Overhead Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overhead Press

Ik krijg er een beetje last van bij me onderrug nadat ik de overhead press heb uitgevoerd.

Ik weet wel hoe het komt op zich.
    Het komt doordat ik een klein beetje met mn bovenlichaam naar achter leun zodra ik de gewichten om hoog heb gekregen rondom mn schouders.
    Daardoor komt er spanning op mn onderrug.
    Ik doe de overhead press namelijk niet met een rek voor me, maar met de barbell op de grond dus eerst zeg maar een powerclean.

Als ik filmpjes kijk hoe mensen de overhead press uitvoeren, leun je ook een klein beetje naar achteren met je bovenlichaam.
    Dus ik denk dat ik de techniek wel goed uitvoer, maar dat is moeilijk te zeggen omdat ik geen filmpje van mezelf er over heb.

Als vervang van de overhead press, heb ik het met een zittende machine uitgevoerd die mn rug ondersteund, maar daar pak ik me lats niet goed mee.
    Dus ik prefeer em gewoon staand te doen met barbell.

Wat raden jullie mij aan om te doen, gewoon verder zo trainen en de pijn trekt wel weg of heb ik misschien een zwakke onderrug op dit moment er voor?
    Last edited by An1mA; 06-05-2012, 22:44.
    Bp 100 | Sldl 80 | SQ 120
    Against all odds

Mark Rippetoe: Press Posture Question - YouTube

Kijk hier even naar!

Comment

Je moet inderdaad iets naar achteren leunen, maar je moet daarbij je onderrug niet aanspannen. Probeer eens je billen aan te spannen, dan komt er als het goed is veel minder spanning op de onderrug.

Comment

Originally posted by Bronxo View Post
        Je moet inderdaad iets naar achteren leunen, maar je moet daarbij je onderrug niet aanspannen. Probeer eens je billen aan te spannen, dan komt er als het goed is veel minder spanning op de onderrug.
        Precies, je moet je bilspieren aanspannen bij deze oefening. Dan voorkom je dat je met je onderrug te veel naar achteren doorbuigt.

Ook je buikspieren moet je aanspannen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Vandaag em weer gedaan, het ging veel beter deze keer doordat ik mn buikspieren aanspande. Volgende keer probeer ik ook mn billen aan te spannen.

Maar ik ga echt niet meer in de ochtend trainen als het niet anders kan, minder kracht namelijk ^^
          Against all odds

Comment

Je voelt je lats niet zo zeg je, maar is die belangrijk dan bij deze oefening?
            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
              Je voelt je lats niet zo zeg je, maar is die belangrijk dan bij deze oefening?
              Oops bedoelde traps ipv lats, hehe
              Against all odds

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X