dippen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dippen.

Als je niet kunt dippen. Hoe kun je hier dan het beste mee beginnen?

ik kan geen eens 1 herhaling maken en heb echt een goede onderkant borst oefening nodig. die loopt achter.
    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Decline bankdrukken zou ook voor de binnenkant borst moeten werken.. Heeft je sportschool geen assisted dip apparaat? Daar kun je gewoon ondersteund dippen en dat zou wel moeten lukken lijkt me .

Comment

shit man kan je echt serieus geen enkele herhaling dippen? ook niet ergens wat eerder in je training?
      Groeten

Comment

Als je nog geen enkele dip kunt maken, lijkt het me erg sterk dat je onderkant borst achterloopt. Gewoon bench pressen en gewoon pressen, en als je daarmee op een fatsoenlijk gewicht zit, zal je ook kunnen dippen.

Comment

In mijn vorige post bedoelde ik natuurlijk onderkant borst ipv binnenkant .

Comment

wat eerder in mijn training heb ik nog nooit geprobeerd maar het is me echt niet gelukt om echt diep door te zakken.
            ik weeg 83kg 1.79 vp 15% ongveer. en mijn onderkant borst loopt ver achter tov bovenkant borst.

ik heb geen assist dip apparaat tot mijn beschikking. en decline bench ook niet.

Comment

zet er een krukje onder, dan kun jeje voeten laten rusten en as much assist geven als je nodig hebt

Comment

Gewoon ergens vroeg in je training doen dan totdat je de oefening goed beheerst, prioriteiten stellen.
                Groeten

Comment

vandaag als 3e oefening gedaan

eerst 6werksetjes bench
                  toen 6 werksetjes clean en press
                  toen weighet dips 4 sets failure

set 1 5 reps
                  set 2 4 reps
                  set 3 3 reps
                  set 4 4 reps.

heerlijk diep doorgezakt. alleen ik voelde mijn borst niet. alleen triceps.

iig niet veel maar de laaste keer dat ik het probeerde kon ik geen reps maken. 4/5 maand geleden ofz.

Comment

als je helemaal rechtop blijft met je lichaam, en je zakt omlaag. en je houd je lichaam recht bij het omhoogduwen, dan gebruik je meer triceps.

leun je lichtjes voorover, en doe je dan de oefening, dan gebruik je meer onderkant borst.

als je deze oefening wilt doen voor onderkant borst, en je vind dit erg belangrijk. dan doe je het gewoon als eerste of maximaal als tweede oefening.

wedden dat als jij deze oefening als eerste oefening doet, dat je dan 8-10 reps kunt per set. (maarja dan kun je als je als tweede oefening gaat bankdrukken, wellicht iets minder bankdrukken als normaal). maarja waar ligt je prioriteit is dan de vraag.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sowieso ligt dit jaar mijn prioriteit nog bij de 90kg bench en probeer daar nog naar toe te werken.

1rm nu 85kg

Comment

Je kan ook dippen op een bankje, of met zo'n apparaat waar je kan bepalen met hoeveel kg's je dipt. Zo heb ik het eerst gedaan en doe het nu met mijn gewicht alleen.
                        All time PRs: 195/135/232,5
                        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

het is tijd verspilling waar je nu mee bezig bent als je daadwerkelijk op je rm traint zou ik je aanraden jm press en close grip te benchen dat zijn oefeningen waar je iets mee toevoegt

Comment

lees mijn log maar eens door

Comment

jm press lijkt beetje op de ouderwetse frenchpress meen ik
                              en combi tussen skull crusher en close grip benchpress.. maar ziet er wel leuk uit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X