Gewicht verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewicht verhogen

Beste BN'ers,

Ik heb een vraag over het trainen. Op dit moment train ik 4 dagen in de week.
    Dag1: Borst+triceps
    Dag2: Benen+buik
    Dag3: Rug+biceps
    Dag4: Schouders+nek+onderarm

Ik maak telkens 4 sets.. herhaling 10-8-6-6 waarvan telkens een gewicht omhoog op de laatste set na. Ik varieer, om de 8 weken verander ik de reps, zo had ik hiervoor bijvoorbeeld 8-10-12 met telkens een gewicht lager...

Nu wil ik puur gaan focussen op massa en komende week gaan beginnen met 8-8-6-6 waarbij telkens gewicht omhoog... nu is mijn vraag: Wanneer weet ik of ik gewicht omhoog moet doen? Als ik de laatste set makkelijk kan afmaken? Moet ik dan gelijk hoger pakken bij de eerste set, of gewoon een set erachteraan plakken met een gewicht hoger?

Hoop dat jullie me advies kunnen geven want bij mij in de sportschool weten ze helaas alleen hoe ze met een computerprogramma een schema moeten printen...

Groetjes,

Wes!

Wanneer je meer herhalingen kan maken dus bv: 9-8-8-7 dan moet je verhogen in gewicht. Ofwel wanneer de laatste set te gemakkelijk word.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Okay, dan doe ik denk ik iets fout... want als ik mijn warming up gedaan heb kan ik bijvoorbeeld benchpress 20 kg 10x maar daarna 25kg 8x wordt dan bijvoorbeeld al moeilijker.... daarom begin ik nu vaak wat lichter(en haal ik de aantal reps dus makkelijk) zodat ik ook die laatste set kan doen...

Kan ik dan beter eerste set van 10 reps wel max doen, en als de 2e set van 8 reps met een gewicht hoger niet lukt met hetzelfde gewicht??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X