biceps workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biceps workout

BN'ers

Heb wat hulp nodig bij m'n biceps workout, ik heb namelijk het gevoel dat deze niet goed getraind wordt... Bij andere spiergroepen voel ik echt een "burn" tijdens de workout en wat spierpijn erna, bij de biceps heb ik dit echter niet. Ik train de rug en biceps op dezelfde dag. Mijn huidige workout ziet er als volgt uit:

EZ barbell curls
    Hammer curls
    wide grip curls
    close grip curls

teveel curlzzz, heb ook nooit burn tijdens bicep workouts.
    ook heb ik nooit bicep spierpijn, als je niks voelt betekent dat niet dat het niet werkt.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
      teveel curlzzz, heb ook nooit burn tijdens bicep workouts.
      ook heb ik nooit bicep spierpijn, als je niks voelt betekent dat niet dat het niet werkt.
      hmm ja zat ik ook al op te denken dat er teveel curls in waren ( laatste twee zijn wel cable curls) Wat zou ik dan beter kunnen doen van oefening buiten die curls?

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
        hmm ja zat ik ook al op te denken dat er teveel curls in waren ( laatste twee zijn wel cable curls) Wat zou ik dan beter kunnen doen van oefening buiten die curls?
        Biceps kun je alleen maar trainen met curls..hoe wil je het anders gaan doen?

Optrekken zou nog wel kunnen eventueel..

Breng gewoon regelmatig variatie in je trainig d.m.v. het veranderen van set's..rep's en oefeningen..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          Biceps kun je alleen maar trainen met curls..hoe wil je het anders gaan doen?

Optrekken zou nog wel kunnen eventueel..

Breng gewoon regelmatig variatie in je trainig d.m.v. het veranderen van set's..rep's en oefeningen..
          Wel daarom zat ik juist vast en vroeg ik om hulp, omdat ik geen andere oefening buiten curls ken.... optrekken zou inderdaad wel een alternatief kunnen zijn..

Comment

Gewoon je schema omgooien naar aparte arm dag.
            Als je rug gruwelijk hebt getraind heb je als het goed is nog weinig kracht over. Werkt bij mij in iedergeval prima.
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

doe alleen af en toe hammer curls.. armen groeien aardig mee met rows/chins
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

biceps bij de rugdag.

Comment

Ligt helemaal aan de training natuurlijk. Het ene schema doe ik ze met rug, andere met borst.

Gooi er eens wat reverse curlls in, kan aan scott bench maar ook aan de cables!

Comment

BN'ers

Heb wat hulp nodig bij m'n biceps workout, ik heb namelijk het gevoel dat deze niet goed getraind wordt... Bij andere spiergroepen voel ik echt een "burn" tijdens de workout en wat spierpijn erna, bij de biceps heb ik dit echter niet. Ik train de rug en biceps op dezelfde dag. Mijn huidige workout ziet er als volgt uit:

EZ barbell curls
                    Hammer curls
                    wide grip curls
                    close grip curls
                    die wide grip en small grip zijn die ook met EZ bar ?
                    rechte stang pakken, gewone grip iets buiten je schouders en een keer 21'en
                    sowieso rechte stang pakken voor gewone curls en zwaar gaan, gewicht moet lekker hoog zijn, niet piepen maar doen lekker zwaar.
                    EZ en Hammer zijn lekkerder voor je polsen, maar ik vind zelf de recht barbell nog altijd het beste en gewone dumbell curls natuurlijk. preacher of scott curls ook perfect.

Na rug biceps is 2 en max 3 oefeningen meer dan zat.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      sowieso rechte stang pakken voor gewone curls en zwaar gaan, gewicht moet lekker hoog zijn, niet piepen maar doen lekker zwaar.
                      EZ en Hammer zijn lekkerder voor je polsen, maar ik vind zelf de recht barbell nog altijd het beste en gewone dumbell curls natuurlijk. preacher of scott curls ook perfect.

Na rug biceps is 2 en max 3 oefeningen meer dan zat.
                      Die small en wide grip doe ik met een rechte stang aan de cable, gewicht probeer ik inderdaad altijd zo hoog mogelijk te pakken. Wat bedoel je met een keer 21'en?

Comment

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Nauwelijks spierpijn in mijn biceps als ik na het rug trainen 4 oefeningen á 4 x 8 doe. Nu las ik hierboven dat je gewoon je schema eventjes lekker om moet gooien met diverse oefeningen erdoor dat dit wel zal helpen. Ben benieuwd.
                        Bone is for the dog, meat for the man.

Comment

Maar wel strikt uitvoeren en niet zoals 99,9 % van de figuren bij mij in de sportschool.
                          zwaar gaan is goed,maar een goede techniek en rom zijn nog belangrijker.
                          ik ben wel van mening dat her en der een keer smokkelen om de laatste reps eruit te persen erg goed is,maar dan moet de basis wel in orde zijn.
                          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Die small en wide grip doe ik met een rechte stang aan de cable, gewicht probeer ik inderdaad altijd zo hoog mogelijk te pakken. Wat bedoel je met een keer 21'en?

21's = 7 laag, 7 hoog en 7 helemaal.

YouTube - Build Bigger Biceps - 21s curls.mpg
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

21's = 7 laag, 7 hoog en 7 helemaal.

YouTube - Build Bigger Biceps - 21s curls.mpg
                              Ga ik zeker eens proberen, bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse