Trainen borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Larsiefix View Post
    Dit wil je juist vermijden toch? Dan heb je een kleine periode 'rust'

Dat even vasthouden is oorspronkelijk eigenlijk even aangespannen houden in uiterste contractie en dan weer zakken en weer pressen en dan weer even vasthouden enz.

Alleen verandert dat wel vaak in even bovenin houden om een rustmoment te pakken zonder spanning........
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Natuurlijk zijn er een hoop mensen die jarenlang met de ellebogen naar buiten bankdrukken zonder dat zij geblesseerd raken. Maar zo heeft iedereen wel een familielid die 100 jaar oud is geworden terwijl die een liter rum per dag drinkt. Maar dat betekent niet dat zuipen gezond is, dus dat is geen argument. De feiten spreken voor zich.

We hebben ook bijna een eeuw rondegereden in auto's zonder gordels.....nu zou je opeens gelijk doodgaan als je geen gordel om doet.

Maar mbt het bankdrukken, we hebben het natuurlijk niet over enkelingen die het zogenaamd fout doen of deden en honderd jaar lang blessure vrij blijven of bleven. Maar hele generaties.
      De laatste jaren wordt er nogal gehyped dat je op die of die manier moet trainen en drukken.
      Het aantal blessures daalt er helaas niet mee.

Comment

Originally posted by marnop View Post
        We hebben ook bijna een eeuw rondegereden in auto's zonder gordels.....nu zou je opeens gelijk doodgaan als je geen gordel om doet.

Maar mbt het bankdrukken, we hebben het natuurlijk niet over enkelingen die het zogenaamd fout doen of deden en honderd jaar lang blessure vrij blijven of bleven. Maar hele generaties.
        De laatste jaren wordt er nogal gehyped dat je op die of die manier moet trainen en drukken.
        Het aantal blessures daalt er helaas niet mee.
        Of het gehyped wordt of niet, daar kan ik helaas geen uitspraak over doen. Het is niet iets wat meetbaar is.

Dat bankdrukken op een bepaalde manier schade kan veroorzaken in en rondom het schoudergewricht is echter wel wetenschappelijk aantoonbaar. Deze kennis is nu beschikbaar en ik zie geen reden om daar geen gebruik van de maken ter voorkoming van mogelijke problemen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Of het gehyped wordt of niet, daar kan ik helaas geen uitspraak over doen. Het is niet iets wat meetbaar is.

Dat bankdrukken op een bepaalde manier schade kan veroorzaken in en rondom het schoudergewricht is echter wel wetenschappelijk aantoonbaar. Deze kennis is nu beschikbaar en ik zie geen reden om daar geen gebruik van de maken ter voorkoming van mogelijke problemen.
          Dat laatste heb je groot gelijk in, maar probleem is een beetje en dat is ook typisch iets Nederlands, het MOET op die manier anders ben je een grote klootzak.........
          Hier op bodynet valt het wel mee, er was er 1 die het af en toe probeerde, maar kijk je op DBB, daar wordt de boel echt verneukt door een stelletje mislukte powerlifters die alles wat anders gedaan wordt zwaar de grond in stampen.

Er zijn gewoon meerdere methodes en uitvoeringen mogelijk en alles is goed. Dat er manieren zijn die wellicht wat beter zijn, dat kan en is ws ook zo. Maar er zijn geen wetten die bepalen dat het zo of zo moet.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Dat laatste heb je groot gelijk in, maar probleem is een beetje en dat is ook typisch iets Nederlands, het MOET op die manier anders ben je een grote klootzak.........
            Hier op bodynet valt het wel mee, er was er 1 die het af en toe probeerde, maar kijk je op DBB, daar wordt de boel echt verneukt door een stelletje mislukte powerlifters die alles wat anders gedaan wordt zwaar de grond in stampen.

Er zijn gewoon meerdere methodes en uitvoeringen mogelijk en alles is goed. Dat er manieren zijn die wellicht wat beter zijn, dat kan en is ws ook zo. Maar er zijn geen wetten die bepalen dat het zo of zo moet.
            Ho hoooo, wacht nou even. Ik vind zeker niet dat jij een grote klootzak bent hoor.

En ja, de sfeer hier valt reuze mee.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Ho hoooo, wacht nou even. Ik vind zeker niet dat jij een grote klootzak bent hoor.

En ja, de sfeer hier valt reuze mee.

Had het ook niet over jou maatje.
              Jij gaat netjes de discussie aan en komt met feiten en goede argumenten zonder bs.

De sfeer valt hier reuze mee idd. Is wel anders geweest, maar het is nu vaak gezellig en er wordt meestal normaal gediscussieerd.

Comment

Je hebt t over even vasthouden neem ik aan. Nou, als je de spanning er even in houdt is dat gewoon om de spanning erin te houden want je gaat nooit door tot je t dode punt bereikt. Is voor extra statische contractie in je oefening. Voelt gewoon lekker en inderdaad. Relaxte feedback krijg je hier . Tnx people. En er is idd niets mis met een gezonde discussie. Voor ieder wat wils toch?
                Last edited by kikkie1990; 24-10-2011, 21:27.
                87,5KG - 188cm - 8,1%BF
                DL:1x185 - SQ:1x175
                BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm

Comment

Gr van K . Lootzak hahaha

Comment

het enige dat ik weet is dat je polsen draaien geen nut heeft voor je borst ofzo, je kan alleen rapper je pols blesseren. en alsje je binnen kant borst meer wilt trainen ben je beter met dumbell flys.
                    While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Et hum
                      Originally posted by BlondSound View Post
                      Gr van K . Lootzak hahaha
                      Oohhh! ! Was die aan mij gericht? ik meen dat serieus mn eerste post, gelijk warm welkom van Marnop en aantal anderen vind t echt een leuk en serieus forum.
                      met Ook een goede dosis humor...HAH!
                      87,5KG - 188cm - 8,1%BF
                      DL:1x185 - SQ:1x175
                      BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm

Comment

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X