bench press met dumbells of met barbell?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Triple Aces View Post
    thx voor jullie adviezen! ik ga zeker eens proberen met dumbells, lijkt me idd ook wel dat (als je niet teveel naar je ego kijkt) je wel dieper kan gaan met dumbells en dit dus eigelijk ervoor zorgt dat het gedeelte waar je vooral op je borstspier werkt een langere beweging is dan bij barbell waar de stang uiteraard niet dieper kan als je borst... en wat dus eigelijk betere resultaten zal geven uiteindelijk?

@ marnop, incline flyes doe ik sowieso, maar die kunnen we bij ons jammer genoeg niet doen met cables!
    bij ons in de gym is er geen cable crossover jammer genoeg.. ik doe ze incline dus met dumbells...
    met cables heb je je over de hele beweging spanning waardoor dat beter is he zeker?...
    Inderdaad, volledige contractie gedurende de volledige rep, anders moet je zelf voor de contractie zorgen. Heb je geen machine die deze beweging simuleerd?
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik heb het eerst gedaan met dumbells maar in mijn laatste schema doe ik het met een barbell.
      Ik heb voor mezelf het gevoel dat ik het met een barbell op de een of andere manier beter kan en zwaarder.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        Die van ons liggen meestal onder een laag stof als weer eens iemand ze pakt, d8 dat wij max 55kg hebben
        Waar ik vroeger trainde, een hardcore gym lagen de dumbells tot 70 kilo, dat waren van die bijzet-tafeltjes zeg maar, met een laag stof. Ze werden zeer zelden gebruikt, terwijl er toch zat jongens dik over de 200kilo gingen met setjes benchpress.
        Ik topte destijds op 180 na de gewone setjes, maar no way dat ik met 70 kilo dumbells ging drukken.

Als altijd de dumbells boven de 40kilo met een laag stof liggen, waarom zouden er dan nog sportscholen die zwaardere dingen aanschaffen? Ze kosten een vermogen die kleredingen. Vroeger kwam je de zwaardere dumbs wel tegen overal, nu dus niet meer. Ze werden/worden toch niet gebruikt.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Milestone View Post
          Mijn mening:

Dumbells is beter in principe, door de werking van 2 onanfhankelijke weerstanden die beide los gecöordineert moeten worden. Verder is bij dumbells de ROM groter. Maar daar ligt nou ook precies het probleem.

Veel mensen nemen bij db press een veel kleinere ROM dan met benchen. Bij benchpress is het gewoon duidelijk waar de ROM eindigt, namelijk op je borstbeen of net erboven. Bij dumbells is dit veel moeilijker aan te voelen.

Goed uitgevoerd zijn dumbells dus beter, maar of het een significant verschil gaat opleveren? Denk dat afwisselen nog het beste is!
          De Rom bij de DB press eindigs wanneer de triceps evenwijdig zijn aan de vloer. waar mijn benchpress ook eindigd.
          ik wil niet overstretchen. wat je veel mensen met flys ook ziet doend at de ellebogen halverwege horizontala en verticaal tot stilstand komen. dan ga je in mij ogen teveel andere spiergroepen gebruiken.

overigens hebben wij op de gym db\s tot 36kg en 1 set verstelbare dmb's daarmee kan je tot 90kg per hand gaan.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
            De Rom bij de DB press eindigs wanneer de triceps evenwijdig zijn aan de vloer. waar mijn benchpress ook eindigd.
            ik wil niet overstretchen.
            met je triceps evenwijdig aan de vloer? dan komt je barbell toch helemaal niet tot op je borst? eerder zelf zo'n 10 cm erboven... dan mis je toch echt wel het belangrijkste deel van je beweging..
            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Ik doe het altijd met dumbells. Wij hebben geen eens geen stangen... Op dit moment ligt 20 tot 22 kg mij het lekkerst, aan iedere hand.

Hoeveel zou je dan ongeveer met een barbell kunnen aangezien dat zo'n verschil maakt? Ik lees wel eens dat mensen de bench press met een stang op 90 kg kunnen pakken. Hoeveel is dat ongeveer met 20 tot 22 kg aan dumbells? Misschien een lastige vraag, maar ben wel benieuwd.
              All time PRs: 195/135/232,5
              Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
                Ik doe het altijd met dumbells. Wij hebben geen eens geen stangen... Op dit moment ligt 20 tot 22 kg mij het lekkerst, aan iedere hand.

Hoeveel zou je dan ongeveer met een barbell kunnen aangezien dat zo'n verschil maakt? Ik lees wel eens dat mensen de bench press met een stang op 90 kg kunnen pakken. Hoeveel is dat ongeveer met 20 tot 22 kg aan dumbells? Misschien een lastige vraag, maar ben wel benieuwd.
                ik denk 60kg.
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

38kg is het hoogst bij ons.. En dat gaat ook te makkelijk

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                    met je triceps evenwijdig aan de vloer? dan komt je barbell toch helemaal niet tot op je borst? eerder zelf zo'n 10 cm erboven... dan mis je toch echt wel het belangrijkste deel van je beweging..
                    meen dat als je te diep zakt eerst je triceps aanspreekt en dan pas je borst

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                      meen dat als je te diep zakt eerst je triceps aanspreekt en dan pas je borst
                      Klopt maar dat gebeurt zowiezo met borst.
                      Mijn mening is dat je met dumbells dat je rom vergroot. Hier mee spreek je de spieren beter aan dan met barbell. Ik zou gaan varieren. Als je je borst 2x in de week pakt doe je bijv 1x barbell en de 2e keer dumbell.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X