biceps workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

probeer bij elke herhaling op hoogste punt nog 1sec ffies die bicep extra aan spannen dat vind ik altijd heerlijk.

wat ik ook lekker vind is gaint sets voor biceps doe ik als volgt:
    bij preacer curl bankje doe ik met losse dumbell de volgende 3 oefeningen achter elkaar:
    eerst reverse bicep curl tot ik niet meer kan met gewicht waar ik 8 a 10hh mee maak haal ik 10, volgende x zwaarder gewicht, dan hammer curl en daarna gewone bicep curls (hiermee help ik met andere hand laatste 3x omhoog als ik het niet haal).
    3 setjes en ik ben klaar met mijn biceps trainen duurt dus ongeveer maar 10min
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
      BN'ers

Heb wat hulp nodig bij m'n biceps workout, ik heb namelijk het gevoel dat deze niet goed getraind wordt... Bij andere spiergroepen voel ik echt een "burn" tijdens de workout en wat spierpijn erna, bij de biceps heb ik dit echter niet. Ik train de rug en biceps op dezelfde dag. Mijn huidige workout ziet er als volgt uit:

EZ barbell curls
      Hammer curls
      wide grip curls
      close grip curls
      Originally posted by Meth View Post
      Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Nauwelijks spierpijn in mijn biceps als ik na het rug trainen 4 oefeningen á 4 x 8 doe. Nu las ik hierboven dat je gewoon je schema eventjes lekker om moet gooien met diverse oefeningen erdoor dat dit wel zal helpen. Ben benieuwd.
      Als je biceps na de rug traint kan het zijn dat ze al te vermoeid zijn om nog echt getraind te worden.

Oplossing, train ze op een apparte dag samen met triceps.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ooit gelezen dat je toch 1x om de 4 a 6 weken een keer moet 21'en. Ik doe het, ik vind het zalig
        Chaos. Panic. Disorder. My work here is done

Comment

Originally posted by marnop View Post
          21's = 7 laag, 7 hoog en 7 helemaal.

YouTube - Build Bigger Biceps - 21s curls.mpg
          En ik altijd maar zeggen dat het een supersetje was zo?

Comment

1. Optrekken.
            3 sets - max aantal reps

(En jezelf wel ver genoeg laten zakken)

2. Curls met de rechte stang
            3 sets - 12-10-8-8
            (2.)of 21en als je daar nog genoeg kracht voor hebt.
            3 sets - 21-21-21

3. Hammer curl
            3 sets - 10-10-8-8

Comment

Originally posted by Cali View Post
              Ooit gelezen dat je toch 1x om de 4 a 6 weken een keer moet 21'en. Ik doe het, ik vind het zalig

Het is absoluut GEEN moeten.
              Je kan het zo nu en dan toevoegen als extraatje, bijvoorbeeld als je tegen een plafond zit.
              Een normaal knap schema, training, herstel en voeding is moeten, de extraatjes niet.
              Die extraatjes zouden je een stapje over een drempel/plafond kunnen helpen. Zodra het aangeslagen is dan ga je weer normaal je schema hanteren om geen overtraining in betreffende spieren te veroorzaken.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zo bedoelde ik mijn 'moeten' niet, ik bedoelde het meer in de zin van sommige raden het aan.
                Hoe dan ook, ik vind het een fantastische oefening =)
                Chaos. Panic. Disorder. My work here is done

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                  Als je biceps na de rug traint kan het zijn dat ze al te vermoeid zijn om nog echt getraind te worden.

Oplossing, train ze op een apparte dag samen met triceps.
                  Precies! had ik al eerder in het topic vermeld maar niemand reageerd erop
                  Ik wissel gewoon lekker af, soms rug-biceps, soms borst-biceps en soms biceps-triceps, ze gaan als een speer!
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

tja hangt er ook vanaf of je BB'er bent of PL'er.

Als PL'er... is je biceps al moe na rug... boeiuh. Train je hem gewoon op. Blijkbaar heb je hem dan of al zwaar gepakt... of is je rug de zwakkere schakel. (ik weet het... grove overgeneralisering)

Ben je BB'er. Of een beachboy die grote 'guns' wil... tja dan gewoon armendag pakken :P
                    Fear is the mind killer

Comment

grote gunz is nix als je verwikkeld bent in een straatgevecht

OT: wat sf01 zegt

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        tja hangt er ook vanaf of je BB'er bent of PL'er.

Als PL'er... is je biceps al moe na rug... boeiuh. Train je hem gewoon op. Blijkbaar heb je hem dan of al zwaar gepakt... of is je rug de zwakkere schakel. (ik weet het... grove overgeneralisering)

Ben je BB'er. Of een beachboy die grote 'guns' wil... tja dan gewoon armendag pakken :P
                        Ik ken niet veel PL'rs die appart werk voor de biceps doen. Maar ook als je als PL gericht werk voor de biceps doet wil je dit met het gewicht doen waar je het meest aan heb en dat is niet na een stevige rug/borst training, maar op een "vers" moment omdat het doel van arm werk ondersteuning van de wedstrijd onderdelen is.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                          grote gunz is nix als je verwikkeld bent in een straatgevecht

OT: wat sf01 zegt
                          Dan gebruik je de verkeerde gunz. (don't take a knife to a gunfight)

Comment

ohh snap, That's what I always do in a gunfight.

Comment

Comment

Afwisseling en intensiviteit zijn de sleutel.Train met zware gewichten,maar 3 setjes van 5 zware herhalingen is lang niet zo intensief als bv 3 setjes 21en of 3 setjes van 50 herhalingen.Bedenk elke training weer een variant op de vorige training en kies goede basisoefeningen(ez curl,preacher curl,zittende dumbell curl)en lekker knallen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X