders als smal. Ik kan het plaatje even niet terugvinden dus doe het uit mijn hoofd; smalle voetstand onderaan is voor je bovenbenen vooraan (quads) en hoger is meer achterkant benen (hamstings en glutes) een brede stand pakt ook je ab en adductoren mee. De eerste keer met een vrij brede stand ga je keiveel spierpijn in je liezen krijgen.

En trainen op de zwakste schakel ipv showen wat je wel niet kan met je sterkste spieren. Met andere woorden, zet die voeten bij de legg press eens wat hoger en pak eens een brede stand tussendoor. En wat ook wel eens leuk is; pak 50-60% van het gewicht en doe een leggpress met 1 been en wissel af. Vaak kan je meer dan 50% met 1 been dus 1 been tegelijk trainen (unilateraal) pak je je benen zwaarder en je sterke kant kan niet compenseren voor de zwakkere. Dan merk je wat je zwakke been is en kan je daarop trainen.

Comment

Als dat gewicht van de legextension klopt dan ; respect! is nogal een gewicht.
              Ik doe de legextensions ook niet zo zwaar trouwens, kan het wel, maar vind het niet zo van belang op dit moment. Het is wel een lekkere oefening overigens.

Legpress idd verschillende standen van de voeten uitproberen en voelen waar het werkt.
              Voeten breed of smal, tenen naar elkaar wijzend of vanelkaar af wijzend, voeten hoog of laag. Alles werkt net ff anders. Je kan zelfs elke stand van de voeten in een grote set doen dan heb je elke vezel in je benen aangepakt vanuit elke hoek.

mbt gewichten,
              Vaak werkt de (dubbele of triple)katrol erg verlagend en soms is de gewichtsaanduiding niet goed, dat zijn het pounds bijv ipv kilo's of er missen wat plakken, gebeurt ook nog wel eens.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik pak leg extention altijd lekker licht (30-35kg), dan kan je goed strekken en dan voel je je quadriceps lekker branden.

Comment

Originally posted by Erik77 View Post
                  Probeer bij de legg press eens verschillende voetposities uit. Hoog op de "plank" is echt iets anders als helemaal onderaan en voeten breed weer heel anders als smal. Ik kan het plaatje even niet terugvinden dus doe het uit mijn hoofd; smalle voetstand onderaan is voor je bovenbenen vooraan (quads) en hoger is meer achterkant benen (hamstings en glutes) een brede stand pakt ook je ab en adductoren mee. De eerste keer met een vrij brede stand ga je keiveel spierpijn in je liezen krijgen.

En trainen op de zwakste schakel ipv showen wat je wel niet kan met je sterkste spieren. Met andere woorden, zet die voeten bij de legg press eens wat hoger en pak eens een brede stand tussendoor. En wat ook wel eens leuk is; pak 50-60% van het gewicht en doe een leggpress met 1 been en wissel af. Vaak kan je meer dan 50% met 1 been dus 1 been tegelijk trainen (unilateraal) pak je je benen zwaarder en je sterke kant kan niet compenseren voor de zwakkere. Dan merk je wat je zwakke been is en kan je daarop trainen.
                  wilde me niet met het topic bemoeien tot ik dit las:
                  Niet hoog of laag gaan proberen! waarom niet: Als je laag gaat komen je knieën ver voorbij je tenen(wat we weten van squaten is dat dat niet goed is. doe dit dus ook niet met leg press(d'r komt te veel druk op je voorkant van je knieën wat tot knie pijn kan lijden met veel gewichten)

verder zijn de verklaringen al gegeven: oowhja wat je man betreft: kijk eens naar powerlifters en dan naar bodybuilders, en kijk daarna eens naar de verschil van gewichten wat ze tillen.
                  sommige powerlifters lijken gewonen mensen tot ze aan die gewichten beginnen dan schrik je!
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                    wilde me niet met het topic bemoeien tot ik dit las:
                    Niet hoog of laag gaan proberen! waarom niet: Als je laag gaat komen je knieën ver voorbij je tenen(wat we weten van squaten is dat dat niet goed is. doe dit dus ook niet met leg press(d'r komt te veel druk op je voorkant van je knieën wat tot knie pijn kan lijden met veel gewichten)

verder zijn de verklaringen al gegeven: oowhja wat je man betreft: kijk eens naar powerlifters en dan naar bodybuilders, en kijk daarna eens naar de verschil van gewichten wat ze tillen.
                    sommige powerlifters lijken gewonen mensen tot ze aan die gewichten beginnen dan schrik je!
                    Ik was dit topic even vergeten, maar toch een aantal nuttige reacties!

Ik pak de leg press small en helemaal bovenaan. Het is 1 waar je je eigen gewicht ook mee omhoog drukt.

Ik zal wel even wat verschillende dingen uitproberen, mijn billen en hams groeien er wel lekker mee haha..

Qua uitvoering doe ik de leg extension met de tenen omhoog wijzend en bovenaan heel even aanspannen (dat doe ik bij de meeste oefeningen voor en extra prikkel). Ik ga er iig goed mee vooruit ondanks dat ik niet in de bulk zit. Verder hou ik altijd nog 2 sec heen aan en 4 sec terug..

Bij de Hip abductie en de Hip abductie pakte ik eerder ook 70-80 kg, jammer dat de rest van mijn spieren niet zo sterk zijn!. Ach, dat komt ook wel.

(Inmiddels doe ik 6 x 70 op de leg press en 55 kg op de leg extension)
                    Last edited by Katlyn; 19-08-2010, 19:48.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X