Armen worden eerder moe dan me borst.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Armen worden eerder moe dan me borst.

Zoals de titel zegt: mijn armen worden eerder moe dan mijn borst.

Ik volg dit schema: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html

En toen ik de benchpress had gehad kon ik de incline en close grip heel moeizaam uitvoeren met licht gewicht.
    Ik weet niet of dat hoort? Maarja het komt erop neer dat ik met mijn borst niet tot het uiterste kan gaan.
    Ik heb hem zojuist vanmiddag gedaan en voel helemaal niets van een beetje pijn ofzo.

Ik heb op het laatst maar even 3x8 deze Pectorol gedaan, maar goed. Het hoort niet neem ik aan.
    http://www.technogym.com/media/immag...achine_big.jpg

Mijn armen geven het sneller op dan mijn borst. En ja, ik voer de benchpress gewoon goed uit.
    Eerder wilde ik hem nog wel eens vanuit mijn schouders doen maar nu houd ik hem netjes op mijn "nipple-lijn".

Iemand advies hiervoor? Want ik denk niet dat mijn borst hiermee vooruitgang boekt.

Thanks.

Edit: Dit heb ik niet met rugoefeningen ofzo. Alleen met borstoefeningen.

Komt omdat je tricep een kleinere spier is dat je borst, waardoor hij sneller vol zit. Je kunt met benchpressen je armen niet lokken maar er een buiging in houden, zoudat het meer op je borst aankomt dan op je tricep.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Je kan proberen hem iets breder te pakken. Ik voelde hem eerst ook amper in mn borst maar toen ik hem van de week +/- 10 cm breder pakte voelde ik het wel een stuk meer. Had toen ook de volgende dag voor het eerst spierpijn in het midden en de onderkant van mn borst terwijl ik dat eerst niet had.

Comment

Bij mij ook het geval, met bandrukken valt het wel mee maar met sommige rug oefeningen voel ik mijn biceps keihard branden.
        ik denk dat dan mijn rug sterker is tegenover mijn biceps

Comment

Originally posted by Sushi View Post
          Je kan proberen hem iets breder te pakken. Ik voelde hem eerst ook amper in mn borst maar toen ik hem van de week +/- 10 cm breder pakte voelde ik het wel een stuk meer. Had toen ook de volgende dag voor het eerst spierpijn in het midden en de onderkant van mn borst terwijl ik dat eerst niet had.
          En hoe breed pakte je 'ma eerst? Deed je nu ongeveer 10 centimeter breder dan wanner je m met je ringvingers bij die ringen pakt of wat?

Comment

armpjes lopen gewoon achter...draai het schema een tijdje en je zwakke schakels zullen tot het verleden behoren.
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Je borst is sterker ontwikkeld als de andere spieren die je gebruikt bij bp.
              Je triceps zijn op dit moment nog onderontwikkeld.

Volg het schema eens een paar maanden, en je zwakke spiergroepen zullen bijtrekken. Je zult dan vanzelf steeds meer belasting op je spieren leggen, zodat je borst ook hard genoeg wordt aangepakt.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oke dus eigenlijk is het gewoon een kwestie van trainen en het komt vanzelf wel? Net zoals dat ik begon, als ik bijvoorbeeld dumbell curls deed met mijn biceps kon ik rechts bijvoorbeeld wel 10x doen en links maar 3 of 4. Nu is dat mooi bijgetrokken. En voor die benchpress, incline bench press en close grip benchpress gewoon 5x5 aanhouden bij allemaal? (3 warmup sets voor de 5x5 bij de benchpress, daar begin ik mee).

Edit: Wat zijn dan mogelijke oefeningen die de borst veel belast zonder zo veel afhankelijk te zijn van mijn armen?

Comment

Ja dat, en gewoon locken die armen. Misschien 3x8 voor incline bench en cgbp. Als je puur op borstmassa wil trainen kan je denken aan cable crossovers en dumbell flyes. Borstkracht kan je enkel effectief met de bench press trainen.
                  Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X