Hey allemaal, heb waarschijnlijk een beetje een rare vraag, maar ik verdiep me nu een paar maanden in kt, en vind het een erg fijn forum, daardoor ben ik ook zelf wat gaan trainen (mag nog niet naar de sportschool, ben pas 14), en nu met dumbells en geen opdrukken meer. Voordat ik dat deed, heb ik een schema gevolgd genaamd 100Pushups (one hundred push ups), en ik heb dat schema gevolgd tot ik ongeveer 90 pushups achter elkaar kon. Denk dat ik mijn borst toen redelijk overtraint heb, deed het om de dag meestal. Nu ik echter train met dumbells, doe ik andere oefeningen voor de borst (zoals dumbell bench press, flyes), en merk ik dat ik daarin steeds sterker ben, en mijn borst is denk ik sowieso in massa toegenomen. Echter als ik nu probeer pushups te doen, kost het me erg veel kracht, ik kan er +-30, maar dat kost me toch al ontzettend veel moeite.. Ik ben wel ongeveer 7kg in massa toegenomen sinds ik aan kt doe (+-53-60kg), maar ik vind het zo gek dat ik nu niet meer ''fatsoenlijk'' kan opdrukken.. Zou dit kunnen komen doordat je met kt low rep traint (ik doe meestal 3 sets van 12), en dat mijn borst daardoor geen uithoudingsvermogen meer heeft? Ik dacht altijd dat bodybuilders nogsteeds vaak konden opdrukken. Laatst heb ik met een vriend van mij in een sportschool getraind waar het wel mocht, en ik bankdrukte volgensmij 3x12 met 40kg, ter informatie. Vind het wel een raar idee en vraag me af of het daardoor komt, maar kan me bijna niet voorstellen dat mijn borst minder sterk is geworden, hij is nu wat voller dan toen..
Hoop dat jullie mijn verhaal nog een beetje begrijpen en dat iemand me kan vertellen waardoor het (mogelijk) komt, kon op Google niks vinden.
Alvast hartelijk dank !
Groet,
Rens
Hoop dat jullie mijn verhaal nog een beetje begrijpen en dat iemand me kan vertellen waardoor het (mogelijk) komt, kon op Google niks vinden.
Alvast hartelijk dank !
Groet,
Rens
Comment