Massa borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa borst

Beste Bn'ers,

Ik had een vraag over de massa van je borst.
    Ik train nu ongeveer een jaar en ik merk wel dat de massa van mijn borst is toegenomen maar niet met grote mate.

Is dit gewoon een kwestie van doorblijven trainen, of kan je met bepaalde oefeningen of uitvoeringen maar nadruk leggen op het trainen van massa? Zo ja, hoe dan?

Sportieve groet,

Wat doe je nu

Comment

In dit jaar is wel verschillend geweest, maar op dit moment doe ik,

- Bench press (4x 10)
      - Fly (4 x 10)
      - Incline press (4 x 10)

En ik hiervoor een tijd negatief getraind met 2 setjes van 10 reps.

Comment

Groeit de rest wel?
        Train hard or go hormone

Comment

Wissel je wel eens van volgorde? Probeer je wel elke training kleinst mogelijk gewichtsverhoging te verhogen?

Ik heb eigenlijk al tijden dezelfde oefeningen.. ik doe niet eens meer isolaties voor mijn borst.. Alleen maar Benchpress, Incline benchpress, Incline dumbell press en Dips. (De compounds) maar ik blijf wisselen met volgorde om de 3.4 weken. en probeer elke cycles elke week omhoog te gaan met mn gewicht. Als i het maar de kleinst mogelijke verhoging die ik heb. (2x 0,5kg of 2x1kg bijvoorbeeld)

Dan bljif jeje chest pushen en uitdagen.

Oh en xtreme stretching heeft mij heel erg geholpen met een vollere borst. Samen met pushup series maken op mn krav maga.. als shock tussen mn reguliere trainingen door.

Chest is nou eenmaal moeilijke groep.. Gewoon blijven pushen!
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Hoe bouw jij je setjes op?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Hoe bouw jij je setjes op?
              De Rob Riches manier. 10 reps every set. Alleen het gewicht gaat omhoog dat ik op mijn laatste set op failure zit. Maar soms beslis ik om er nog een set achteraan te plakken met 4-6 reps als ik kracht wat omhoog wil. Maar dit is alleen met eerste oefening. (Altijd benchpress of Incline Dumbell press)

Dit werkt voor mij. Heb door de jaren heen vanalles geprobeerd.. 12-10-8-6, 12-12-12, 8-8-8-8 maar dit werkt lekker voor mij. Borst is enorm vooruit gegaan.
              "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Had het eigenlijk niet tege jou XD maar aan ts. D8 mischien zit daar het probleem

Comment

Op dit moment doe ik,

2 x 10 negatief trainen. (4 tellen langzaam terug)

Daarvoor heb ik lang 4 x 10 gedaan, en daarvoor 3 x 8.
                  Het verhogen gaat langzaam. Ik zit nu op een jaar trainen op 75 kg bankdrukken, ik weet niet hoe goed dat is? Ik streef er wel naar om zeker naar de 80 te werken.
                  Wat raden jullie me aan, misschien gewoon bankdrukken, 4x 10 met elke week 1,25 ieder kant verhogen? of toch andere oefeningen.

Comment

Originally posted by Toph View Post
                    Groeit de rest wel?
                    Ja de rest groeit ook wel, en mijn borst ook wel maar niet zo hard. Ik ben heb ik gemerkt niet zo sneller groeier als de mensen om mij heen, ook al doen zij dezelfde dingen als mij, dat zit denk gewoon in de genen maargoed, heb graag wat meer massa erop.

Comment

is je max 75kg of maak je er setjes mee?
                      gooi eens het om en begin bij incline db press warm eerst even op en ga dan je werksetjes beginnen.
                      misschien idee om eens wat meer sets te pakken blijf niet zo hameren op 4x10 maar doe eens wat meer sets.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Same problemo hier, baal er ook van maar er is niet echt iets aan te doen dan maar gewoon geduld te hebben en blijven doorgaan :P
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Tjerrelt View Post
                          Op dit moment doe ik,

2 x 10 negatief trainen. (4 tellen langzaam terug)

Daarvoor heb ik lang 4 x 10 gedaan, en daarvoor 3 x 8.
                          Het verhogen gaat langzaam. Ik zit nu op een jaar trainen op 75 kg bankdrukken, ik weet niet hoe goed dat is? Ik streef er wel naar om zeker naar de 80 te werken.
                          Wat raden jullie me aan, misschien gewoon bankdrukken, 4x 10 met elke week 1,25 ieder kant verhogen? of toch andere oefeningen.
                          Als je met bankdrukken niet vooruit gaat dan zou je eens moeten controleren of je techniek wel in orde is. Achterhalen waar de kern van het probleem is en het dan oplossen, zo pak je het systematisch aan.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Je zou kunnen proberen je borst vanuit meer hoeken te raken. Probeer eens Cable crossovers en dan van Laag->Hoog positie, ik ga er vanuit dat je je Flyes met dumbells doet op een Incline bench. Zo werk je meerdere plaatsen in je borst dan voorheen en heb je naar mijn ervaring meer massa.
                            Experimenteer ook met verschillende opbouw van sets, dus in plaats van 4x10 zou je ook 12,10,8,6 reps kunnen doen met iedere nieuwe set opbouwend gewicht (1-2kg's meer), dit werkt voor mij het beste.
                            Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

- Bench press (4x 10)
                              - Fly (4 x 10)
                              - Incline press (4 x 10)

Is dit alles van oefeningen? Imo kan je best nog wel 1 of 2 oefeningen extra doen.

Wat ik doe en mijn borst is mijn sterkste punt vind ik zelf:

Benchpress 3-4 sets van 8 tot 12 herhalingen
                              Incline dumbell: zelfde
                              machine fly of cable fly
                              incline dumbell fly
                              Dips

Sommige zullen zeggen dat dit te veel is maar het is echt goed te doen en dan voel je het echt branden.
                              Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X