Binnenkant borst - teveel triceps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Binnenkant borst - teveel triceps?

Ciao,

Als ik de binnenkant van mn borst train heb ik meer het idee dat ik mn triceps meer belast dan mn tieten.

Met widegrip machine press, druk ik 50 kg weg in (10 8 8 6), bij closegrip 35 met moeite (ook 10 8 8 6).

Bij closegrip voel ik ook meer mn triceps branden dan de binnenkant van mn tieten.

2 vragen:
    Moet ik mn triceps meer trainen om mn binnenkant van mn borst beter te kunnen trainen?

Is het normaal dat je met closegrip minder wegdrukt dan met wide grip?

Thx!
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

je kan de binnenkant van je borst niet trainen.

en de close gripp bench/machine press is dus ook voornamelijk een tricep oefening

en je drukt (99% van de mensen) minder dan de wijde variant ja

Comment

tuurlijk kan je de binnenkant van je borst wel trainen lol... Wijdte van de borst, binnen, boven- onderkant alles is te trainen...
      "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
        tuurlijk kan je de binnenkant van je borst wel trainen lol... Wijdte van de borst, binnen, boven- onderkant alles is te trainen...
        nee binnenkant is neit trainen, hoe kom je daarbij?

hier zie je dat je borst in 2 delen is verdeeld, dus ik vind het heel knap als jij je binnenkanborst voelt tijdens je oefening

Comment

het komt dat mensen denken dat je je binnenkant en buitenkant van je bost kan trainen door dat je het voelt rekken

als je hem smal pakt en laat zakken kan het zijn dat je de binnenkant van je borst wat voelt rekken.

pak je hem wijd dan voel je de buitenkant rekken.

en daardoor komt het misverstand

Comment

Het is 1 spier en de hele spier trekt samen als geheel. Dus nee, je verhaal gaat niet op. Enige deel wat je los kan trainen is de bovenkant, maar dat deel heeft ook zn eigen zenuw.
            Train hard or go hormone

Comment

Dan lult Greg Plitt dus uit zn nek?

Comment

Zou me niets verbazen
                Train hard or go hormone

Comment

Ok excuus dan... Maar hij is toch wel een topatleet... Ik heb mn twijfels... Ik weet hoe de anatomie van de mens eruitziet maar ik nam aan dat hij wel wist waar hij over sprak... hmmm...

Maar even weer ontopic. Close grip press is dus basically een bs oefening?

Comment

met oefeningen als pec deck en crossovers isoleer je het binnenste gedeelte van de "binnen"borst waardoor je er tijdens het uitvoeren van de oefeningen wat pump in ziet, daardoor denk je misschien dat je de binnenborst traint.

als ik de bar wijd vastpak is mijn borst niet zo opgepompt dan als ik een hem smal vast zou houden, dit creeert misschien de illusie dat je zo je "binnen"borst aanspant.

als ik me niet vergis moet je gewoon keihard je borst trainen, en een beetje genetisch geluk hebben
                    :: 1.82M :: 84 KG ::
                    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

• This reply by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

Dan lult Greg Plitt dus uit zn nek?
                      Vind hem absoluut niet uit zijn nek lullen. Erg betrouwbaar zelfs, en erg motiverend! Maar in de geval zit hij er gewoon naast.

Close grip benchen is een perfecte oefening voor je triceps. Daarmee maak je ze echt goed stuk En je bench kan er baat bij hebben. Sowieso zou ik voor barbell gaan ipv machine.
                      Train hard or go hormone

Comment

Ok thanks iedereen !

Comment

Ja precies, hij heeft me veel geleerd. Maar vond dat persoonlijk niet goed...als je binnenkant wil trainen probeer het maar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X