té veel oefeningen?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• té veel oefeningen?!

Klopt het dat als je teveel oefeningen doet voor een bepaalde spiergroep, dat het je spieren terug afbreekt? zo ja, hoeveel oefeningen zou je mogen doen per spiergroep?
    Eat clean and train hard...

Ligt aan het volume (sets en reps)
    Als je te lang traint wordt je katabool en maak je erg veel cortisol aan, dan ga je spiereiwitten afbreken.
    Daarom train je max een uurtje en neem je voldoende eiwitten en direct na de training een wheyshake.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ Marnop.
      Ik volg jou schema nu. ik neem 1 minuut rust tussen de oefeningen door. ik vraag me af hoe snel jij alle oefeningen doet en hoeveel pauze je steeds neemt. want de dag waarbij je benen, schouders en buik traint doe je in totaal 10 oefeningen. ik was daar toch wel iets langer dan een uurtje mee bezig.
      Last edited by leonrobbers; 21-04-2011, 23:32. Reason: verbetering

Comment

Tussen de oefeningen of tussen de sets?
        Je moet niet gaan afdwalen tussen setjes in, ik doe het zo: 1e setje - pak hoger gewicht - wacht 10? seconden - en 2e setje knallen - pak hoger gewicht - wacht 10? seconden - en laatste setje knallen.
        Dan op naar de volgende oefeningen, loop er heen, leg je handdoekje neer, pak het gewicht en dan knallen. Wat ik wil zeggen is dat je tussen je setjes of oefeningen door al wat loopt en gewichten pakken enz zit je al gauw aan de 30seconden pauze, dus kan je gewoon weer verder knallen
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

hangt ook weer van je doelen af en hoe je wilt trainen.
          Ik hou op mijn hoofdoefening(en) 4 minuten rust tussen de sets, op de rest 90 seconde tussen sets (tenzij ik superset)

@TS naast cortisol stijging en daarom je training kort willen houden heb je ook te maken met het mogelijke overtrainen van je spier. er is x spierbeschadiging (door training) die leidt tot maximale groei. Ga je daar voorbij, dan beschadig je je spier nutteloos veel en zit je je voortgang alleen maar in de weg.
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
            Tussen de oefeningen of tussen de sets?
            Je moet niet gaan afdwalen tussen setjes in, ik doe het zo: 1e setje - pak hoger gewicht - wacht 10? seconden - en 2e setje knallen - pak hoger gewicht - wacht 10? seconden - en laatste setje knallen.
            Dan op naar de volgende oefeningen, loop er heen, leg je handdoekje neer, pak het gewicht en dan knallen. Wat ik wil zeggen is dat je tussen je setjes of oefeningen door al wat loopt en gewichten pakken enz zit je al gauw aan de 30seconden pauze, dus kan je gewoon weer verder knallen
            Met zware squat´s / deadlifts heb je echt wel meer dan 10 seconde nodig om bij te komen.

Comment

Originally posted by wollie88 View Post
              Met zware squat´s / deadlifts heb je echt wel meer dan 10 seconde nodig om bij te komen.
              elke oefening heb ik wel meer dan 10s nodig.. idd om aeroob weer bij te komen maar voor je spieren ook anaeroob.

+ soms kan ik niet eens meer normaal bewegen zo verzuurd ben ik de 1e 10s kan een oefening, dan kan ik echt niet in 1x door

Comment

Originally posted by tha man View Post
                elke oefening heb ik wel meer dan 10s nodig.. idd om aeroob weer bij te komen maar voor je spieren ook anaeroob.

+ soms kan ik niet eens meer normaal bewegen zo verzuurd ben ik de 1e 10s kan een oefening, dan kan ik echt niet in 1x door

Waarom zou je aëroob bij moeten komen?
                Klein beetje op adem komen is zat.
                Tot ongeveer 30 seconden is dan vaak genoeg, je HF blijft lekker hoog, je gebruikt veel zuurstof en verbrand veel vet, perfect dus.

