Oefening buitenkant dijbeen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefening buitenkant dijbeen

Hoi,

Weet iemand een goeie oefening om de buitenkant van het dijbeen te trainen? Sumo squat is voor de binnenkant, maar ik zoek er specifiek 1 voor de buitenkant. Wie? Thanks!

Originally posted by PammieN View Post
    Hoi,

Weet iemand een goeie oefening om de buitenkant van het dijbeen te trainen? Sumo squat is voor de binnenkant, maar ik zoek er specifiek 1 voor de buitenkant. Wie? Thanks!
    Squatten
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Squatten
      idd, front squats of back squats, die zijn allebei goed.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Hoi,

Accenten leggen kan je door de stand van de voeten te veranderen zoals je al opgemerkt hebt met bv de sumo stand.
        Alleen wil je bij squatten niet met de tenen naar binnen gaan wijzen.

Probeer eens op de legpress, voeten op midden van de afzetplaat, iets dichter bij elkaar dan normaal en tenen naar elkaar wijzen.

Legextensions zelfde verhaal, draai de voeten met de tenen naar elkaar toe en zie wat er gebeurd.

Maar overall is de gewone squat het beste voor je hele benen.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post

Probeer eens op de legpress, voeten op midden van de afzetplaat, iets dichter bij elkaar dan normaal en tenen naar elkaar wijzen.
          Dit zou ik maar niet doen als ik jou was. Wanneer de tenen naar elkaar wijzen dan gaan de knieeen ook naar binnen en dat is wat je wilt voorkomen bij een dergelijke oefening. Dat is een van de basisregels ter voorkoming van blessures tijdens het squatten en leg pressen.

Sta maar eens rechtop en met de voeten naar binnen gedraaid. Probeer nu maar eens te zakken en je zult merken dat het niet natuurlijk aanvoelt. Dat komt door de volgende redenen:

- Er is sprake van flinke torsie in de enkel- en kniegewrichten.
          - Vanwege deze torsie kun je niet behoorlijk naar beneden zakken.
          - Het zijn je enkel- en kniebanden die onder grote spanning staan en grotendeels het gewicht opvangen

En dat is zonder dat er extra gewicht aan te pas komt. Probeer je nu eens voor te stellen dat je die beweging maakt met 100kg extra gewicht erbij. Op den duur kunnen je knie- en/of enkelbanden dat niet meer aan en dan gaat er iets kapot.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Er bestaat ook een apparaat voor. Ik ben op zich niet dol op apparaten maar voor dat betreffende deel doe ik die wel eens eigenlijk: Abductor machine. Ik voel het ook wel redelijk in mijn billen als ik hem lekker zwaar zet.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Klopt, je creëert wat meer risico.
              Vandaar dat met legpressen de voeten dichter bij elkaar moeten. Zo kan je niet te ver naar binnen knikken. Als je het met normale breedte gaat doen heb je idd in kortere tijd grotere kans op blessures of ongemakken.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                Er bestaat ook een apparaat voor. Ik ben op zich niet dol op apparaten maar voor dat betreffende deel doe ik die wel eens eigenlijk: Abductor machine. Ik voel het ook wel redelijk in mijn billen als ik hem lekker zwaar zet.

Die ken ik idd maar omdat daar altijd van wordt gezegd dat dat echt zo'n vrouwenmachine is, leek het me goed om daar niet aan te beginnen. Maar jouw ervaringen zijn goed dus? Toch maar een keer proberen dan!

De aanvulling is als aanvulling op de squat en frontsquat. Ik wil echt nog extra specifiek die buitenkant mee pakken.

Comment

Die ken ik idd maar omdat daar altijd van wordt gezegd dat dat echt zo'n vrouwenmachine is, leek het me goed om daar niet aan te beginnen. Maar jouw ervaringen zijn goed dus? Toch maar een keer proberen dan!

De aanvulling is als aanvulling op de squat en frontsquat. Ik wil echt nog extra specifiek die buitenkant mee pakken.
                  Als je gewoon zwaar squat dan wordt ook die buitenkant goed aangepakt. Jezelf in allerlei bochten gaan wringen om specifiek dat ene deel van je quads te pakken leidt alleen maar tot frustratie.

Die buitenkant, dus de zogenaamde "sweep" waar men het vaak over heeft in BB kringen, is ook grotendeels genetisch bepaald. Capriese Murray is een extreem voorbeeld:

- Dave Tate

Comment

ik vind de abductor ook wel lekker, maar meer voor de billen.

Je kan ook een keer lunges meepakken, lekker walking lunges doen. Ook hier weer, als de voeten goed recht naar voren gaan krijg je wat meer druk op de buitenkant, stap je meer opzij dan krijg je wat meer druk aan de binnenkant.

Je kan ook deze een keer proberen en voelen. cable leg raise:
                    Standing Outer Thigh Raise - YouTube

Comment

Die ken ik idd maar omdat daar altijd van wordt gezegd dat dat echt zo'n vrouwenmachine is, leek het me goed om daar niet aan te beginnen. Maar jouw ervaringen zijn goed dus? .

haha, ja, de meeste dames zitten ongeveer hun nagels te lakken erop, maar moet je dan ook zien waar die op staat...
                      Gewoon echt zwaar zetten en dan is het echt geen slechte oefening voor je doel.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Je adductoren zijn feitelijk je bilspieren. Denk dat de TS de vastus lateralis bedoelt van de quadriceps. Gewoon squatten en LP lijkt me dan.
                        Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X