[b]iemand tips voor het grijpen van de stang[/b]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hahaha, hilarisch dit.

Even voor alle druiloren in dit topic (eigenlijk eentje maar):

Mijn post heeft helemaal niets te maken met 3XL's post.
    Met knakworst bedoelde ik idd Unox.

Meeeer van dit soort replies Marnop. I love it.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Op de vraag of breder/zo breed mogelijk beter is voor de borst:

Originally posted by 3XL View Post
      De opmerking "de stang zo breed mogelijk pakken" is klinkklare onzin.

Originally posted by Kevster View Post
      Neen, knakworst.

Breder is dus een grotere buiging van je arm ten opzichte van je lichaam (dus meer belasting voor de borstspier) terwijl je onderarm minder buiging maakt ten opzichte van je bovenarm (dus minder belasting van je triceps) en vice versa met smallere greep.
      Zo'n leesblinde idioot ben je nou, je weet niet eens waar je een reply neerzet en dan tegendraads aan iemand als 3XL.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Wist niet dat je van test op internet ook op hete kolen kon zitten (H)

Comment

@Marnop Er zit 1 minuut tussen die post van 3XL en die van Kevster. Toen Kevster zijn post typte was die van 3XL er dus waarschijnlijk gewoon nog niet.

Vandaar dat er niet gespecificeerd is erin op welke comment hij reageert. Die van 3XL is er gewoon snel tussen gesprongen :P
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            LMAO. wat een heerlijk geval van spraakverwarring
            Volgens mij bedoelen jullie allemaal hetzelfde.

En de link unox/ knakworst lijkt me ook duidelijk Ik vond hem wel gevat.

Voor mijn idee spreekt Kevster 3XL ook niet tegen. Alleen de eerdere uitspraak van TS.

Voor de duidelijkheid: breder is dus meer nadruk op borst, smaller meer op triceps.
            Wat het misschien verwarrend maakt is dat Kevster spreekt over meer buiging arm tov borst tegenover meer buiging onderarm tov bovenarm.
            Hierbij lijkt het mij wel van de uitvoering afhangen. Als je namelijk smaller grip doet maar wel je armen loodrecht tov de grond houd....weet ik niet of die hoek borst, schouder minder is. Hij draait dan gewoon meer je ellebogen naar binnen.
            Bij de BB bench zal je breed lager met je ellebogen naar de grond gaan, en daarmee een grotere hoek bij je arm-borst overgang maken.

Dus.... misschien niet de helderste uitleg (of ik snap hem niet) maar bedoelt iedereen wel hetzelfde.
            Ik vond hem niet gevat, bs reply ook.
            Unox en knakworst is duidelijk dat snapt elke idioot,
            3XL zegt hoe breder hoe beter is onzin en flapdrol zegt breder is beter.
            Dan komt ie met een vaag ding als je grip breder is krijg je meer buiging in je armen,......hoe doe je dat als je zo breed mogelijk pakt, dus zoveel mogelijk je armen strekt?

Gewoon weer een BS reply van klevster.

Originally posted by 3XL
            Lengte-spanning is gebasseerd op "sliding filament" theorie en gaat er vanuit dat een spier wat myofibrille aangaat een punt heeft waarop een maximaal aantal actine- en myosine-filamenten in elkaar haken. Dit is de optimale lengte van de spier (meestal iets op rek)
            Waneer je de spier verder dan dit punt rekt haken er minder filamenten in elkaar waardoor de werking verminderd

Bovenstaand plaatje geeft trouwens een vertekend beeld omdat ook bij vrkoring en punt kan onstaan waarop de filamenten niet meer maximaal in elkaar haken.

Dus breder/zo breed mogelijk is niet (persee) beter punt.!

Comment

@Marnop Er zit 1 minuut tussen die post van 3XL en die van Kevster. Toen Kevster zijn post typte was die van 3XL er dus waarschijnlijk gewoon nog niet.

Vandaar dat er niet gespecificeerd is erin op welke comment hij reageert. Die van 3XL is er gewoon snel tussen gesprongen :P
              klefster z'n reply blijft BS.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Ik vond hem niet gevat, bs reply ook.
                Unox en knakworst is duidelijk dat snapt elke idioot,
                3XL zegt hoe breder hoe beter is onzin en flapdrol zegt breder is beter.
                Dan komt ie met een vaag ding als je grip breder is krijg je meer buiging in je armen,......hoe doe je dat als je zo breed mogelijk pakt, dus zoveel mogelijk je armen strekt?

Gewoon weer een BS reply van klevster.

Dus breder/zo breed mogelijk is niet (persee) beter punt.!
                Wat lul jij nou uit je nek, je lijkt wel een wijf, die snappen er er soms ook maar weinig van.
                Kevster zegt niet dat breder beter is....leer eerst eens lezen, en niet zo eigenwijs doen als een doorgedraaide deurknop.
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

kom op jongens... laten we het vriendelijk houden.

het kan verwarrend zijn als er een post tussen schiet en daardoor de volgorde van reacties niet duidelijk is.
                  En ik vond het verhaal van Kev ook een beetje vaag (of ik snap het nog steeds niet)
                  Al was het me wel duidelijk dat zijn reactie op unox was en niet op 3XL en had ik ook niet het idee dat die elkaar tegenspraken.