Als je verzuurd even wat stretchen, melkzuur er uit en nog een setje branden, heerlijk, zeer hoge GH levels.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  hangt ook weer van je doelen af en hoe je wilt trainen.
                  Ik hou op mijn hoofdoefening(en) 4 minuten rust tussen de sets, op de rest 90 seconde tussen sets (tenzij ik superset)

@TS naast cortisol stijging en daarom je training kort willen houden heb je ook te maken met het mogelijke overtrainen van je spier. er is x spierbeschadiging (door training) die leidt tot maximale groei. Ga je daar voorbij, dan beschadig je je spier nutteloos veel en zit je je voortgang alleen maar in de weg.

Met die rusttijden zou ik ruim 2 uur bezig zijn. 4 minuten.....shit, 90 seconden gaat nog....tussen oefeningen dan, tussen sets vind ik dat ook teveel. max 60 seconden als ik echt leeg ben.
                  Ook met supersets en triple of giantsets.

Comment

Alleen op mijn hoofdoefeningen hé. Dus eerste oefening van de dag. Daarna ongeveer 90 sec rust tussen sets. misschien 120 sec tussen oefeningen.

Ennuh... tja verschil of je BB of PL bent
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Waarom zou je aëroob bij moeten komen?
                      Klein beetje op adem komen is zat.
                      Tot ongeveer 30 seconden is dan vaak genoeg, je HF blijft lekker hoog, je gebruikt veel zuurstof en verbrand veel vet, perfect dus.

Als je verzuurd even wat stretchen, melkzuur er uit en nog een setje branden, heerlijk, zeer hoge GH levels.
                      Waarom adviseren atleten als Wendler, Bill Starr dan om zo'n 2-3 minuten rust aan te houden? Dat moet toch ergens vandaan komen lijkt me.

Flinke jongen als je maar 10 seconde rust nodig hebt tussen je deadlift werksets.
                      Squat 5 x 147.5
                      Bench 5 x 122.5
                      Deadlift 5 x 180

Comment

kheb ook altijd wel ff tijd nodig bij squaten, niet in de minuten maar iig een minuutje om weer bloed in mun kop te krijgen
                        Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                        Doel eind 2015: 100kg
                        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

hij kwam pas nog weer voorbij in die link van SteefDK -> 15 tips om optimaal te trainen.
                          Dat uit onderzoek bleek dat 2-3 minuten rust tussendoor het meest optimaal is voor zowel kracht als massa. Helaas geen fatsoenlijke verwijzing erbij :S

Zo kort rust lijkt me vooral practisch voor vetverbranding. Beetje HiiT style trainen dan.
                          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
                            Waarom adviseren atleten als Wendler, Bill Starr dan om zo'n 2-3 minuten rust aan te houden? Dat moet toch ergens vandaan komen lijkt me.

Flinke jongen als je maar 10 seconde rust nodig hebt tussen je deadlift werksets.
                            30 seconden zei ik he.

Maar ik heb niks met Jim Wendler en Bill Starr, ik ben bodybuilder, geen powerlifter.
                            Ik hoef niet persee veel sterker te worden, zie het nut er niet van in.

Ik heb vroeger alleen maar zwaar getraind, kon me niet zwaar genoeg zijn, maar heb nooit lange rusttijden gehad tussen sets.
                            Dat verhaal is grootste bullshit dat je altijd lange rust moet houden om sterk te worden. Net zo goed dat het BS is dat je niet sterk kan worden op setjes van 8 tot 10.

Je lichaam past zich aan aan wat je en hoe je traint.
                            En het enige verschil in halen van het einddoel is de weg er naartoe.

Comment

Ja bij benchen, quatten, deadlift etc. neem ik ook wel iets meer pauze, maar bij andere oefeningen zit ik even, pak meer gewicht, wacht nog even en knal hem dan gewoon door. Bij deadlift etc zal het neerkomen op zo'n 45-60 sec bij andere 30sec.
                              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X