up-right row

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• up-right row

Ben nu sinds een paar weken up right row aan het uitvoeren.
    Maar gaat niet goed, krijg last van mijn rechterpols. Wat doe ik verkeerd?
    Trek de stang recht omhoog, bovenarmen horizontaal, allen mijn polsen staan dan zeg maar 90graden hangen op mijn onderarmen. Hoort dat zo of moeten ze in 1 lijn met onderarm zijn? Wie kan mij raadt geven??
    Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

waar heb je je handen op de stang? op schouder breedte of in het midden?

Comment

pols moet in 1 lijn met onderarmen staan. en dan gewoon zo ver gaan tot dit niet meer het geval is.

Comment

Sted : ik heb ze op schouder breedte.

Falstyr : dus het kan zijn dat tepel hoogte hoog genoeg is. globaal gezegd, de onderarm moet naar beneden hangen en de pols dus ook.

Klopt het zo?

Comment

Ik doe het zo.

Startpositie: pakken op schouder breedte, ellebogen een beetje gebogen, rug recht.

Uitvoering: uitademen, dan de zijkant van de schouders gebruiken om de barbbell omhoog te trekken (houd de barbbell altijd dichtbij mijn lichaam) totdat het bijna m'n kin raakt.
          Alleen mijn ellebogen zijn in beweging en zijn altijd hoger dan mijn voorarmen, rug recht houden terwijl je de beweging maakt. Aan de top 1 sec pauzeren, uitademen en dan de barbbell rustig laten zakken.

Comment

tepelhoogte is hoog genoeg als dat alles is wat je pols flexibiliteit toe laat. Heeft geen zin hoger te gaan en dingen te forceren.

Comment

He Seals!!

Ik sluit me aan bij wat Falstyr zegt, nooit forceren zodat je meer last krijgt gewoon doen wat je lichaam toelaat.
              Beter een iets kleinere rom dan de oefening helemaal niet kunnen doen, of erger nog polsklachten krijgen zodat je niet meer normaal kunt trainen!
              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
              Squat 230 kilo
              Bankdrukken 137.5 kilo
              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik trek de barbell altijd zo hoog mogelijk op, is de barbell versie niet te vervangen door met een kabel te werken. Dan moet je misschien wel van ijzer veranderen van smal naar breed ofzo, zodat je het op schouderbreedte kan vasthouden.. Misschien een idee.. zoals dit

http://www.muscleandstrength.com/exe...right-row.html
                "Straight outta gym"

Comment

die ouwe in het filmpje trekt de stang ook te ver omhoog. armen horizontaal is het maximale punt dat nodig is.

Comment

je zou ook nog de EZ curl Barbell kunnen proberen. Misschien iets minder belastend voor je polsen.
                    Fear is the mind killer

Comment

Of polsbandages..
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo
                      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

YouTube - High Pulls Best Traps Exercise - Trapezious Olympic Lifting

waarom pak je geen high clean pull
                        explosieve oef voor je traps ( geen last meer van je polsen -staat de upright row om bekend )
                        doe je hem alleen voor schouders - er zijn zat schouderoefeningen om dit te vervangen

Comment

Ik zou hem eens proberen met ez bar.
                          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Beetje late reactie, maar na een weekje frankrijk. Maandag ga ik de up-right row weer proberen. Ik neem de tips mee. Dan horen jullie wel of het gewerkt heeft. Ez-bar is ook aanwezig, dus die poging kan ik ook nog ondernemen.

Conclusie: tepelhoogte en niet forceren!!

Tis echt een oefening voor de schouders!

Comment

Vandaag up-right row gedaan, met jullie tips. Geen last van mijn pols gehad. De bar tot tepelhoogte gebracht, polsjes naar beneden en niet te gefixeerd te werk gegaan. Ging goed!!!

Thanks guys!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X