En misschien dat Kevster zijn ding van hoek arm tov torso vs boven tov onderarm nog even kan uitleggen... want daar ben ik ook wel benieuwd naar
                  Fear is the mind killer

Comment

kom op jongens... laten we het vriendelijk houden.

het kan verwarrend zijn als er een post tussen schiet en daardoor de volgorde van reacties niet duidelijk is.
                    En ik vond het verhaal van Kev ook een beetje vaag (of ik snap het nog steeds niet)
                    Al was het me wel duidelijk dat zijn reactie op unox was en niet op 3XL en had ik ook niet het idee dat die elkaar tegenspraken.

En misschien dat Kevster zijn ding van hoek arm tov torso vs boven tov onderarm nog even kan uitleggen... want daar ben ik ook wel benieuwd naar

Het maakt niet uit dat het verwarrend is, het gaat erom dat marnop nogal fel reageerde met zijn gescheld richting kevster, laatst had ik ook een aanvaring met marnop, toen was ik degene die verward was van een reply van marnop waarop ik naderhand zonder schoom mijn fout toegaf en m'n excuses gaf.
                    Marnop weigert blijkbaar z'n fout toe te geven en excuses richting kevster aan te bieden, in plaats daarvan blijft hij maar doorgaan........en dan ben je niets anders dan een eikel.
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik heb zeker niet gezegd dat het beter is. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik denk dat er meer stretch op de borstspier komt als je hem breder pakt (dus waarschijnlijk ook meer belasting). Voor je triceps is het minder belastend omdat je je onderarm minder hoeft te buigen tegenover je bovenarm.

Ik heb never never nooit niet gezegd dat het beter is. IK probeerde alleen het verschil tussen breed en smal uit te beelden.

Vriendelijk ben ik allang niet meer. Ik word kotsziek van Marnop (ik ben alleen een van de weinige die zijn bek open trekt) en het laatste wat ik van hem hoef is zijn excuses.
                      Last edited by Kevster; 09-12-2010, 17:24.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Is toch duidelijk dat kevster niet op de reactie van 3xl reageert.

Ts heet unox =knakworst(vond het wel grappig)...lijkt me een duidelijke zaak.

Overdreven gedoe hier.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Nou inderdaad Ashley!

Moet mij ook wat van het hart. Na een tijdje niet meer zo actief te zijn op dit forum en met wat vraagjes te zitten ga je eerst zoeken onderwerpen waar misschien je vraag al ter sprake komt. Dan valt pas op hoeveel onzin er geschreven wordt. Dit is weer typisch zo'n voorbeeld. In een paar reply's is de vraag al duidelijk beantwoord. Maar dan weet een ander het weer beter en gaat de discussie weer eindeloos verder over onzin ïn dit geval een knakworst. Lijkt wel op oud zeer uitvechten. Misschien is het ook de kunst om eens niet te reageren als de antwoorden al duidelijk zijn. Maar bij sommigen lijkt het erop dat ze het een kunst vinden om maar zoveel mogelijk berichten te posten. Dit is niet persoonlijk voor Marnop bedoeld, want het stikt ervan op dit forum. Soms handiger om je vraag dan maar elders bij bijvoorbeeld een ander forum te zoeken.
                          Erg jammer want er zitten veel gasten tussen die wel enorm veel kennis hebben en zich niet met een strijd om het beter te weten bezig houden. Maar helaas zijn er ook gasten met een paar indrukwekkende biceps en meteen denken dat ze proffessor zijn op het gebied van fitness, alles beter weten, niks van een ander aannemen, maar wel dit forum vervuilen. Komen er dan nieuwe onderwerpen die in het verleden als eens aan de orde zijn geweest, zijn dit ook de types die meteen reageren om te melden dat dit al uitgebreid gepost is en eerst maar gezocht moet worden met de zoekfunctie. Donder op man en reageer eens niet! Maar ja das natuurlijk het risico van een forum, gelukkig is het ook maar de minderheid.

Comment

@Jeroen

1) Enter is je vriend. Zo'n lap tekst aan een stuk door is niet te lezen

2) Dit topic is wel even een uitzondering omdat er een soort van ruzietje in ontstaat. Ik vind het vaak zelf juist wel heel fijn om van meerdere mensen de mening te horen. Juist om de verschillen naast elkaar te kunnen leggen, en ook als de vraag al is beantwoord... als sommige mensen zeggen dat iets klopt, hecht ik daar veel meer waarde aan als wanneer sommige andere mensen iets zeggen.

3) het blijft een forum en dan blijf je gewoon een hoop geouwehoer krijgen. Hoort er ergens ook gewoon een beetje bij.

4) Naar mijn beleving zijn er de laatste maanden juist relatief veel goede/ inhoudelijke discussies voorbij gekomen.

5) je hebt wel een punt dat de laatste tijd binnen draadjes steeds vaker en verder van het oorspronkelijke topic wordt afgedreven
                            Fear is the mind killer

Comment

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik denk dat er meer stretch op de borstspier komt als je hem breder pakt (dus waarschijnlijk ook meer belasting). Voor je triceps is het minder belastend omdat je je onderarm minder hoeft te buigen tegenover je bovenarm.
                              Daar ben ik met je eens. schouderbreedte is veel beter dan buiten pakken(op n gegeven moment krijg je last. Beetje vaag van mij om hier een topic van te maken. Soms zijn mensen n beetje verward he

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X