verbranding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verbranding

Is het verstandig om voor je training cardio of vetverbranding op de loopband te doen?
    Of kan je dat beter erna doen!?

Erna..

Comment

mij hebben ze altijd gezegd: eerst krachttraining en daarna cardio. omdat anders je al veel krachten hebt verspeeld door de cardio...

Comment

Na je training gewoon 10 of 15 min beetje cardio..

Comment

Voor vetverbranding erna omdat je glycogeen dan al opgeraakt is door de krachtinspanning van je normale training. Hierdoor verbrand je meteen vet als je cardio er na doet. Heeft hetzelfde effect als op de nuchtere maag.

correct me if im wrong!
          sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by wzoet View Post
            Voor vetverbranding erna omdat je glycogeen dan al opgeraakt is door de krachtinspanning van je normale training. Hierdoor verbrand je meteen vet als je cardio er na doet. Heeft hetzelfde effect als op de nuchtere maag.

correct me if im wrong!
            Okee I'll correct.

Heeft niet al te veel te maken met glucose voorraden. Je hebt als sporter vaak veel te veel glucose in je reserves opgeslagen om op te raken in 1 training, dus ......

Een aërobe activiteit voer je uit in je zuurstof systeem, daarin verbrand je, op de optimale HF een mix van glucose en vetten. Dus de glucose aanwezigheid is dan niet geheel relevant.
            Vet verbranding komt dus vanwege de aërobe activiteit op ideale HF.

Je doet eerst KT, daarin verbrand je al na een 30 of 40 minuten een beetje vet(bij gemiddelde hoge intensiteit), je HF is dan ook al wat verhoogd. Als je dan na de KT met je al iets verhoogde HF gelijk cardio gaat doen, dan verbrand je vanaf minuut 1 al vet.
            Norm aal met dat op gang komen en begint dus pas echt als je enige tijd bezig bent en het omslagpunt voorbij gaat.
            Cardio kost evengoed veel energie, als je die energie kwijt bent kan je minder energie steken in je KT. Andersom is makkelijker en daarom dus beter.
            Intensieve KT zorgt voor verhoogde energie verbruik in rust, groeiende en herstellende spieren zorgen voor verhoogde energie verbruik en spiergroei(grotere spiermassa) is dan een belangrijke factor in vetafbraak en anti-jo-jo effect.

Daarom dus eerst KT en dan cardio.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Oke

Want iemand vertelde zelfs dat cardio of vetverbranding voor t Kt.
              Beter is want als je t erna zou doen dan zou je ook weer spier massa weg trainen Dmv cardio??????

Comment

ik doe nooit cardio waarom moet ik dit doen>?

Comment

Originally posted by ultralord View Post
                  Want iemand vertelde zelfs dat cardio of vetverbranding voor t Kt.
                  Beter is want als je t erna zou doen dan zou je ook weer spier massa weg trainen Dmv cardio??????
                  Het kan natuurlijk wel, maar als je voeding goed is en duur van de cardio niet buitensporig lang verlies je geen noemenswaardige hoeveelheden spiermassa. Voor KT zou ik, behalve een warming-up, geen cardio doen. Goede KT met de juiste intensiteit is belangrijker dan cardio voor vetverlies.

Comment

Aha dan hou ik t gewoon op 10 min cardio erna!

Thx!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X