Rust tussen de oefening

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by roy89 View Post
    Hoeveel rust moet je nemen tussen elk setje wil je snel groeien.
    Is dat 30 sec, 1 minuut 2 minuten? Heb namelijk geen idee.
    2-3 minuten ip optimaal voor zowel max. gewicht als aantal reps met een gegeven gewicht.

Korter betekend minder gewicht en/of minder reps. Langer geeft geen toegevoegde waarde
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Nu alles gelezen te hebben, is niemand echt eruit wat nou beter is... Want ik was ook wel benieuwd wat de uitkomst zou zijn..
      Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        @Marnop... ik durf dat onderzoek te betwijfelen. Ze trekken daar een causaal verband, waar dat in mijn ogen niet ligt. En het is inderdaad niet het meest grootschalige onderzoek.

Verder was het me al eerdre opgevallen dat jij vooral focus legt op HGH aanmaak. Terwijl dit volgens mij niet de enige voorwaarde is voor groei. Als je geen mRNA activatie in een spier hebt kun je zoveel hgh in je lijf hebben als je wilt... maar zal je spier niet groeien.

Ik doelde op de eerdere soort spierpijn in betrekking met melkzuur. En wil ook niet zeggen dat het perse gebeurd

@All Er zijn ongetwijfeld redenen en argumenten te bedenken voor veel en voor weinig rust. Ik ben zelf ook fan van een mix.

Ik ben aan de andere kant de laatste tijd wel steeds nieuwsgieriger aan het worden naar de minimalistische aanpakken. Occam's razor. Minimale training voor max groei, dat soort dingen.
        Dit zijn aanpakken waar mensen ook enorme resultaten mee geboekt hebben. En waarbij melkzuur echt niet aan de orde is

Bij de juiste intensiteit heb je altijd activatie van je messengers.
        Ik ben ook zoals je weet degene die ook direct na de training bijvoorbeeld er alles aan doe om de eiwitsynthese te verhogen en de proteïnebalans positief te maken. Dus is wat flauwekul om dat over mRNA te beginnen.

Ik vind dat een vanzelfsprekend iets.
        Daarnaast wil je neem ik aan zo hoog mogelijke waardes hebben van o.a. test en GH. GH kan je dus beinvloeden door op lactaat te trainen en door bepaalde amino's goed getimed te nemen.

Voor maximaal gewicht vs maximaal reps heb je de 2 á 3 minuten en soms zelfs meer nodig, maar voor hypertrophy niet. Daar kan je volstaan met 30 tot 90 seconden.

Je groeit ook door alleen maar zwaar gewicht te pakken, dat klopt ook, maar zwaar is niet mijn doel, mijn doel is puur groei en daarvoor heb je geen mega gewichten nodig. Dus kan je ook met minder rust af.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          @Marnop... ik durf dat onderzoek te betwijfelen. Ze trekken daar een causaal verband, waar dat in mijn ogen niet ligt. En het is inderdaad niet het meest grootschalige onderzoek.

Verder was het me al eerdre opgevallen dat jij vooral focus legt op HGH aanmaak. Terwijl dit volgens mij niet de enige voorwaarde is voor groei. Als je geen mRNA activatie in een spier hebt kun je zoveel hgh in je lijf hebben als je wilt... maar zal je spier niet groeien.

mRNA synthese word juist geactiveerd door hormonen en andere signaal moleculen. Veel hormonen geeft automatisch een grotere transcriptie en translatie van mRNA. Zo trainen dat je een maximale mRNA transcriptie opwekt door o.a. hormonale invloeden zorgt ervoor dat genen ten behoeve van de spiergroei meer tot expressie komen.
          Het nuttigen van eiwitten en/of aminozuren geeft logischerwijs een verhoging van de eiwitsynthese. zo is het ook met het nuttigen van koolhydraten en vetten, die metabolismen komen ook op gang wanneer het lichaam ze binnen krijgt. Het verhogen van eiwitsynthese is nog steeds niet het equivalent van hypertrofie, andersom wel.
          Trainen op de juiste manier, met de juiste intensiteit zorgt ervoor dat er hormonen en signaalmoleculen vrijkomen die de mRNA transcriptie stimuleren/versterken. Het nuttigen van macronutrienten zoals eiwitten/aminozuren zorgt voor een optimale omgeving om de gevraagde aminozuren aan te leveren voor de bouw van eiwitten en te zorgen voor een minimale repressie van de mRNA transcriptie.

Comment

Toch bedankt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X