lying barbell row

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lying barbell row

`beste mede bodynetters.

ik zat vandaag even rond te snuffelen op internet voor oefeningen die niet zo belastend zijn voor mijn onder rug ivm met een blessure die ik nog steeds heb aan mijn onderrug en toen vond ik de lying barbell rows, het leek me wel een goede oefening voor een alternatief voor de BOR alleen heb ik een vraagje,
    als je lying barbell rows doet dan is het de bedoeling om de barbell elke keer de grond aan te raken? het lijkt me van niet omdat je dan de spanning eraf haalt maar ik vraag het toch even aan julie.

en moet je dat met de ez barbell doen of met een normale barbell?

YouTube - Lying Cambered Barbell Row Exercise Guide and Video.mp4
    Make it happen, shock everyone!

Lying Barbel Row is iets wat powerlifters vaak doen omdat het een tegenovergestelde beweging van de bench press is. En op deze manier de spieren in balans houdt. Je kan ook het bankje weg denken en gewoon een Pendlay Row doen.

Rust tussen elke rep nemen is aan jouw. Zelf leg ik het gewicht met elke rep stil op de grond en zet opnieuw explosief aan. Voor massa wil je hem inderdaad constant vasthouden als het kan vanwege de spanning.

Een reguliere barbel is de bedoeling. EZ bar neem je maar voor tricep of bicep isolatie oefeningen als je iemand bent die stijve polsen heeft en pijn gaan doen bij een normale barbel.

Comment

In het filmpje trekt hij de barbell naar zijn schouders. Is dit dan niet een oefening voor achterkant schouders ipv lats?

Comment

Thnks falstyr, ik weet voor dit moment genoeg, ik plaats um der in.

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
          `beste mede bodynetters.

ik zat vandaag even rond te snuffelen op internet voor oefeningen die niet zo belastend zijn voor mijn onder rug ivm met een blessure die ik nog steeds heb aan mijn onderrug en toen vond ik de lying barbell rows, het leek me wel een goede oefening voor een alternatief voor de BOR alleen heb ik een vraagje,
          als je lying barbell rows doet dan is het de bedoeling om de barbell elke keer de grond aan te raken? het lijkt me van niet omdat je dan de spanning eraf haalt maar ik vraag het toch even aan julie.

Deze uitvoering vind ik wat beter.
          Welke stang je gebruikt maakt niet uit, als je de oefening maar goed kan uitvoeren.
          Dat filmpje van BB.com is waardeloos.

Filmpje van mij is ook niet perfect, die sukkel gaat aan de wandel met z'n bankje, maar verder is die wel okee.
          Probeer goed uit te hangen en goed aan te spannen dan gebruik je de lats beter.

YouTube - www.staleytraining.com 85 lb chest supported rows
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

En een correcte uitvoering supported T-bar row.

YouTube - Chest Supported Rows

Comment

Ghehe, bedankt

Dat bankje

Comment

Ghehe, bedankt

Dat bankje

ja lol met dat bankje, mooi voor een nieuwe naam; walking benchpull oid .

Comment

als je lying barbell rows doet dan is het de bedoeling om de barbell elke keer de grond aan te raken?
                  Ligt aan de bank die gebruikt word. Normaal gesproken is dit een hoge bank waardoo je je armen uit kan laten hangen. Als je het op een "gewone" bank doet dan zal je moeten kiezen, wel/niet de spier onder spanning houden. Maar persoonlijk zou ik een paar schijven onder de bank zetten zodat het geheel hoger wordt en je gewoon uit kan hangen.

EZ vergroot de bewegingsuitslag (is in dat filmpje trouwens heel goed te zien). Wordt dus kiezen, of constant de stang tegen de bank rossen of met de EZ werken (of zoals marnop aangeeft dumbbells gebruiken).
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    En een correcte uitvoering supported T-bar row.
                    Volgens mij moet je hier niet te lang voor zijn
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X