Hoeveel KG schijven?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel KG schijven?

Over mezelf:
    Ik ben 23 jaar, ectomorph, 178cm lang en ik weeg 65KG.
    Ik ben tevens een beginner wat fitness betreft.

Vraag:
    Hoeveel kilo aan schijven moet ik op mijn halterstang doen voor de bench-press oefening? Is er een bepaalde vuistregel? Of moet ik bijvoorbeeld ergens met 20KG beginnen ofzo?

je begint met een lege stang en dan verhoog je met 5 kilo of 2,5kg of 1,25 in het begin is 5 kilo per keer wel goed later zal het minder worden.

Comment

Originally posted by quibus View Post
      je begint met een lege stang en dan verhoog je met 5 kilo of 2,5kg of 1,25 in het begin is 5 kilo per keer wel goed later zal het minder worden.

Daarbij kan je gewoon proberen wat goed voelt, niet al te zwaar beginnen! Zeker als beginner kunnen pezen en aanhechtingen van je spieren overbelast raken! (ik spreek uit ervaring!)

Begin met een gewich waar je zonder enorm veel moeite te doen 12 reps mee drukt. dit voor 3-4 sets.

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Ik doe nu op maandag en vrijdag 3x10 met een lege stang.

Wanneer kan ik de halter-stang met 5kg verhogen?
        Last edited by pinotje; 06-08-2012, 19:40.

Comment

Je mag er best al gewicht opdoen hoor, mar als het je eerste training is, alles met een lege stang doen puur om te kijken hoe de oefeningen gaan en hoe je schema verloopt is volgens mij geen slecht idee.
          Succes

Comment

1: Hoeveel kan je bankdrukken zonder slechte vorm?
            2: antwoord
            3:???????
            4: Je weet nu met hoeveel gewicht je moet beginnen
            There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X