Schouders verzeuren snel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouders verzeuren snel

Hallo iedereen,

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik aan me rechterschouder een blessure gehad, was naar het ziekenhuis gegaan om te kijken hoe erg de schade was.
    Me spieren waren erg verrekt, waardoor ik 1 week niet heb kunnen trainen.
    Nu 1 jaar veder train gewoon weer volgas alleen merk toch dat me schouders kwa kracht achterlopen! En ken ook bepaalde oefeningen niet meer(durf ik niet ivm terug komen van pijn)
    Maar merk ook dat mijn schouders snel verzeuren, dus mijn vraag is weet iemand daar een oplossing voor, Of is dat normaal??

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Grtz wesley

Ik zou het aan je dokter vragen, anders is oprekken/strekken misschien een idee.

Comment

Weet niet wat je hebt gehad, maar ik zei gaan dumbell pressen, als stabiliteitsoefening, en altijd goed opwaremen etc etc, daarna kuin je in een smith gaan pressen.
      Ik train al 8 a 9 maanden met een peesontsteking in me schouder en kan nog steeds kracht opbouwen, ik zit al aan 35 kilo front pressen 8 reps
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Weet niet wat je hebt gehad, maar ik zei gaan dumbell pressen, als stabiliteitsoefening, en altijd goed opwaremen etc etc, daarna kuin je in een smith gaan pressen.
        Ik train al 8 a 9 maanden met een peesontsteking in me schouder en kan nog steeds kracht opbouwen, ik zit al aan 35 kilo front pressen 8 reps
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Bedankt voor jullie reactie,
          Nou ik ging bankdrukken zonder optewarmen, niets slim geweest toeb ik de stang er af haalde knakte me schouder, waardoor die stang op me viel.
          Doktor geweest en die zeiden dat ik me schouder erg had verrekt!
          Sinds dien roei ik altijd 10min voordat ik ga traine, dus goed opwarmen doe ik al!

Ik ken bepaalde oefeningen niet zoals achter me langs met de stang! Moet alle oefeningen voor me doen met schouders,

Dumbellbpress doe ik ja, pak ong 20kilo per arm dus aat redelijk, maar is gewoon kut dat ik na 1 kwartier schouder trainen al helemaal verzeure ben!

Grtzz

Comment

idd goed opwarmen (ik doe 5 min crosstrainer), eerst 2 sets laag in de gewichten, beetje armen draaien etc. en nooit van die oefeningen doen waarbij de stang achter je hoofd langs gaat als je last hebt van je schouder. Ik heb 1,5 jaar terug ook wat aan mijn schouder gehad, maar om een reden is zijn mijn schouders door rustig opbouwen een van mijn betere punten nu.
            Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
            Doel eind 2015: 100kg
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

probeer 2x/week schouders te trainen, dus een aparte schouderdag en na je borstdag 2-3 oefeningen voor schouders te trainen, controleer ook een de houding van je schouders, dit kan voor veel klachten zorgen; dit doe je op de volgende wijze.

Ga rechtop staan met in allebij je handen een pen of een ander recht voorwerp ( een liniaal oid )
              Laat je schouders en armen totaal rusten
              Kijk nu in welke richting de voorwerpen in je handen wijzen, het voorwerp zou een hoek van 90 graden met je postuur moeten maken en dus recht naar voren moeten wijzen.

Wijzen ze naar binnen toe dan staan je schouders te ver naar voren, dit valt te compenseren door training/stretching. (ook wel chest-dominant genoemd)
              Wijzen ze te ver naar achteren toe dan staan je schouders te ver naar achteren, dit valt te compenseren door training/stretching (ook wel back-dominant genoemd)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X