spiermassa opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spiermassa opbouwen

hallo,

mijn naam is youri ik ben 16 jaar oud ik weeg niet veel ( 63 kilo) en ben rond de 1 meter 90 groot. dus wou ik maar eens gaan fitnessen maar ik weet niet goed wat goeie oefeningen zijn om je spieren goed op te bouwen misschien hebben jullie tips voor mij.

groetjes youri.

welkom

probeer zo veel mogelijk te werken met losse gewichten en dan oefeningen waarbij je meerdere spieren in 1 keer mee pakt

bijvoorbeeld squat, deadlift, row, bench press

een goed beginnersschema is rippetoe. zoek maar op op google

63 kilo bij 1 meter 90

met zo'n gewicht bij die lengte moet je ECHT ALLES eten wat je tegenkomt.

succes

Comment

Wat zijn ze allemaal lang tegenwoordig...
      :: 1.82M :: 84 KG ::
      BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Lekker 2 x per week beginnen rustig aan met een fullbody schema, na een 3 maanden tot half jaartje kan je kijken of je naar 3x per week wil en of je een split schema wil gaan doen. Daarbij kan je ook meer zwaardere oefeningen er in meepakken als je dat zou willen.
        hier staat een schema voor je, eenvoudig maar prima te doen voor beginners
        Originally posted by ;789039
        [ATTACH]10641[/ATTACH]
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

bedankt voor het schema maar ik had er wel een vraag over welke gewichten moet ik bij welke oefening doen

Comment

Het gewicht moet zoveel zijn dat de 3 setjes van 8 wat moeilijk zijn om te doen, maar licht genoeg om de oefening goed uit te voeren.
            Je zal even moeten aanvoelen dus.
            Begin met een licht gewicht, gaat dat veeeel te makkelijk dan pak je een wat zwaarder gewicht en je maakt het steeds wat zwaarder tot je een gewicht hebt waarbij je bij de 6e herhaling al een beetje moeite krijgt en maar net aan de 8 haalt.

Na een paar trainingen weet je welke gewichten je nodig hebt om te beginnen met de eerste set en hoeveel je zwaarder kan.

Ik kan niet vor jou bepalen hoeveel je kan tillen. 10kilo kan ergens veel te zwaar zijn, maar kan ook veel te licht zijn, jij zal aan de gewichten moeten voelen welke goed is.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X