deadlift fullstop?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• deadlift fullstop?

Als ik hoger in gewicht ga vind ik het lastig om perfect form aan te houden. Ik tik normaal gezien bij elke herhaling even de grond en begin dan meteen aan mijn volgende rep.

Nu heb ik vandaag na elke rep fullstop gedaan. Dit voelde veel beter aan mijn rug omdat ik een betere vorm kon houden.

Is het nu beter om lager gewicht te pakken en zoals eerst tussen de reps even de grond te tikken? of mag ik hoger in gewicht gaan en tussen elke rep full stop doen?

Originally posted by Nergal View Post
    Als ik hoger in gewicht ga vind ik het lastig om perfect form aan te houden. Ik tik normaal gezien bij elke herhaling even de grond en begin dan meteen aan mijn volgende rep.

Nu heb ik vandaag na elke rep fullstop gedaan. Dit voelde veel beter aan mijn rug omdat ik een betere vorm kon houden.

Is het nu beter om lager gewicht te pakken en zoals eerst tussen de reps even de grond te tikken? of mag ik hoger in gewicht gaan en tussen elke rep full stop doen?

Ik heb pas met een jongen getrained die een aantal jaar (3 geloof ik) olympisch gewichtsheffen heeft gedaan. Geen nationaal bekende ofzo, maar iemand die daar heeft getrained. Ik heb nog nooit zo'n zuivere vorm gezien met deadliften, schitterend!

Maar wat hij dus deed (en hij had er verstand van) was 1 rep, loslaten en rechtop staan en rug strekken en meteen weer een rep, loslaten staan en rug strekken en weer een rep. Zo trainde hij ook geregeld.

Maar later deed hij ook weer een aantal reps achter elkaar door. Dus het kan wel, maar welk nut het heeft weet ik nog niet
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

deadstop altijd
      Groeten

Comment

Als je form verzwakt ga je gewoon te zwaar. Misschien trekken je benen het dan wel bij de lift off, maar is het voor je rug te zwaar om in de gewenste positie te blijven. Sowieso moet je altijd het gewicht vanuit stilstand van de grond trekken. Het heet niet voor niets een dead lift.

Dus, gewoon een gewicht pakken waarmee je de juiste houding kan blijven aanhouden en waarbij je bij elke rep de grond raakt en vanuit stilstand (van het gewicht) weer begint aan de volgende rep.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Techniek fail is niet altijd het gewicht, kan ook concentratie zijn als je snel na een touch door gaat.
          Groeten

Comment

Ligt aan je doelen.
            Ik doe geen stop, gelijk door dus. Soms tik ik de grond aan en soms net boven de grond en weer omhoog.
            Mijn mening is dat als je geen goede vorm kan houden, dan is het gewicht te hoog.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Even duidelijk maken dat ik bij eenzelfde gewicht wel perfect form kan aanhouden als ik deadstop doe, maar niet als ik gewoon de grond tik.

Bij de opwarmsetjes houd ik het bij licht tikken tussen de reps en bij de worksets word het deadstop.

alvast bedankt voor de reacties.

Comment

gewoon stil leggen op de grond.....
                Groeten

Comment

ik bedoelde bij hoog gewicht. bij mijn opwarmsetjes lukt het wel met goede vorm.

Comment

Originally posted by Revius View Post
                    gewoon stil leggen op de grond.....
                    je bent pas hardcore als je hem stil op de kast kan leggen.

Ik ben ook voor Full Stops. Niet dat ik het altijd doe hoor :P

Comment

ik bedoelde bij hoog gewicht. bij mijn opwarmsetjes lukt het wel met goede vorm.
                      Wat wil je nou horen?
                      Je zegt 3x dat je iets bedoelt, maar zonder dat te lezen kan ik al zeggen dat je hem stil moet leggen als dan je techniek beter is.
                      Bouncen is sowieso zinloos normaal gesproken.
                      Groeten

Comment

Dan had je het misschien beter wel gelezen? Bouncen doe ik zoieso niet, met tikken bedoel ik de grond lichtjes aanraken(of soms niet). Vergelijkbaar met de barbell en borst bij benchpress.

Wat heeft het voor nut om full stop te doen bij je opwarmsetjes als je techniek er niet onder lijdt?

Toch bedankt voor je input.
                        Last edited by Nergal; 20-12-2010, 17:03.

Comment

Bij squats warm je toch ook niet op door boven par te blijven en dan je werksets full doen?
                          Groeten

Comment

ik doe touch and go als ik zeer zwaar ga bounce ik ook soms

Comment

Originally posted by SpuitJunkie View Post
                              ik doe touch and go als ik zeer zwaar ga bounce ik ook soms

Bounce moet je iig nooit doen, gelijk afleren.

Laatst was er bij ons een BP wedstrijd....alle jongens met een bounce.....fail.....
                              Vaak houding al bagger, maar voornamelijk veel bounce. Als ze trainen doen ze dat niet maar is er een wedstrijd dan doen ze het wel....beetje vaag.
                              Anyway, bij dingen als bounce is er als je daar niet goed op getraind bent vergrote kans op blessures. De meesten kunnen niet doordrukken en vangen wel op, maar drukken dus niet met de bounce mee. Bar komt dan 5 tot 10 cm omhoog en verder blijft ie dan hangen en komen ze niet verder, vanaf dat moment heb je vergrote kans op blessures.

Dan kan je beter werken zoals Revius en Falstyr zeggen, stilleggen en dan weer gaan, is voor de veiligheid dan beter. Geldt dus voor zowel deadlift alsook voor bench e.d.

Touch and go of zonder touch gewoon doorgaan kan wel als de bewegingen vloeiend en gecontroleerd blijven.

Tot die tijd, als je zwaar wil, de adviezen van Revius nemen en stilleggen, houding goed en dan weer opnieuw. Lichtere gwichten kan je voortdurende reps maken, zolang de vorm goed blijft.

Misschien kan Falstyr nog wel e.e.a. uitleggen mbt bounce en andere zaken.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X