Conditietest voor bepalen hartslagzone

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Conditietest voor bepalen hartslagzone

Hoe kan ik mijn hartslagzone bepalen met behulp van een conditietest?

Dus bijvoorbeeld niet met de formules "HRmax = 220 - leeftijd' en 'TExHR=(HRmax-RHR)*%HRR+RHR". Mijn sportbegeleider, die op vakantie is, heeft mij aangeraden om op 75-80% van de HRmax te gaan trainen.

Bij het fitnesscentrum kan ik een HSM lenen en hiermee moet het mogelijk zijn om deze aerobe trainingszone te vinden. Ik heb de beschikking over diverse cardio-apparaten van het merk Technogym en deze hebben een 'test' functie. Maar er is geen apparatuur voor het meten van lactaat of zuurstof.

Tijdens het zoeken ben ik o.a. de Åstrand test tegengekomen, maar als ik het goed begrijp kom je dan alleen achter de VO2max.

Originally posted by chris-0A45r View Post
    Dus bijvoorbeeld niet met de formules "HRmax = 220 - leeftijd' en 'TExHR=(HRmax-RHR)*%HRR+RHR".
    Na dit wist ik zeker dat ik moest stoppen met lezen, had 't even snel gegoogled. Maar dat vind ik toch iets te ingewikkeld!
    Moet je dit doen voor school, of wil je dit zelf weten? En waarom dan?
    Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

Hoe kan ik mijn hartslagzone bepalen met behulp van een conditietest?

Dus bijvoorbeeld niet met de formules "HRmax = 220 - leeftijd' en 'TExHR=(HRmax-RHR)*%HRR+RHR". Mijn sportbegeleider, die op vakantie is, heeft mij aangeraden om op 75-80% van de HRmax te gaan trainen.

Bij het fitnesscentrum kan ik een HSM lenen en hiermee moet het mogelijk zijn om deze aerobe trainingszone te vinden. Ik heb de beschikking over diverse cardio-apparaten van het merk Technogym en deze hebben een 'test' functie. Maar er is geen apparatuur voor het meten van lactaat of zuurstof.

Tijdens het zoeken ben ik o.a. de Åstrand test tegengekomen, maar als ik het goed begrijp kom je dan alleen achter de VO2max.
      Welkom. Goed dat je jezelf niet voorstelt maar meteen terzake komt. Is dit een grap?
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

anaerobe drempel bepalen: test van conconci

zoladztest is ook wel eens leuk om te doen.
        En coopertest

je aerobe drempel is volgens mij 75% van je anaerobe drempel. En voila.

anaeroob is voor interval training, aeroob is duurtraining.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

@Ptrckk93 : Lang verhaal, maar ik heb een sportschema gekregen en de begeleider is op vakantie. Ze heeft me verteld dat het vaststellen van een trainingszone vrij standaard is in een fitnesscentrum. Dit bleek niet zo te zijn. In eerste instantie vertelde de mensen van het fitnesscentrum waar ik nu train dat het niet mogelijk is. Maar een andere trainer vertelde me dat het kon voor 40 euro, dit lijkt me veel geld voor een simpele test. Daarom dacht ik als het nou heel simpel is, dan kan ik het misschien zelf doen. Het is me inmiddels duidelijk dat dit niet gaat werken omdat je bij de Conconi-test iemand nodig hebt voor de registratie.

@axel1994 : Bedankt, dit is precies waar ik naar zocht. Ik heb een protocol van de Conconi-test gevonden op Heart Rate Training For Sport . Maar het lijkt helaas onmogelijk om dit zelfstandig uit te voeren.

Comment

@Ptrckk93 : Lang verhaal, maar ik heb een sportschema gekregen en de begeleider is op vakantie. Ze heeft me verteld dat het vaststellen van een trainingszone vrij standaard is in een fitnesscentrum. Dit bleek niet zo te zijn. In eerste instantie vertelde de mensen van het fitnesscentrum waar ik nu train dat het niet mogelijk is. Maar een andere trainer vertelde me dat het kon voor 40 euro, dit lijkt me veel geld voor een simpele test. Daarom dacht ik als het nou heel simpel is, dan kan ik het misschien zelf doen. Het is me inmiddels duidelijk dat dit niet gaat werken omdat je bij de Conconi-test iemand nodig hebt voor de registratie.

@axel1994 : Bedankt, dit is precies waar ik naar zocht. Ik heb een protocol van de Conconi-test gevonden op Heart Rate Training For Sport . Maar het lijkt helaas onmogelijk om dit zelfstandig uit te voeren.
            Een vriend of familielid ofzo kan je eventueel helpen.
            Voor de rest zou ik het niet weten. Zelf is het te moeilijk.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

@Ptrckk93 : Ze heeft me verteld dat het vaststellen van een trainingszone vrij standaard is in een fitnesscentrum. Dit bleek niet zo te zijn. In eerste instantie vertelde de mensen van het fitnesscentrum waar ik nu train dat het niet mogelijk is. Maar een andere trainer vertelde me dat het kon voor 40 euro, dit lijkt me veel geld voor een simpele test. Daarom dacht ik als het nou heel simpel is, dan kan ik het misschien zelf doen. Het is me inmiddels duidelijk dat dit niet gaat werken omdat je bij de Conconi-test iemand nodig hebt voor de registratie.
              Inderdaad veel geld voor een test wiens uitslag totaal nutteloos is. Conditie training en vet verbranding is niet afhankelijk van een optimale zone. Dat is bullshit van de bovenste plek. Net zoals wel meer dingen die op die cursussen uitgelegd wordt. Allemaal achterhaalde onzin die men voor zoete koek slikt zonder zelf na te denken en zich in de materie te verdiepen in hun vrije tijd.

Comment

Kan je vertellen hoe het (in het kort) dan wel zit falstyr?

Comment

Dan wens ik je succes, hoop dat het toch lukt!
                  Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X